|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nákladní vozy ev.č. 4051 - 4055
Ještě před vznikem samostatného Československa si již v roce 1917 objednaly
pražské Elektrické podniky první motorové nákladní vozy označené původně evidenčními čísly 2051-2055.
Vozy byly vyrobeny již v roce 1917, ale válečné události I. světové války zapříčinily jejich oddalované zprovozňování, kdy se vozy 2053 a 2055 dočkaly uvedení do provozu v roce 1918, ostatní až v roce 1920. Protože postupně narůstal počet osobních motorových vozů, jejichž číselná řada se již přibližovala k řade 2000 vyhrazené pro motorové pracovní vozy, byly tyto v roce 1926 přečíslovány zvýšením svého původního evidenčního čísla o 2000 na novou číselnou řadu 4000 a motorové nákladní vozy tak obdržely evidenční čísla v rozsahu 4051 - 4055.
Vozy evidenčních čísel 4051, 4052, 4054 a 4055 byly vyřazeny v roce 1958. Osud vozu 4053 je pestřejší. V roce 1969 byl přečíslován na nové evidenční číslo 4001 a v roce 1976 byl předán vznikajícímu Muzeu MHD, kde následně obdržel zpět své evidenční číslo 4053. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com www.tyzlestranky.cz Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2025 |