|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Smyčka Lihovar
Vjezdová kolej smyčky Lihovar odbočovala z hlavní tratě ve směru z centra vlevo, zde byla zřízena výstupní zastávka a jednokolejným levým obloukem se tramvaj obracela zpět do centra města. Ještě před připojením smyčky zpět na hlavní trať, se vratný oblouk rozpletl do dvojice nástupních zastávek. Za nimi se opět obě koleje sloučily a na hlavní trať se již smyčka napojovala jednokolejně. Teprve v roce 1962 se podařilo vyřešit prostorový problém s umístěním obratiště v Hlubočepích a v bývalé zahradě byla zřízena nová smyčka. Dne 8. prosince 1962 byl zahájen provizorní provoz na její vnitřní koleji. Zbytek smyčky byl dokončen za poměrně dlouhou dobu. Až 1. května 1964. Ani poté však význam smyčky Lihovar neupadl. Dokonce v průběhu let stoupal. Díky slabému místu tratě do Hlubočep v podobě mostu přes železniční trať se navíc často stávala smyčkou koncovou. Stalo se tak například od 29. ledna 1969 do 26. ledna 1970 kdy byl pro jeho havarijní stav snesen původní most přes železniční trať a nahrazen provizorním mostem s kolejovou splítkou. „Provizorní“ most vydržel na svém místě až do roku 1987. Poté co byla od 20. října 1978 zrušena smyčka Smíchovské nádraží, došlo z kapacitních důvodů ke zřízení druhé předjízdné koleje v prostoru nástupních zastávek smyčky Lihovar. Do smyčky se pak vešlo až 26 vozů řady T. Od 22. prosince 1983 se smyčka Lihovar opět stává koncovou smyčkou. Důvodem je havárie zemního podloží a navazující rekonstrukce smyčky v Hlubočepích vyvolaná přeložkami železničních tratí a komunikací při výstavbě předmostí Barrandovského mostu. Provoz do Hlubočep je obnoven až 4. června 1985. To však již smyčce Lihovar zvoní pomyslná hrana. Pro stavbu nového mostu přes železniční trať a přestavbu návazných komunikací v oblasti Strakonické je smyčka trvale zrušena od 1. listopadu 1986. Do Hlubočep se stále ještě jezdí, výstavba nového mostu přes železniční trať vyvolá výluku tratě až od 14. dubna 1987. Vzhledem k tomu, že v přilehlé lokalitě není možné vybudovat náhradní obratiště, je provoz přerušen v celém úseku Na Knížecí - Hlubočepy. Nový most je dokončen k 1. září 1987. A nějaká náhrada smyčky v podobě se objeví až za více než 20 let v podobě znovu obnovené smyčky Smíchovské nádraží obnovené v roce 1998.
Související články: Nádražní ulice... A jak dál? Havarijní oprava Nádražní ulice 2013 Dočasné jednokolejné tratě v úseku Na Knížecí-Smíchovské nádraží Dočasná jednokolejná trať Smíchovské nádraží - ČSAD Smíchov Trojúhelník Kotevní Trať Hlubočepy - Anděl Smyčka Smíchovské nádraží |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |