T3R.PLF

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

T3R.PLF


Karoserie vozu T3R.PLF ev.č.8252 krátce po přivezení na silničním trajleru do Opravny tramvají Ústředních dílen. | 2.11.2006
Karoserie vozu T3R.PLF ev.č.8252 krátce po přivezení na silničním trajleru do Opravny tramvají Ústředních dílen. | 2.11.2006
Karoserie vozu T3R.PLF ev.č.8251 v Opravně tramvají Ústředních dílen. | 2.11.2006
Rodící se vůz T3R.PLF ev.č.8251 v Opravně tramvají Ústředních dílen. | 13.12.2006
Rodící se vůz T3R.PLF ev.č.8252 v Opravně tramvají Ústředních dílen. | 7.12.2006
Rodící se vůz T3R.PLF ev.č.8252 v Opravně tramvají Ústředních dílen. | 13.12.2006
Rodící se vůz T3R.PLF ev.č.8251 při posunu vozem T3M ev.č.5550 v Opravně tramvají Ústředních dílen. | 13.12.2006
Vznikající interiér vozu T3R.PLF ev.č.8251 v Opravně tramvají Ústředních dílen. | 13.12.2006
Dokončený vůz T3R.PLF ev.č.8251 na tzv. jízdárně Opravny tramvají Ústředních dílen ještě s původním provedením zadního a bočních evidenčních čísel na stříbrném podkladu. | 22.12.2006
Takřka dokončený vůz T3R.PLF ev.č.8252 s chybějícími bočními a čelními plentami v Opravně tramvají Ústředních dílen ještě s původním provedením zadního a bočních evidenčních čísel na stříbrném podkladu. | 24.1.2007
Dokončený vůz T3R.PLF ev.č.8252 v Opravně tramvají Ústředních dílen s již novým provedením zadního a bočních evidenčních čísel ve stříbrné barvě na vínovém podkladu. | 9.2.2007
Vůz T3R.PLF ev.č.8251 po skončení prezentace pro představitele města opouští zastávku Staroměstská. | 1.2.2007
Vůz T3R.PLF ev.č.8251 ve vozovně Vokovice. | 2.2.2007
Vůz T3R.PLF ev.č.8251 na cvičné jízdě v rámci zaškolování řidičů na nový typ vozu manipuluje na vnější koleji smyčky Podbaba pod dohledem architektury socialistického realismu reprezentované někdejším hotelem Internacional. | 7.2.2007
Vůz T3R.PLF ev.č.8251 na cvičné jízdě v rámci zaškolování řidičů na nový typ vozu projíždí manipulačním obloukem křižovatky Vítězné náměstí. | 7.2.2007
Vůz T3R.PLF ev.č.8252 vypravený na linku 2 projíždí v první den provozu s cestujícími obloukem křižovatky Prašný most. | 16.3.2007
Vůz T3R.PLF ev.č.8252 vypravený na linku 2 manipuluje v první den provozu s cestujícími na vnější koleji smyčky Červený Vrch. | 16.3.2007
Vůz T3R.PLF ev.č.8252 vypravený na linku 8 projíždí Vítězným náměstím. | 25.3.2007
Vůz T3R.PLF ev.č.8252 vypravený na linku 8 opustil zastávku Těšnov. | 25.3.2007
Vůz T3R.PLF ev.č.8252 vypravený na linku 15 manipuluje na vnější koleji smyčky Vypich. | 19.3.2007
Vůz T3R.PLF ev.č.8252 vypravený na linku 15 manipuluje na vnější koleji smyčky Vypich. | 27.3.2007
Vůz T3R.PLF ev.č.8252 vypravený na linku 8 opustil zastávku Vltavská a uhání středem magistrály vedené přes Hlávkův most na Těšnov. | 25.3.2007
Karoserie vozu T3R.PLF ev.č.8252 krátce po přivezení na silničním trajleru do Opravny tramvají Ústředních dílen. | 2.11.2006
Karoserie vozu T3R.PLF ev.č.8251 v Opravně tramvají Ústředních dílen. | 2.11.2006
Karoserie vozu T3R.PLF ev.č.xxxx v Opravně tramvají Ústředních dílen. | 2.11.2006
Rodící se vůz T3R.PLF ev.č.8251 v Opravně tramvají Ústředních dílen. | 13.12.2006
Montáž střešní výzbroje do vozu T3R.PLF ev.č.8251 v Opravně tramvají Ústředních dílen. | 13.12.2006
Rodící se vůz T3R.PLF ev.č.8251 při posunu vozem T3M ev.č.5550 v Opravně tramvají Ústředních dílen. | 13.12.2006
Pokládání interiérové podlahové krytiny Altro v rodícím se vozu T3R.PLF ev.č.8252 v Opravně tramvají Ústředních dílen. | 13.12.2006
Zasklená zadní plošina rodícího se vozu T3R.PLF ev.č.8252 v Opravně tramvají Ústředních dílen. | 22.12.2006
Dokončený vůz T3R.PLF ev.č.8251 na tzv. jízdárně Opravny tramvají Ústředních dílen. | 22.12.2006
Takřka dokončený vůz T3R.PLF ev.č.8252 s chybějícími bočními a čelními plentami v Opravně tramvají Ústředních dílen ještě s původním provedením zadního a bočních evidenčních čísel na stříbrném podkladu. | 24.1.2007
Vůz T3R.PLF ev.č.8251 před oficiálním představením zástupcům města na Palachově náměstí. | 1.2.2007
Vůz T3R.PLF ev.č.8252 ve vozovně Střešovice ještě s původní podobou bočních a zadního evidenčního čísla. | 30.1.2007
Vůz T3R.PLF ev.č.8251 v zastávce Červený Vrch na cvičné jízdě v rámci zaškolování řidičů na nový typ vozu. | 7.2.2007
Vůz T3R.PLF ev.č.8251 na cvičné jízdě v rámci zaškolování řidičů na nový typ vozu opouští smyčku Podbaba. | 7.2.2007
Vůz T3R.PLF ev.č.8251 vypravený vozovnou Vokovice první den na linku 2 manipuluje na vnější koleji smyčky Červený Vrch. | 9.2.2007
Vůz T3R.PLF ev.č.8252 vypravený na linku 2 stanicuje v první den provozu s cestujícími v zastávce Dejvická. | 16.3.2007
Vůz T3R.PLF ev.č.8252 vypravený na linku 2 stanicuje v první den provozu s cestujícími v zastávce Sídliště Červený Vrch. | 16.3.2007
Vůz T3R.PLF ev.č.8252 vypravený na linku 8 projíždí Vítězným náměstím. | 25.3.2007
Vůz T3R.PLF ev.č.8252 vypravený na linku 8 stanicuje v zastávce Těšnov. | 25.3.2007
Vůz T3R.PLF ev.č.8252 vypravený na linku 15 projíždí křižovatkou Střelničná. | 30.3.2007
Vůz T3R.PLF ev.č.8252 vypravený na linku 15 stanicuje v zastávce U Kaštanu. | 27.3.2007
Porovnání průjezdných profilů vozů T3 a T3R.PLF na dvoře vozovny Vokovice. | 2.2.2007
Snaha o modernizaci vozového parku vedla mnohé dopravce ke snaze za co nejméně peněz obnovit svůj vozový park, ale přitom nabídnout svým cestujícím patřičný komfort v podobě alespoň částečně nízkopodlažních vozidel.

Nízkopodlažní vozidla zahraničních výrobců nepřichází v úvahu díky své vysoké ceně, článková vozidla 14T z plzeňské Škody zase oplývají přebytečnou kapacitou. Protože stávající vozový park tramvají není z nejmladších a staré vozy T3 pomalu dosluhují, rozhodl se Dopravní podnik Praha, podobně jako jiná města, využít nabídku firmy ČKD Pragoimex na dodávku zcela nových vozových skříní VarCB3LF s nízkopodlažní střední částí, designově vycházejících z líbivé a nadčasové skříně vozu T3, jejichž výrobcem jsou Krnovské opravny a strojírny. Skříň prvního vozu ev.č.8251 byla dodána ke kompletaci do Ústřední dílen 18. října 2006, skříň druhého vozu ev.č.8252 byla předána 2. listopadu 2006. Šlo o 27. a 28. skříň tohoto typu vyrobenou Krnovskými opravnami a strojírnami.

Tramvajový vůz T3R.PLF (T3 Rekonstrukce, výzbroj Progress, Low Floor /nízká podlaha/) využívá hrubé stavby skříně typu VarCB3LF / VarioLF, která je svařovaná, lehké ocelové konstrukce s antikorozní úpravou. Obdobně jako u libereckého provedení jsou i u pražského vozu dosazena standardní laminátová čela dle designu architekta Kardause, která jsou ke skeletu přichycena pružným lepícím tmelem. Tím vzniká na bocích vozidla v Praze přiznaná spára tmelu černé barvy, shodná s vozy T3R.PV. Odlišný tvar obliny střechy je způsobený jinou technologií výroby skříně oproti vozu T3. Od vozu T3R.PV jej kromě umístění nízkopodlažní části na první pohled odlišuje o jedno okno delší vozová skříň (tento nárůst tvoří cca 1 metr), se zřízenou střední nízkopodlažní částí a zakrytí čelního prostoru v okolí spřáhel. Pouhým okem nerozeznatelný rozdíl je i ve výšce podlahy od temene kolejnice ve vysokopodlažní části (při použití původních podvozků), která je o 40 mm níže (860mm) oproti vozům T3R.PV (900mm). Nízkopodlažní vstup je umístěn ve výšce 350 mm nad temenem kolejnice.

Do skříně se montuje moderní bezkontaktní IGBT výzbroj TV-PROGRESS od firmy Cegelec, která je částečně umístěná ve střešních kontejnerech a částečně pod vozidlem. Plastová dveřní křídla od firmy SKD jsou poháněna časem ozkoušenými dveřními pohony od firmy BAHOZA, poprvé použitými na voze T3M2-DVC ev.č.8089. Rozdílné je ovšem vedení křídel v horní části, kdy kolejničky uchycené ke spodní části krytu mechanismu dveří nahradily průřezy v laminátu elegantně skrývající vodící kolejničky. Toto řešení zároveň umožňuje použití o cca 2 cm delších dveřních křídel, která ve své horní polovině lépe lícují.

Podvozky jsou oproti vozům T3R.P případně T3R.PV vybaveny silnějšími motory TE022H/TE033 o jmenovitém výkonu cca 44 kW, doplněnými o kotoučovou brzdu Dako M1 a novými typy kolejnicových brzd. Prvním vozem, který byl tímto typem podvozků opatřen se stal 15. února 2007 vůz ev.č.8252, vůz ev.č.8251 zatím na nové podvozky čeká.

V interiéru vozu jsou odlišně od ostatních měst, ve kterých vozy skříň VarioLF využívají, umístěna polstrovaná sedadla firmy FAINSA (známá již z vozů T6A5), zavěšená do bočnice vozu v uspořádání 1+1. Toto uspořádání je zvoleno z důvodu předpokládané vyšší provozní obsazenosti vozu na linkách a umožnění rychlejší výměny cestujících na zastávkách. Pozitivně se promítá také do šířky tří schodišťových stupňů uvnitř vozu, propojujících obě výškové úrovně vozidla. Podlahu vozu kryje krytina Altro známá z modernizovaných vozů, která je pouze u prvních dvo vozů ev.č.8251 a 8252 ve vysokopodlažní části před prostorem vnitřních schodů opatřena zdrsnělými šipkami provedenými v červené barvě, upozorňující cestující na změnu výškové úrovně.

Topení je umístěno v topném kanálu v bočnici obdobně jako u vozů T6A5 a T3R.P a T3R.PV. Po vzoru vozů KT8D5.RN2P je rovněž topný agregát uschovaný pod prostorem vnitřních schodů. Cestujícím slouží informační systém firmy APEX a optické informační panely od firmy BUSE Blansko. S ohledem na snížený strop v prostoru nízkopodlažní části by bylo velmi praktické umístit do vysokopodlažní části nad druhým podvozkem ještě jednu sadu vnitřních informačních zařízení, neboť ty v části nad prvním podvozkem nejsou přes snížený strop ze zadní části vůbec viditelné.

Ve střední nízkopodlažní části je umístěna mechanická výklopná nájezdová plošina pro invalidní vozíčky. Stanoviště řidiče je provedeno ve standardní podobě stanovišť vozů T3R.P a T3R.PV, včetně ovládání nožními pedály a se shodně umístěnými ovládacími prvky, jenž doplňuje pouze kontrolka požadavku na obsluhu plošiny pro osoby se sníženou pohyblivostí.

Nátěr vozu vychází z dílny Ing.Arch.Patrika Kotase, který se snažil zachovat dvoubarevné provedení vycházející z klasických vozů T3, avšak tentokrát byla zvolena kombinace vínové se stříbrnou, jenž vytváří na čele vozu pomyslný šíp. Na bocích vozidla zaujme v prostoru kolem nízkopodlažní části prokládání barevných odstínů, které má zdůraznit nízkopodlažní část a cestující se sníženou pohyblivostí směřovat k nízkopodlažnímu vstupu. Atypický nátěr vozu vychází z historických pražských nátěrů, kdy má asociovat trolejbusový nátěr šedesátých let a byl zvolen zejména z důvodu snazšího rozlišení vozu řidiči protijedoucích tramvají, vyvolaným jiným průjezdným profilem vozu, který je podobný vozům KT8D5 a jejich modifikacím. V původní podobě laku byla evidenční čísla vozu na bocích nastříkána černou barvou na stříbrném podkladovém obdélníku. Do provozu s cestujícími, ale vozy zasáhly již s evidenčními čísly vyvedenými stříbrnou barvou na podkladové vínové barvě. Rozdílně od ostatních měst jsou střešní kontejnery s výzbrojí uschovány za líbivými, díky perforaci plechu částečně průhlednými, kryty v tmavě šedé barvě střechy.

Exteriér vozidla byl "vylepšen" použitím rakouských směrových světel, známých již z rekonstruovaných vozů KT8D5.RN2P. V přední části vozidla byly použity pouze s čirými kryty, v zadní části vozu se nacházely shodně s kloubovými vozy dělené červenobílé. Tato varianta vnějšího osvětlení vozu byla využívána až do ev.č.8259, od následujícího vozu již došlo k dosazení standardních hranatých krytů, neboť u rakouských krytů docházelo k jejich poškozování propalováním od žárovek. S příchodem vozů na servisní prohlídky či při opravách po mimořádných událostech docházelo k postupné náhradě již instalovaných rakouských světel za klasická hranatá. Tlačítka pro poptávkové otevírání dveří cestujícími jsou odlišně od rekonstruovaných vozidel T3R.P a T3R.PV umístěna vně vozu i na sloupcích před prvními a za posledními dveřmi, což cestujícím značně zjednodušuje možnost vyžádat si otevření prvních a posledních dveří vně vozidla.

S ohledem na průjezdný profil vozu, který odpovídá spíše vozům KT8 a nutnosti naučit se manipulovat s mechanickou výklopnou plošinou pro invalidy je nutné před získáním oprávnění na tento typ vozu absolvovat povinné 4 hodinové školení, jehož součástí je i vykonání cvičné jízdy pro ověření znalostí. Při jízdě oblouky je nutné dbát zvýšené opatrnosti vyvolané zvětšením osové vzdálenosti otočných čepů na 7,5 metru, jenž má za následek větší vybočování a nadcházení vozové skříně. Proto pro vůz platí stejné návěstní značky a provozní omezení jako pro vozy KT8D5 a KT8D5.RN2P, i když jejich vybočování je menší.

První vůz T3R.PLF dokončený 13. prosince 2006 obdržel ev.č.8251 a již pouhé dva dny později vyjel z areálu Opravny tramvají na první zkušební jízdu. Vedení Dopravního podniku Praha byl představen 22. prosince 2006, k zařazení do stavu vozovny Vokovice došlo 31. ledna 2007. O den později byl představen zástupcům města a novinářům na prezentační jízdě v centru města. Do provozu s cestujícími zasáhl již 9. února na lince 2. Díky nedostatečnému účinku brzd na původních podvozcích však byl vůz využíván zejména pro výcvik a zaškolování řidičů. Do provozu z počátku výrazněji zasahoval až vůz ev.č.8252, dokončený 24. ledna 2007, který byl 15. února 2007 opatřen novým typem podvozků a 24. února 2007 předán do vozovny Vokovice. V pátek 16. března 2007 byl poprvé vypraven na odpolední část 9. pořadí linky 2.

V počátcích byly vozy vypravovány pouze na sólo linky vozovny Vokovice. S ohledem na prodlouženou délku vozové skříně se se spojováním do souprav 2xT3R.PLF nepočítá, avšak počátkem března 2008 proběhla ve vozovně Pankrác praktická zkouška spojení s vozem T3R.P, která potvrdila možnost vypravovat na linky dvojice složené z vozů T3R.PLF a T3R.P případně T3R.PV. V provozu s cestujícími se tak poprvé stalo 29. března 2008 při konání pražského půlmaratónu na lince 26. Zahájení tohoto provozu však předcházela masivní úprava trolejových kontaktů výhybek ovládaných pracovními kontakty, aby došlo, vzhledem k větší vzdálenosti mezi pantografy obou vozů k zajištění správné funkce blokování výhybek.

Pro zlepšení komfortu řidiče je v kabině řidiče od vozu ev.č.8263 instalována klimatizace. Od té doby by postupně měla být dosazena i na chybějících vozech. První vlaštovkou se stal vůz ev.č.8256 a další záhy následovaly.

Jistě zajímavým designérským počinem se stalo nalakování 16 vozů T3R.P ev.č.8564 - 8579 do laku vycházejícího z koncepce nátěru vozů T3R.PLF, aby s nimi tvořily v soupravě barevně líbivou kombinaci. Rozložení vínové a stříbrné barvy bylo dodrženo v koncepci laku klasických vozů T3, tedy bez čelního stříbrného klínu a bočního zdůraznění střední nízkopodlažní části, která zde samozřejmě chybí. Pro nedostatek těchto druhých vozů byly ještě následně stejným způsobem nalakovány také dva vozy T3R.PV ev.č.8159 a 8160, přesto 18 vozů v tomto laku ku 33 vozům T3R.PLF způsobuje, že ulicemi nadále jezdí barevně nesourodé dvojice...

Dodávky vozů pokračovaly do cílového počtu 33 vozů až do roku 2010, kdy byly předávány v následujících počtech 2006 (8251, 8252), 2007 (8253-8255), 2008 (8256 - 8262), 2009 (8263 - 8275) a 2010 (8276 - 8283).

Celkový pohled na nízkopodlažní část vozu T3R.PLF ev.č.8252 ze strany dveří. | 16.3.2007 Celkový pohled na nízkopodlažní část vozu T3R.PLF ev.č.8252 ze strany bez dveří. | 9.2.2007 Boční plenty skrývající podvozek vozu T3R.PLF ev.č.8252. | 16.3.2007 Odklopená boční plenta zakrývající podvozek vozu T3R.PLF ev.č.8252. | 16.3.2007 Čelní plenta vozu T3R.PLF ev.č.8252 je líbivým designovým doplňkem zakrývajícím prostor spřáhla a toulce stavěcího klíče. | 16.3.2007
Odložené boční plenty vozu T3R.PLF ev.č.8251 před upevněním na vůz. | 15.12.2006 Odložené boční plenty vozu T3R.PLF ev.č.8251 před upevněním na vůz. | 15.12.2006 Vůz T3R.PLF ev.č.8252 vypravený na linku 2 manipuluje na vnitřní koleji smyčky Červený Vrch s odklopenou plentou zakrývající první podvozek. | 16.3.2007 Celkový pohled na desing provedení čela vozu T3R.PLF ev.č.8251 s výrazným stříbrným klínem a přiznanou spárou nalepeného čela. | 9.2.2007 Označení mezinárodním symbolem bezbariérovosti a do oči bijícím evidenčním číslem na krytu zásuvky mnohočlenného řízení na čele vozu T3R.PLF ev.č.8252. | 2.2.2007
Vnější tlačítko otevírání dveří na vozech T3R.PLF je konečně umístěno také ve sloupcích před prvními a za posledními dveřmi ve společnosti nového, líbivého, typy obrysových, směrových a brzdových světel. | 16.3.2007 Standardní podobu stanoviště řidiče vycházející z vozů T3R.P a T3R.PV doplňuje ve vozech T3R.PLF pouze modře prosvětlená kontrolka zobrazující řidiči žádost o vyklopení mechanické nájezdové plošiny. | 1.2.2007 Nožní pedály ovládající vozy T3R.PLF působí u novostavby vozu podivně. | 1.2.2007 Zakončení provazu mechanického stahováku pantografu v kabině vozu T3R.PLF je zcela unikátním designovým doplňkem u vozu vyrobeném v 21. století. | 16.3.2007 K doplňování písku do pískovačů vozu T3R.PLF ev.č.8252 slouží elegantní kýbl s nalepeným evidenčním číslem vozu, umístěný na stanovišti řidiče. | 16.3.2007
Stanoviště na zadní plošině pro zpětný pohyb vozu T3R.PLF ev.č.8251 vychází z osvědčené koncepce stanovišť vozů T3R.P a T3R.PV. | 2.2.2007 Vodící kolejničky křídel dveří vozu T3R.PLF ev.č.8251 jsou skryty v prostoru pod krytem pohonu dveří. | 2.2.2007 Zadní plošina vozu T3R.PLF ev.č.8251 s vyhrazeným místem pro kočárek také ve vysokopodlažní části. | 2.2.2007 Pravděpodobně z důvodu neviditelnosti zobrazovače času na zástěně kabiny řidiče ze zadní zvýšené části vozu přes snížený strop ve střední části vozu je označovač jízdenek umístěný v zadní části vozu vybaven zobrazovačem času. | 2.2.2007 Interiér vozu T3R.PLF ev.č.8252 nad druhým podvozkem. | 16.3.2007
Pohled na zadní část interiéru vozu T3R.PLF ev.č.8252 přes nízkopodlažní část. | 16.3.2007 Na změnu výškové úrovně upozorňují u prvních dvou vozů ev.č.8251 a 8252 ve vysokopodlažní části cestující stylizované šipky vyvedené červeným odstínem podlahové krytiny Altro. | 1.2.2007 Na změnu výškové úrovně upozorňují u prvních dvou vozů ev.č.8251 a 8252 ve vysokopodlažní části cestující stylizované šipky vyvedené červeným odstínem podlahové krytiny Altro. | 2.2.2007 Zásobník písku skrytý v podstavci sedačky vozu T3R.PLF ev.č.8252 pískuje kolejnici před levým kolem první nápravy druhého podvozku. | 16.3.2007 V nízkopodlažní části vozů T3R.PLF jsou proti vstupním dveřím za sebou umístěny tři sedáky Fainsa ve směru jízdy. | 16.3.2007
Samotné sedáky Fainsa otočené proti směru jízdy jsou umístěny v nízkopodlažní části ve výklenku vzniklém v prostoru mezi schodištěm a karoserií vozu. | 1.2.2007 Samotné sedáky Fainsa otočené proti směru jízdy jsou umístěny v nízkopodlažní části ve výklenku vzniklém v prostoru mezi schodištěm a karoserií vozu. | 2.2.2007 Samotný sedák Fainsa je umístěný v nízkopodlažní části ve výklenku vzniklém v prostoru mezi schodištěm a karoserií vozu na straně dveří. | 2.2.2007 Nízkopodlažní část vozu T3R.PLF ev.č.8251 v pohledu ze zadní plošiny. | 2.2.2007 Nízkopodlažní část vozu T3R.PLF ev.č.8251 v pohledu ze zadní plošiny. | 2.2.2007
Pohled z nízkopodlažní části vozu T3R.PLF ev.č.8251 do vysokopodlažní části nad druhým podvozkem. | 2.2.2007 Schodiště z nízkopodlažní střední části do vysokopodlažní části nad druhým podvozkem vozu T3R.PLF ev.č.8251, ve spodním stupni se za mřížkou skrývá topný agregát vytápějící prostor pro cestující. | 2.2.2007 Nad sníženým stropem v nízkopodlažní části vozu T3R.PLF se skrývá výzbroj vozu umístěná na střeše. | 2.2.2007 Tlačítko signalizující k řidiči žádost imobilního cestujícího o vyklopení mechanické nájezdové plošiny. | 2.2.2007 Názorné předvádění vyklopení mechanické plošiny v nízkopodlažní části vozu T3R.PLF ev.č.8251 během prezentace pro zástupce města a tisku v zastávce Právnická fakulta. | 1.2.2007
Systém nouzového otevření dveří umístění ve svislém sloupku u středních dveří vozu T3R.PLF ev.č.8251. | 2.2.2007 Vodící kolejničky křídel dveří vozu T3R.PLF ev.č.8251 jsou skryty v prostoru pod krytem pohonu dveří. | 2.2.2007 Pohled na zástěnu kabiny řidiče v přední zvýšené části T3R.PLF ev.č.8251 vozu nad prvním podvozkem. | 2.2.2007 Zásobník písku skrytý v podstavci sedačky vozu T3R.PLF ev.č.8252 pískuje kolejnici před pravým kolem první nápravy prvního podvozku. | 16.3.2007 Oproti vozům T3R.P a T3R.PV je mřížka zabraňující nechtěnému dotyku cestujícího s vodivou částí pantografu v přední střešní větrací klapce vyřešena pouhou mřížkou dosazenou do samotné klapky. | 16.3.2007



www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prtky.cz | www.prtky.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2019