|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jednokolejná trať na Elsnicově náměstíNa přelomu let 2017 a 2018 byla v Libni, na nejstarším betonovém mostě v Čechách, který převádí vozovku Zenklovy ulice přes tok říčky Rokytky, v provozu provizorní jednokolejná trať.
Jednokolejná trať měla být, podle původních plánů, v provozu od 24. října 2017 do ledna 2018. Z důvodu nepřipravenosti celé akce nakonec došlo k odložení zahájení provozu na 1. listopad 2017. Montáž dvojice kolejových spojek a úpravy trolejového vedení v oblasti Elsnicova náměstí proběhly během osmihodinového přerušení provozu tramvají v noční době. Provoz na jednokolejné trati mělo řídit provizorní světelné signalizační zařízení (SSZ) se signály pro tramvaje s řadičem umožňujícím dynamické řízení tramvajového provozu. Nemilým překvapením však bylo to, že světelné signalizační zařízení pro tramvaje bylo spuštěno s pevným programem řízení. Ve směru od zastávky Stejskalova do centra zůstalo v jednokolejném úseku navíc v provozu stálé SSZ za mostem přes Rokytku (před křižovatkou Zenklova x náměstí Dr. Václava Holého). I s ohledem na hustotu tramvajového provozu zde vznikala značná zpoždění, která se přenášela do celé Prahy. Proto došlo po několika kritických dnech k jeho vypnutí a tramvaje jezdily na rozhled. Provoz byl veden obousměrně po jednokolejné trati v úseku mezi zastávkami Palmovka respektive Divadlo Pod Palmovkou a Stejskalova v délce cca 90 metrů. Ve směru z centra (od zastávky Palmovka, respektive k zastávce Divadlo Pod Palmovkou) byla kolejová spojka umístěna cca 200 metrů za zastávkou Palmovka, před Elsnicovým náměstím a na opačném konci cca 290 metrů před zastávkou Stejskalova. Jízda v jednokolejném úseku byla ve směru do centra po správné koleji a ve směru z centra po nesprávné koleji. Na obou koncích jednokolejného úseku byly vloženy povrchové kolejové spojky. Trvalé postavení jazyků výhybek bylo následující: Tramvaj jedoucí z centra tedy jela přes obě kolejové spojky odbočnou větví a tramvaj jedoucí do centra jela přes obě kolejové spojky přímo. Přednost v jízdě měly vlaky jedoucí do centra. Provoz na jednokolejné trati byl ukončen 2. ledna 2018 a následovalo několikaměsíční úplné vyloučení provozu tramvají. V pravidelném provozu byly na jednokolejné trati provozovány vlaky linek 3, 10, 24 a 95.
Související články: Rekonstrukce tramvajové tratě v Zenklově ulici 2.4.2011 Rekonstrukce tramvajové tratě v Zenklově ulici 28.3.2011 Rekonstrukce tramvajové tratě v Zenklově ulici 25.3.2011 Rekonstrukce tramvajové tratě v Zenklově ulici 2011 Trať Ke Stírce - horní Palmovka |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |