V letech 1951 a 1952 byly v
Ústředních dílnách Rustonka postaveny dvě
elektrické lokomotivy ev.č.4071 a 4072 pro posun železničních vagónů na vlečkovém kolejišti v areálu
Rustonky.
Na zesíleném roštu byla podle vlastního návrhu postavena nýtovaná karoserie z plechů a profilů, která byla na obou čelech opatřena nárazníky
se spřáhly ČSD i elektrických drah. Kabina strojvedoucího byla umístěna do středu lokomotivy mezi zešikmené představky, aby měl strojvedoucí
dobrý rozhled na obě strany.
Pojezd byl zcela shodného provedení s běžnými obousměrnými tramvajovými motorovými vozy, kola byla opatřena obručemi s profilem ČSD. Nejvyšší
rychlost lokomotivy činila 20 km/h. Původní nátěr lokomotiv byl v barevné kombinaci šedé a krémové barvy a při první lakýrnické opravě v
polovině 60. let byl změněn na zelený.
V letech 1980 - 1981 prošla lokomotivy ev.č.4072 větší opravou, kdy byla natřena kombinací červené a krémové barvy a byla také
doplněna tlaková brzda pro brždění vozů ČSD.
Obě lokomotivy sloužily k přebírání a posunování vozů ČSD naložených kolejnicemi či tramvajemi, které byly odesílány do jiných měst.
Obě lokomotivy byly po zrušení vlečky do Rustonky 3. června 1984 mimo provoz. K 1. lednu 1985 byla lokomotiva ev.č.4072 převzata
podnikovým muzeem a železniční kola jí byla nahrazena tramvajovými. Lokomotiva ev.č.4071 byla zrušena.