|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skládání tramvaje Škoda 14T ev.č.9118
|
Za ranního kuropění dorazil do Prahy velmi krátce po předání vozů 9116 a 9117,
které přijely do Prahy v průběhu ledna 2007 (přesně 23. resp. 27. ledna), i další vůz určený pro Prahu. Pražské koleje tak uvítaly 1. února 2007 celkově osmý vůz typu
Škoda 14T, nesoucí budoucí evidenční číslo 9118.
Stejně jako v předešlých případech se přeprava vozu Škoda 14T z plzeňské Škody Transportation uskutečnila po železnici v režii soukromého dopravce Viamont a.s.. Vůz budoucího ev.č.9118 byl 31.ledna 2007 ve 22:00 naložen v areálu Škody Transportation s pomocí portálových jeřábů na plošinové vozy Smmp, a ve 3:30 následujícího dne se vlaková souprava vydala do Prahy. Předávka na pražskou kolejovou síť proběhla opět na kusé předávací koleji nádraží Praha - Zličín. Vlaková souprava složená standardně ze tří plošinových vozů typu Smmp (84 54 4633 904-1, 84 54 4633 903-7, 84 54 4633 902-5), které jsou vzájemně pevně propojeny a jejich ložné plochy uzpůsobeny pro převoz kolejových vozidel, vedla motorová lokomotiva 740 534-3, náležící přepravci, firmě Viamont a.s.. Souprava dorazila na nádraží Praha-Zličín již krátce před sedmou hodinou ranní, přesně v 6:55. Již v 7:06 započal přesun soupravy vezoucí šedesátimilionový náklad - tramvaj Škoda 14T ev.č.9118, z druhé koleje od staniční budovy, nádraží k rampě kusé předávací koleje, kde proběhlo ukotvení vagónů k rampě za asistence doprovodného služebního automobilu firmy Viamont, který svými světlomety zajišťoval dostatečné osvětlení rampy. V 7:16 již byla souprava uchycena k rampě. Na rozdíl od posledního předání došlo opět k odvěšení lokomotivy a jejímu následnému popojetí. Dvacet minut po sedmé ráno dorazila na místo souprava vozů T6A5 ev.č.8635+8636, určená k vytažení vozu. Po uvolnění kotevních prvků, demontáži popruhů a uvolnění pantografu mohlo dojít k oživení a vyzkoušení nové tramvaje, včetně zkoušky funkce kolejnicové brzdy (to vše stále ještě na železničních vozech). Po instalaci redukce spřáhla na soupravu T6A5 a propojení obou vozu pomocí vyztužené tyče opatřené spřáhly pražského typu, mohlo dojít v 7:57 k vytažení vozu. Samotný přesun vozu Škoda 14T na pražské koleje byl dílem okamžiku a pražské koleje krátce po osmé přivítaly i osmý vůz. Jelikož vše proběhlo velice hladce a rychle, nebylo možné kusou předávací kolej ihned opustit kvůli obsazenosti smyčky Sídliště Řepy vlaky linek 7, 9 a 10. Nastalo tak čekání na poslední spoj linky 7, aby mohla být vnitřní kolej využita k obracení vlaků linky 9. V cca 8:40 se vůz vlastní silou přesunul na vnější kolej smyčky Sídliště Řepy a v cca 8:45 se za doprovodu krycího vlaku a vozů KGX-23 a vozu technické kontroly přepravil vlastní silou do motolské vozovny. |
||||