V roce 1909 se v dnešní ulici
Milady Horákové u Prašného mostu objevily první metry tramvajových
kolejnic, které
přivedly tramvaje do nové vozovny
Střešovice. V roce
1926 pak byla postavena také
trať dnešní Svatovítskou ulicí na Vítězné náměstí. Ta odbočovala od stávající tratě v
ulici Milady Horákové na Prašném mostě. V souvislosti s výstavbou prvního provozního úseku trasy A metra byla v roce
1977 křižovatka kompletně zrekonstruována a v rámci rekonstrukce byla ve směru od Hradčanské zřízena předjízdná kolej,
která urychluje odbavování tramvajových vlaků na této frekventované křižovatce. V roce 1994 prošla křižovatka další
velkou rekonstrukcí během níž byl vrchol s předjízdnou kolejí směřující k Hradčanské vybudován s otevřeným svrškem.
K další rekonstrukci jednoho z vrcholů křižovatky (směrem k Hradčanské) došlo v roce 2002, kdy byl původně otevřený
svršek nahrazen
travnatým kobercem.
Křižovatka je po kompletní rekonstrukci z roku 1994 vybavena pouze elektricky ovládanými výhybkami s pružnými jazyky;
ev.č. 291 od Hradčanské, ev.č. 326 od Vítězného náměstí a ev.č. 327 od vozovny Střešovice. Sjezdové výhybky
jsou také s pružnými jazyky. Kryt 2/3 křižovatky tvoří asfaltový povrch, třetí vrchol od Hradčanské, včetně předjízdné
koleje je kryt
travnatým kobercem, prostor rozjezdové výhybky pak betonová dlažba ve žluté barvě.
V běžném provozu jsou pojížděny všechny tři směry křižovatky, jak přímý mezi zastávkami Hradčanská Prašný most, tak i oblouky od
Vítězného náměstí - levé k Hradčanské a pravé k Prašnému mostu. Ty však jen o pracovních dnech linkou 2, jinak slouží zejména pro zátahy a výjezdy vlaků vozovny Vokovice.