|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
K2Na přelomu let 1964 a 1965 byly ČKD Tatra vyrobeny první prototypy z řady článkových tramvajových vozidel. Nesly označení K1. Do zkušebního provozu s cestujícími byly zařazeny v prosinci 1965, ale jejich provoz nebyl příliš častý s ohledem na opakovaný výskyt poruch. A tak uběhl jen velmi krátký čas, a do zkušebního provozu mířil v roce 1966 prototyp vozu K2.
Mechanicky se jednalo o stejný vůz jako K1, ale měl již celoelektrickou výzbroj. Vozidlo bylo také postaveno jako dvoudílné, spočívající na třech podvozcích, přičemž první a třetí podvozek byl hnací, prostřední, byl opatřený pouze elektromechanickou kotoučovou brzdou a brzdou kolejnicovou. Elektrické přístroje byly umístěny pod podlahou zejména předního článku. Trakční výzbroj spočívala ve výbavě zrychlovačem pro regulaci trakčního napětí, motorgenerátorem pro napájení řídících obvodů a pro chlazení zrychlovače a trakčních motorů.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |