|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Smyčka Spojovací
Postupné zařazování jednosměrných vozů T1 do pravidelného provozu, a s tím vyvolaná
snaha o ukončování tramvajových tratí výhradně smyčkami, stála u zahájení provozu obratiště Spojovací ke dni 27. března 1953. Tehdy
šlo však pouze o jednokolejnou smyčku s předjízdnou kolejí, která po zprovoznění tramvajové tratě přes Krejcárek
neměla šanci postačovat dopravním požadavkům na ukončení tří linek. Problémy, které přináší ukončení třech linek na dvou kolejích
názorně ukazují smyčky Kubánské náměstí a Petřiny.
Deponovací kapacita smyčky (bez možnosti průjezdu pro ostatní vlaky) činí 32 vozů typu T. Po překonání rušné křižovatky Spojovací s Koněvovou, zamíří příjezdová kolej smyčky do pravého oblouku, v němž je umístěna výstupní zastávka. Za jejím koncem je umístěna dvojice ručně přestavovaných čepových výhybek v nichž se vnější kolej větví ještě na vnitřní a střední kolej smyčky. Trojice kolejí je vedena v prudkém levém oblouku po jehož dokončení se vnitřní kolej spojuje s kolejí střední a souběžně s kolejí vnější pokračuje ještě dalších cca 40 metrů (v délce jedné soupravy). Vnitřní kolej končí po sloučení s vnější kolejí těsně před nástupní zastávkou, umístěnou v přímém úseku a určenou pouze pro jednu soupravu. I sjezdové výhybky smyčky jsou čepového provedení. Vjezdová kolej smyčky a odjezdová kolej v prostoru nástupní zastávky jsou zbudovány konstrukcí velkoplošných panelů BKV. Od rozjezdových výhybek po sjezdovou výhybku vnitřní koleje na kolej vnější je smyčka tvořena klasickou stavbou kolejnic na příčných pražcích, s výjimkou výhybek, které jsou uloženy na panelech VÚIS. Kryt smyčky tvoří asfaltový koberec, výhybky jsou zadlážděny žulovými kostkami.
Zastávky umístěné v popisované smyčce:
- výstupní zastávka, 70 metrů za vjezdem do smyčky z křižovatky ulic Koněvovy x Českobrodské x Spojovací, výstup na chodník pro dva vlaky 2xT - nástupní zastávka, 10 metrů před výjezdem ze smyčky do křižovatky ulic Koněvovy x Českobrodské x Spojovací, nástup z chodníku pro jeden vlak 1xT
Provozované linky na popisované smyčce:
Již roky neměnné číselné označení linek končících na Spojovací rozmetal ROPID v roce 2012. V současnosti je tedy domácí linkou na vnější koleji linka 9 se svými 34 pořadími ve špičce všedního dne. Střední kolej
patří lince 11, vnitřní pak lince 1. Každé 2 minuty přijede do smyčky nový vlak a každé 2 minuty jiný ze smyčky odjíždí. Problém vytváří světelná signalizace na výjezdu ze smyčky, která zejména
výjezd vlaků často kapacitně nezvládá. V nočním provozu manipuluje na střední koleji linka 58.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |