Původní provizorní tramvajová vozovna Hlaváčkovy
elektrické dráhy na
Klamovce
přestala po odkoupení tratě Elektrickými podniky a jejím zapojení do
systému pražských elektrických drah provozně vyhovovat a Elektrické
podniky se proto rozhodly urychleně vystavět vozovnu novou.
Využily k tomu pozemku, který pro vozovnu zakoupily společně s tramvajovou
tratí na tzv. Malé Klamovce. Z tohoto důvodu bylo nutno prodloužit
stávající tramvajovou trať od stávající vozovny o 130 metrů jednokolejným
úsekem s výhybnou, který se plynule rozvětvoval v remízní koleje. Traťový
úsek k vozovně byl dokončen 11. září 1902 a nová vozovna začala sloužit
svému účelu 1. října téhož roku. Měla tři lodě po 5 kolejích a byla určena
pro 45 vozů. Z pravidelného provozu byla vyřazena v roce 1937 po zahájení
provozu vozovny
Motol. Od kolejové
sítě byla ale odpojena až v roce 1939. Odstavné lodě byly následně
pronajímány, od roku 1947 sloužily dvě lodě k odstavování vraků tramvajových
vozidel. V roce 1949 bylo sedm kolejí vozovny opět napojeno na síť. 1.
července 1958 zahájily v areálu vozovny činnost dílny těžké údržby
trolejbusů, které tu zůstaly až do ukončení provozu trolejbusů v Praze
16. října 1972. Vlastní odstavné lodě vozovny dodnes fyzicky existují.
Fotografie: © Pražské tramvaje a archiv