Trať Anděl - Újezd

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Trať Anděl - Újezd


Tramvajová trať spojující po ulici, nesoucí dnes jméno Štefánikova, křižovatky Anděl a Újezd, vznikla, podobně jako množství dalších úseků, elektrifikací tratě koňské dráhy. Jde o pozůstatek neuskutečněného projektu přímého propojení Karlína se Smíchovem přes Řetězový most, na jehož místě dnes nalezneme most Legií.

Vůz KT8D5 ev.č.9014 vypravený na linku 9 opouští pěší zónu ve Štefánikově ulici a pomalu vjíždí do křižovatky Anděl | 23.6.2010
Souprava vozů T3 ev.č.6886+6777 vypravená na výlukovou linku 30 přijíždí ke křižovatce Anděl | 26.7.2006
Vůz KT8D5 ev.č.9014 vypravený na linku 10 zdolává nástrahy oblouků pěší zóny u křižovatky Anděl | 28.9.2007
Vůz T3M ev.č.8044 vypravený na linku 7 projíždí pěší zónou ke křižovatce Anděl, na voze nás zaujme extrémně malá obrazovka pro vkládání čelního čísla linky, v kombinaci s vypravením z vozovny Strašnice a důsledným vkládáním orientací za sklo zjistíme, že vlastně nevíme, jaká linka se blíží... :-) | 17.10.2004
Poslední pražský vůz KT8D5 ev.č.9048 vypravený na linku 9 projíždí pěší zónou u křižovatky Anděl | 17.10.2004
Vůz T6A5 ev.č.8672 vypravený na linku 6 proráží sněhovou nadílku na Štefánikově ulici | 11.1.2010
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7228+7229 vypravená na domovskou linku 9 míří po Štefánikově ulici k zastávce Arbesovo náměstí | 10.4.2006
Vůz T6A5 ev.č.8723 vypravený na linku 6 míří na Anděl | 10.8.2004
Vůz KT8D5 ev.č.9031 vypravený na linku 9 překonává světelně řízenou křižovatkou s Kartouzskou ulicí | 17.10.2004
Vůz KT8D5 ev.č.9030 vypravený na linku 9 je jediným nositelem BUSE transparentů v pražských podmínkách na tomto typu vozu, na snímku vyčkává na signál volno u křižovatky s Kartouzskou ulicí | 25.9.2004
Souprava vozů T6A5 ev.č.8734+8735 vypravená na linku 9 stanicuje v zastávce Arbesovo náměstí | 11.1.2010
Souprava vozů T3 ev.č.6861+6860 vypravená na linku 12 stanicuje v zastávce Arbesovo náměstí | únor 1995
Souprava vozů T6A5 ev.č.8667+8668 vypravená na linku 19 míří k zastávce Arbesovo náměstí | 31.7.2006
Souprava vozů T3R.PV ev.č.8173+8174 vypravená na linku 20 opustila zastávku Arbesovo náměstí a míří za kulturou ke Švandovu divadlu | 20.6.2007
Kinského třída, neboli dnešní Štefánikova ulice u Arbesova náměstí s motorovým vozem vypraveným na linku 12 | nedatováno
Souprava vedená vozem T3 ev.č.6124 vypravená na linku 9 svým zvráceným pantografem u zastávky Kinského zahrada (dnešní Švandovo divadlo) na pár desítek minut přerušila provoz | 1996
Souprava vozů T6A5 ev.č.8721+8722 vypravená na linku 9 míří k zastávce Švandovo divadlo | 13.4.2006
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7254+7255 vypravená na linku 9 stanicuje v zastávce Švandovo divadlo | 17.10.2004
Jo, to bývaly časy... Pokud díky dopravní nehodě či poruše vynechal nějaký spoj, co možná nejrychleji (do výjezdu nového vlaku) byl nahrazen vloženým vlakem X, jak dokumentuje vůz T3 ev.č.6740 hradící na Švandově divadle spoj linky 12. Dnes cestujícího ponecháme na zastávce osudu... | 22.6.2004
Souprava vozů T3R.P ev.č.8526+8527 vypravená na linku 12 stanicuje v zastávce Švandovo divadlo | 20.6.2007
Vůz T3R.P ev.č.8220 vypravený na linku 6 při vjezdu do zastávky Švandovo divadlo oznamuje, že bude končit na vratném trojúhelníku Laurová | 31.7.2006
Souprava vozů T3R.P ev.č.8458+8459 vypravená na linku 12 vjíždí do zastávky Švandovo divadlo | 31.7.2006
Cvičný vůz T3 ev.č.5520 projíždí oblouky tvořenými panely BKV mezi zastávkami Švandovo divadlo a Újezd, v roce 2009 došlo k náhradě této kolejové konstrukce za pevnou jízdní dráhu systému W-tram s asfaltovým krytem | 10.8.2004
Souprava tzv. zadních cvičných vozů T3 ev.č.5513+5517 mimořádně spřažená do soupravy pózuje fotografům při vzpomínkové jízdě na náměstí Kinských | 16.11.2008
Vůz KT8D5 ev.č.9005 vypravený na linku 9 ve svém slušivém kabátku po celovozové reklamě na náměstí Kinských | 21.2.2004
Vůz Škoda 14T ev.č.9130 vypravený na linku 20 míří obloukem na náměstí kInských přes zastávku Švandovo divadlo do vozovny Motol | 24.4.2009
Vůz KT8D5.RN2P ev.č.9081 vypravený na linku 9 projíždí obloukem na náměstí Kinských | 24.4.2009
Bývalá Újezdská brána ze smíchovské strany | okolo 1889
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7049+T3 ev.č.6703 vypravená na linku 22 stanicuje v netradiční zastávce Újezd | 23.5.2004
Zatímco souprava vozů T3R.P ev.č.8474+8475 vypravená na linku 20 opouští na Andělu Štefánikovu ulici, vůz KT8D5.RN2P ev.č.9097 na lince 9 do této ulice právě vjíždí | 23.6.2010
Výměna velkoplošných panelů BKV probíhala od Anděla ke křižovatce s Kartouzskou ulicí s úplným vyloučením provozu tramvají jednokolejně, aby zůstal zachován provoz automobilové dopravy, v roce 2010 jsou již oblouky z velkoplošných panelů BKV v prostoru pěší zóny Anděl opět rozpadlé | 8.8.1998
Souprava vozů T3 ev.č.6851+6965 vypravená na výlukovou linku 30 přijíždí ke křižovatce Anděl | 26.7.2006
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7266+7217 vypravená na linku 9 překonává pěší zónu u Anděla | 10.4.2006
Souprava vozů T3R.PV ev.č.8175+8176 vypravená na linku 20 přijíždí pěší zónou ke křižovatce Anděl | 26.7.2006
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7160+7161 vypravená na linku 26 odkloněnou do smyčky Kotlářka uhání Štefánikovou ulicí k Andělu od zastávky Arbesovo náměstí | 10.8.2004
Občas se řidičům nákladních automobilů nezadaří a strhnou troleje. Pak musí na místo přijet vyprošťovací vozidlo Dopravního podniku a z úseku bez napětí vyprostit uvízlé tramvaje, jako si to prožil vůz KT8D5 ev.č.9028 původně přepravující cestující na lince 9 | 25.6.2004
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7262+7263 vypravená na linku 9 projíždí křižovatkou s Kartouzskou ulicí | 13.3.2007
Souprava vozů T3 ev.č.6746+6747 vypravená na odkloněnou linku 10 překonala světelně řízenou křižovatku s Kartouzskou ulicí a pokračuje k zastávce Arbesovo náměstí | 17.10.2004
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7198+7199 vypravená na linku 9 zdolává sněhovou kalamitu u zastávky Arbesovo náměstí | 11.1.2010
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7238+7283 vypravená na linku 9 stanicuje během sněhové kalamity v zastávce Arbesovo náměstí | 11.1.2010
Trošičku obouchaný vůz T6A5 ev.č.8729 vypravený na linku 6 stanicuje v zastávce Arbesovo náměstí | 3.4.2007
Souprava vozů T3M ev.č.8050+8047 vypravená na linku 30 projíždí Štefánikovou ulicí k Arbesovu náměstí | 5.7.2006
Vůz T3SUCS ev.č.7025 vypravený na linku 6 projíždí Štefánikovou ulicí k Arbesovu náměstí | 17.10.2004
Sólo vůz T6A5 ev.č.8714 vypravený na linku 4 projíždí Štefánikovou ulicí k Arbesovu náměstí | 17.10.2004
Souprava vozů T3SCUS ev.č.7260+7261 vypravená na linku 9 opustila zastávku Švandovo divadlo a míří na Arbesovo náměstí | 17.10.2004
Souprava vozů T3 ev.č.6870+6945 vypravená na linku 30 právě opustila zastávku Švandovo divadlo a pokračuje na Arbesovo náměstí | 31.7.2006
Prostor dnešního náměstí Kinských | okolo 1898
Vůz Škoda 14T ev.č.9113 vypravený na linku 12 za bedlivého střežení Mr.Crossem stanicuje v zastávce Švandovo divadlo | 1.4.2007
Za padajícího soumraku stanicuje v zastávce Švandovo divadlo souprava vozů T3SUCS vypravená na linku 9 vedená vozem ev.č.7282 | 21.11.2007
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7270+7271 vypravená na linku 9 překonává za dozoru admina Petra oblouk u zastávky Švandovo divadlo | 18.9.2008
Na náměstí Kinských se míjí autobus Karosa B 932E ev.č.9506 s vozem Karosa B 732 ev.č.9541 společnosti Hotliner na lince X20 nahrazující tramvajovou dopravu | 25.7.2010
Souprava vozů T6A5 ev.č.8609+8610 vypravená na linku 14 projíždí náměstím Kinských | 17.10.2004
Souprava vozů T6A5 ev.č.8619+8620 vypravená na linku 20 projíždí náměstím Kinských k zastávce Švandovo divadlo | 31.7.2006
Souprava vozů T6A5 ev.č.8701+8702 vypravená na linku 9 projíždí náměstí Kinských k zastávce Švandovo divadlo | 21.2.2004
Vůz T3SUCS ev.č.7025 vypravený na linku 6 projíždí obloukem na náměstí Kinských tvořeným velkoplošnými panely BKV k zastávce Újezd | 5.8.2008
Souprava vozů T3R.P ev.č.8456+8457 vypravená na linku 12 míjí na Újezdě za dohledu katedrály svatého Víta protisměrnou zastávku Újezd | 31.7.2006
Bývalá Újezdská brána z pražské strany s výhybkou, rozvětvující trať koňské dráhy ještě v prostoru samotné brány | okolo 1889
Vůz T3R.P ev.č.8320 vypravený na linku 6 vyčkává na křižovatce Újezd na signál volno | 2.12.2005
Díky neúnosnosti Řetězového mostu však musela být trať v tomto místě přerušena. Karlínská větev tak končila u Národního divadla a smíchovská začínala za mostem. Cestující tedy museli přes most pěkně po svých. Trať byla projektována jako zcela dvoukolejná, nakonec byl přeci jen krátký úsek zřízen jako jednokolejný. Trať začínala na levém břehu Vltavy u Řetězového mostu krátkým dvoukolejným obratištěm v dnešní Vítězné ulici a jako jednokolejná odbočila vlevo a pokračovala až před Újezdskou bránu vystavěnou ve stylu anglické tudorské gotiky, která stála zhruba v místech dnešní zastávky Újezd od Anděla.

Ostatně zbytky navazujícího opevnění nalezneme v petřínském kopci dodnes v podobě Hladové zdi. Před ní se stávala původně jednokolejná trať dvoukolejnou, přičemž každý směr měl branou vlastní průjezd, podobně jako dnes v oblasti Karlových lázní a pokračovala dvoukolejně k Andělu. Přede všemi branami stály zvenčí domky pro vybírání potravní daně a mýta. Cestující podléhali povinnosti platit potravní daň, pokud přepravovali věci, které jí podléhaly až do vytvoření Velké Prahy. Hned za Branou byl zřízený kolejový přejezd, který umožňoval obracení vozů v případě uzavření brány.

Smíchovská obec měla k novému dopravnímu prostředku v počátcích nedůvěru a v dubnu 1875 požadovala změnu projektu tak, aby byla trať i na jejím území vystavěna pouze jako jednokolejná, podobně jako pražský úsek tratě z Karlína. Záměr obce nebyl naštěstí uskutečněn a provoz pouliční koněspřežné dráhy na traťovém úseku od malostranské strany řetězového mostu císaře Františka I. k nádraží Západní dráhy, mohl být zahájen k 16. květnu 1876. Jízda po smíchovském území stála pět krejcarů.

Při nové parcelaci oblasti kolem Újezda, bylo opevnění včetně zaslepené barokní i novogotické brány v roce 1891 zbořeno a koleje vedoucí v jejích místech přeloženy do nové polohy.

V roce 1898 odkoupily Elektrické podniky koněspřežnou tramvaj od belgického podnikatele Eduarda Otleta a začaly připravovat její elektrifikaci. Elektrifikace úseku Újezd - Anděl završila přestavbu smíchovských tratí koňky, které se na přelomu století všechny staly majetkem Elektrických podniků. Během elektrifikace byla pomocí jednokolejného trojúhelníku v roce 1901 na Újezdě k trati napojena novostavba tramvajové tratě přes Malou Stranu, podrobená 25. května technické prohlídce. Provoz na Újezdě byl obnoven 17. června 1901, tedy současně s novým mostem císaře Františka (dnešním mostem Legií), který nahradil nádherný starý řetězový most, bránící dalšímu rozvoji dopravy.

Aby však nebyla celá oblast takovou dobu bez kolejové dopravy, byla podle postupu stavebních prací v místě budoucí elektrické tramvaje již půl roku provozována koňka. Elektrifikovaná trať pokračovala od Újezda dvoukolejně až k Andělu, kde se v křižovatce větvila přímo k nádraží Smíchov, případně vpravo do Košíř. Na Kostelním náměstí a před křižovatkou Anděl byly v souvislosti s elektrifikací vloženy kolejové přejezdy. Mezi Újezdem a Andělem bylo zřízeno 7 stanic!

V roce 1903 byl zdvoukolejněn trojúhelník křižovatky Újezd.

Zvláštní službou poskytovanou návštěvníkům večerních divadelních představení bylo přistavování tzv. divadelních vozů. U významných divadel byly zřizovány zvláštní koleje, na kterých byly vozy odstavovány, aby nebránily běžnému provozu. Po skončení představení odjížděly jako posilové po trasách pravidelných linek, nebo jako přímé spoje do jiných traťových větví přímo linkami neobsluhovanými. V délce 90 metrů byla od 10. srpna 1913 podobná kolej zřízena u Kinských sadů. Zrušena byla v průběhu roku 1930.

Během roku 1939 se v síti tramvají uskutečnily četné přestavby vyvolané přechodem na pravostranný provoz, nejpozději v tomto roce byly pravděpodobně sneseny kolejové přejezdy zřízené v počátcích existence elektrické trakce na této trati.

Pravidelní cestující zdejší domovské linky 9 v průběhu let zažili změnu jména smíchovského Štefánikova náměstí na náměstí Sovětských tankistů (1951-1990) a nakonec na náměstí Kinských, v roce 1945 obdivovali výstavbu pět metrů vysokého podstavce pro umístění tanku číslo 23, jenž symbolicky osvobodil Prahu, v těsné blízkosti tzv. Medvědí fontány. Společně stály na místě až do 18. března 1948. Tehdy se konečně podařilo nevhodnou protiváhu tanku číslo 23 přemístit na náměstí 14. října. Jako důvod se našla výstavba trolejbusové zastávky na náměstí. Ano, od června 1948 se tramvajové troleje na náměstí křížily s dvoustopou trolejbusovou tratí ke Strahovskému stadionu. Trať nejprve využili jen cvičenci Všesokolského sletu, ale od 1. října tudy jezdila pravidelná trolejbusová linka 53. Tu od 24. ledna 1967 nahradila nově vzniklá linka 51 ze sloučení tehdejších linek 53 a 54. Takřka hodinu po půlnoci dne 16. října 1972 projel celou Prahou poslední trolejbus, který na náměstí ještě jednou přejel dvě tramvajové troleje...

V roce 1991 byl tank číslo 23 z náměstí odstraněn a 17. října 2002 byla na místě zprovozněna fontána "Propadliště času", jejímiž autory jsou arch. Jan Lauda a arch. Petr Levý. Fontánu tvoří dvě žulové desky z libereckého lomu - symbolizují propadliště času, který prý pohltí veškeré lidské počiny. Tryskající voda má vše očistit a dát zapomenout.

Od 25. února 1974 byla u zastávky Arbesovo náměstí zprovozněna provizorní přeložka tramvajové tratě související s výstavbou kanalizačního sběrače K, která vydržela v provozu až do 28. listopadu 1976!

V roce 1981 prošla trať rekonstrukcí metodou velkoplošných panelů BKV. K jejich obnově došlo na dvě etapy. Nejprve v úseku Anděl - křižovatka Štefánikova x Kartouzská v období od 30. července do 19. září 1998 a mezi křižovatkami Štefánikova x Kartouzská a Újezd od 8.dubna do 13. května 1999.

Z důvodu celkové rekonstrukce křižovatky Újezd byl na trati od 1. září do 10. října 2001 vyloučen provoz. Další přerušení provozu nastalo v roce 2003. V období od 30. srpna do 7. září 2003 byla mezi křižovatkou Anděl a náměstím 14. října, zřizována krátká pěší zóna. V souvislosti s otevřením tramvajové trati na Barrandov byla v souvislosti se změnami linkového vedení k 13. září 2003 přejmenována zastávka Kinského zahrada na Švandovo divadlo.

Z důvodu pravidelné údržby tramvajové tratě a opravy trakčního vedení v křižovatce Anděl byl v termínech od 29. dubna do 2. května 2006 a od 6. května do 9. května 2006 přerušen tramvajový provoz v úseku Újezd - Anděl - Na Knížecí a Palackého náměstí - Anděl.

Protože jde o trať poměrně silně zatíženou, projíždí zde v denním provozu v základním stavu čtyři linky, z toho jedna s dvojnásobným počtem spojů a dvě linky noční, začalo docházet k postupným deformacím velkoplošných panelů BKV, spojeným také se směrovým ujetím panelů v protiobloucích mezi zastávkami Švandovo divadlo a Újezd v průběhu roku 2008. Stále se zhoršující stav vyvolal nutnost zásadní rekonstrukce, která byla realizována v roce 2009. Při výluce tramvajového provozu zde byla v období od 8. května do 3. června 2009 vystavěna nová trať, tentokráte v podobě kolejového svršku tvořeného systémem pevné jízdní dráhy W-tram. Součástí oprav byla i výměna přilehlých výhybek na křižovatce Újezd.

K zatím poslednímu přerušení tramvajového provozu došlo o "prodlouženém" víkendu 23. - 26. července 2010. V rámci výměny kolejové konstrukce křižovatky Anděl zde totiž bylo nutné vyměnit vrchol ústící do Štefánikovy ulice.

Od křižovatky Anděl do prostoru zastávky Švandovo divadlo je trať zřízena metodou velkoplošných panelů BKV, navazující úsek ke křižovatce Újezd je po rekonstrukci z roku 2008 zřízen v podobě pevné jízdní dráhy W-tram s asfaltovým zákrytem, před samotnou křižovatkou je pak část koleje v klasické konstrukci na příčných pražcích se zákrytem tvořeným velkou žulovou dlažbou.

Cestu po tramvajové trati začneme na křižovatce ulic Nádražní, Plzeňské, Lidické a Štefánikovy, jíž se dále přidržíme. Tramvajová trať se zde za křižovatkou Anděl stáčí v levém oblouku tvořeném velkoplošnými panely BKV, který velmi záhy vystřídá oblouk pravý. Tramvajová trať opouští prostor pěší zóny a před náměstím 14. října se napřimuje. Podél budovy Portheimky po pravé straně pokračuje ke světelně řízené křižovatce s ulicemi Kartouzskou a V Botanice. Po jejím překročení se stáčí táhlým pravým obloukem, na chodníku po levé straně před vyústěním ulice Viktora Huga je zřízena zastávka Arbesovo náměstí ve směru k Andělu, zastávka v opačném směru následuje až po napřímení tratě před Arbesovým náměstím. I ona je zřízena na přilehlém chodníku. Až k následujícím zastávkám tramvajová trať pokračuje vytrvale táhlým levým obloukem, který je chvílemi takřka neznatelný. V prostoru náměstí Kinských jsou mezi ulicemi Vodní a Holečkovou zřízeny nástupní ostrůvky zastávek Švandovo divadlo. Zhruba 10 metrů před koncem zastávek tramvajová trať přechází z metody velkoplošných panelů BKV do podoby pevné jízdní dráhy systému W-tram s asfaltovým zákrytem svršku. Trať se za prostorem zastávek ve světelně řízené křižovatce stočí pravým obloukem, následně se napřímí a po cca 500 metrech přímé tratě se stočí levým obloukem, který je trošku "přetočený" aby bylo možné trať vyosit pro zřízení nástupního ostrůvku zastávky Újezd ve směru ke stejnojmenné křižovatce. Ještě před ostrůvkem se však koleje stočí pravým obloukem, aby byly v zastávce napřímené. V přímém úseku koleje pokračují až ke křižovatce Újezd, kde naše cesta po tramvajové trati končí, koleje však za zastávkami ještě stihnou zvětšit svou osovou vzdálenost pro bezpečné míjení se vozů v obloucích křižovatky tak, že z původního směru vybočí pravá kolej a zároveň dojde k nahrazení asfaltového krytu velkou žulovou dlažbou.

Zastávky umístěné na popisované trati:
  • Arbesovo náměstí
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Švandovo divadlo ve středu vozovky ulice Štefánikova, 5 metrů před křižovatkou s Arbesovým náměstím, nástup z vozovky pro jeden vlak 2xT
  • Arbesovo náměstí
    - nácestná zastávka ve směru k zastávkám Anděl ve středu vozovky ulice v ulici Štefánikova, 60 metrů před křižovatkou s ulicí Kartouzská, nástup z vozovky pro jeden vlak 2xT
  • Švandovo divadlo
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Újezd ve středu vozovky ulice Štefánikova, 10 metrů před křižovatkou s ulicí Holečkova, nástupní ostrůvek pro dva vlaky 2xT
  • Švandovo divadlo
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Arbesovo náměstí středu vozovky ulice Štefánikova, 20 metrů za křižovatkou s komunikací podél jižní strany náměstí Kinských, nástupní ostrůvek pro dva vlaky 2xT
  • Újezd
    - nácestná zastávka ve směru k zastávkám Hellichova, respektive Národní divadlo, ve středu ulice Újezd, 35 metrů před křižovatkou s ulicí Vítězná, nástupní ostrůvek pro dva vlaky 2xT
  • Provozované linky na popisované trati:
    Traťovému úseku se vcelku vyhýbají zásadní změny linkového vedení a tak místní stálice linky 9 a 12 doplňují také již nějaký ten pátek linky 6 a 20. V nočním provozu trať od roku 1985 obsluhuje linka 58 doplněná od roku 2004 linkou 59.

    Fotocesta po trati Anděl - Újezd
    Počátek tramvajové tratě u křižovatky Anděl tvořený velkoplošnými panely BKV, trať se zde z přímé stáčí dvojicí protioblouků ve složení levý a pravý Tramvajová trať se v prostoru pěší zóny stáčí levým obloukem Levý oblouk tramvajové tratě tvořený velkoplošnými panely BKV přešel do pravého oblouku Pravý oblouk tramvajové tratě v prostoru pěší zóny u křižovatky Anděl Tramvajová trať se ještě v prostoru pěší zóny napřimuje a nadále tvořená velkoplošnými panely BKV ji opouští
    Přímý úsek tramvajové tratě ve Štefánikově ulici tvořený velkoplošnými panely BKV Přímý úsek tramvajové tratě ve Štefánikově ulici Přímý úsek tramvajové tratě ve Štefánikově ulici pokračuje k zastávce Arbesovo náměstí Přímý úsek tramvajové tratě ve Štefánikově ulici Tramvajová trať se před světelně řízenou křižovatkou s ulicemi V Botanice a Kartouzská začíná stáčet táhlým pravým obloukem
    Tramvajová trať táhlým pravým obloukem překračuje světelně řízenou křižovatkou s ulicemi V Botanice a Kartouzská Tramvajová trať táhlým pravým obloukem pokračuje k zastávce Arbesovo náměstí Tramvajová trať táhlým pravým obloukem pokračuje k zastávce Arbesovo náměstí Tramvajová trať se ve Štefánikově ulici napřimuje a na levém chodníku je zřízena zastávky Arbesovo náměstí Za zastávkou Arbesovo náměstí k Andělu tramvajová trať pokračuje přímým úsekem k protisměrné zastávce
    Za zastávkou Arbesovo náměstí k Andělu tramvajová trať pokračuje přímým úsekem k protisměrné zastávce Tramvajová se před prostorem zastávky Arbesovo náměstí stáčí v levém táhlém oblouku Zastávka Arbesovo náměstí ve směru k Újezdu je také zřízena na chodníku, tramvajová trať se zde stáčí táhlým levým obloukem Tramvajová trať v levém oblouku míjí prostor Arbesova náměstí Tramvajová trať v levém oblouku míjí prostor Arbesova náměstí
    Tramvajová trať tvořená velkoplošnými panely BKV pokračuje k zastávce Švandovo divadlo Krátký přímý úsek tramvajové tratě tvořený velkoplošnými panely BKV Přímý úsek brzy nahradí ještě před zastávkami Švandovo divadlo stočí levým obloukem Levým oblouk tvořený velkoplošnými panely BKV před zastávkami Švandovo divadlo Tramvajová trať vstupuje do prostoru zastávek Švandovo divadlo
    Prostor zastávek Švandovo divadlo v němž je tramvajová trať z části tvořená velkoplošnými panely BKV a z části pevnou jízdní dráhou W-tram V prostoru zastávek Švandovo divadlo dochází k přechodu systému konstrukce tramvajové tratě z velkoplošných panelů BKV do pevné jízdní dráhy W-tram Za zastávkou Švandovo divadlo následuje pravý oblouk v prostoru náměstí Kinských Za zastávkou Švandovo divadlo následuje pravý oblouk v prostoru náměstí Kinských Tramvajová trať tvořená pevnou jízdní dráhou se po překonání pravého oblouku napřimuje
    Přímý úsek tramvajové tratě W-tram tvořený pevnou jízdní dráhou s asfaltovým krytem v prostoru náměstí Kinských Po krátkém přímém úseku na náměstí Kinských se tramvajová trať počíná stáčet levým obloukem Levý oblouk tramvajové tratě z náměstí Kinských tvořený pevnou jízdní dráhou W-tram Tramvajová trať dokončuje levý oblouk a přechází do přímého úseku Přímý úsek tramvajové tratě je vedený šikmo k oso vozovky a za ním následuje pravý oblouk, umožňující zřízení nástupního ostrůvku zastávky Újezd
    Tramvajová trať se po překonání pravého oblouku napřímí do prostoru zastávky Újezd Prostor zastávky Újezd Prostor zastávky Újezd Za zastávkou Újezd se zvětšuje osová vzdálenost kolejí pro lepší průjezdnost křižovatky Újezd Závěrečná trať tramvajové tratě ve zvětšené osové vzdálenosti před křižovatkou Újezd je kryta velkou žulovou dlažbou


    www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
    www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
    www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
    Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
    web postaven na redakčním systému phpRS
    ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024