|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
K1Na přelomu let 1964 a 1965 byly ČKD Tatra vyrobeny první prototypy z řady článkových tramvajových vozidel. Nesly označení K1.
V roce 1965 byl v Praze zkoušen pod evidenčním číslem 7000 pouze první z prototypů. Ještě během téhož roku byl spolu s druhým prototypem odprodán do Ostravy. Na severní Moravu nejprve přišel vůz ev.č. 801. Ač se leckdy uvádí, že i tento vůz prodělal v pražské kolejové síti zkušební jízdy s evidenčním číslem 7001, nejnovější poznatky ukazují, že tomu tak nebylo a vůz byl z výroby rovnou předán do Ostravy. Jako druhý na severní Moravu dorazil i první prototyp evidenčního čísla 7000, který v Ostravě obdržel evideční číslo 800. Do zkušebního provozu s cestujícími byly zařazeny v prosinci 1965, ale jejich provoz nebyl příliš častý s ohledem na opakovaný výskyt poruch. Snaha o jejich udržení v provozu se střetávala s nezájmem výrobce, který v té době již vyráběl nový typ označovaný jako K2. Situace vyvrcholila navrácením obou vozů výrobci k 1. říjnu 1968.
Vývoj tramvaje s elektropneumatickou výzbrojí byl zastaven a v Československu se další vývoj ubíral cestou celoelektrické výzbroje, u článkových tramvají v podobě typu K2. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |