|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rekonstrukce křižovatky
|
V rámci výluky byla zrušena zastávka Nábřeží kapitána Jaroše z centra a místo ní byla celodenně aktivována zastávka Strossmayerovo náměstí, sloužící dosud pouze nočním linkám. Tento stav se stal trvalým i po ukončení celé náročné rekonstrukce, neboť byla zrušena zastávka Strossmayerovo náměstí v ulici Dukelských hrdinů (při jízdě z centra za křižovatkou) a zastávky jsou nově pouze před křižovatkou ve všech směrech jízdy.
Zatímco již zmíněné rekonstrukce křižovatek v letošním roce spočívaly víceméně
v zachování stávajícího kolejové uspořádání křižovatky, Strossmayerovo náměstí
zcela změnilo svou podobu. Kromě rekonstrukce celé stávající křižovatky včetně
štěrkového lože, pražců a inženýrských sítí pod křižovatkou se nacházejících zde
byl zřízen nový kolejový oblouk v relaci Kamenická - Veletržní. Po křižovatce
Palmovka tak jde o druhou tzv. velkou hvězdu,
tedy křižovatku umožňující jízdu tramvajového vlaku do všech směrů (6 větví) v
Praze. V České republice půjde o třetí křižovatku tohoto typu.