|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nákladní vozy ev.č.4058-4060 (4003-4005)
K doplnění parku motorových nákladních vozů, jejichž potřeba se s ohledem na výstavbu nových tratí a rekonstrukce tratí stávajících neustále zvyšovala,
si Elektrické podniky ve dvacátých letech objednaly u Ringhofferových závodů další tři vozy.
Mezi plošinami byla umístěna nákladní plechová vyklápěcí korba, jejíž ovládací systém byl umístěn na plošině. Po otáčení kliky se korba nejprve bočně vysunula vně vozu a při následném sklopení došlo k pootevření (zdvihnutí) bočnice, čímž došlo k vysypání přepravovaného materiálu. Mezi roky 1949 - 1950 byla všem vozům zrekonstruována okna plošin, do kterých byly navíc dosazeny zasklené dveře. V roce 1958 byla vozu evidenčního čísla 4059 zvětšena jedna čelní kabiny na úkor ložné plochy a došlo k dosazení kolejnicových brzd. Ručně ovládaný sklopný systém byl změněn na hydraulické ovládání a trakční odpory byly přemístěny na střechu rozšířené čelní plošiny. Stejnou rekonstrukcí prošly vozy evidenčních čísel 4058 a 4060 v roce 1964. V roce 1969 došlo k přečíslování vozů evidenčních čísel 4058, 4059 a 4060 na nová evidenční čísla 4003, 4004 a 4005. Vůz 4003 byl vyřazen v roce 1980, vozy 4004 a 4005 v roce 1983.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com www.tyzlestranky.cz Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2025 |