|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Křižovatka Zámecká
1. června 1926 byla uvedena do provozu nová tramvajová trať vedená dnešní Vršovickou ulicí od křižovatky Otakarova
zhruba k dnešní zastávce Oblouková. S ohledem na nemožnost zřízení potřebných manipulačních oblouků na křižovatce Otakarova byla 13. ledna 1957 uvedena do provozu
jednokolejná manipulační trať v ulici Na Zámecké. Nevyhovující prostorové podmínky v Otakarově ulici se
zapříčinily o patřičnou přestavbu celé ulice, spojenou s jejím
rozšířením a demolicí obytných domů. Nová podoba tramvajové tratě, včetně křižovatky na manipulační trať byla uvedena do
provozu dne 23. října 1977. Celá křižovatka prošla zásadní rekonstrukcí v roce 1986, kdy byla pronikavě změněna i podoba manipulační tratě, která byla zdvoukolejněna
a přeložena do nové osy. Přímý směr nové křižovatky byl uveden do provozu 1. července 1986, oblouky pak o dva měsíce později - 1. září.
Křižovatka je vybavena 3 rozjezdovými ručně přestavitelnými výhybkami s čepovými jazyky a 3 sjezdovými výhybkami s čepovými jazyky. Křižovatka je klasické konstrukce a její kryt tvoří žulové dlažební kostky.
V běžném provozu je pojížděn pouze přímý směr mezi zastávkami Otakarova a Nádraží Vršovice, v nočním provozu pak i oba oblouky mezi zastávkami Otakarova a manipulační tratí v ulici Na Zámecké. Oblouky na manipulační trať v ulici Na Zámecké od zastávky Nádraží Vršovice slouží výhradně manipulačním účelům.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |