|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Trať Ohrada - horní PalmovkaKromě tramvajového mostu si stavba tratě vyžádala náročné terénní úpravy. Opěrná zeď u Palmovky dosahuje výšky 7 metrů a délky 90 metrů, zárubní zeď v témže místě stejné výšky a délky dokonce 180 metrů. Během výstavby zářezu na Palmovce a na Ohradě bylo potřeba přemístit přes sto tisíc krychlových metrů zeminy, násep podél železniční trati jich spolykal 67 tisíc. Dalším problémem se ukázaly husté inženýrské sítě, které v této oblasti nikdo neočekával. Vodovodní i plynové potrubí a šedesát kilometrů kabelů všeho druhu. Proto stavební práce probíhaly až do poslední chvíle před zahájením provozu. 21. listopadu 1990 byla provedena pantografová zkouška vozy ev.č.5522+6633 a 22. listopadu byla vykonána úřední zkušební jízda vozy KT8D5 ev.č. 9003 a 9004. Ještě téhož dne byl v 10:00 hodin na trati slavnostně zahájen provoz. Protože však změny linkového vedení měly platnost až od 23. listopadu, jezdila první den provozu po nové trati linka X v trase Olšanské hřbitovy - Biskupcova - Palmovka. Po zprovoznění této trati nesměly být linky po ní jezdící obsazovány vozy KT8D5 pro obavy, jak řešit jejich případné vykolejení na otevřeném svršku bez přístupu z uliční sítě. Časem však toto opatření bylo zrušeno. Cestu po tramvajové trati začneme na křižovatce ulic Jana Želivského, Koněvova a Pod Krejcárkem. Přibližně v délce 200 metrů je pak vedena ve středu posledně jmenované ulice na vlastním tělese s klesáním 18‰ na prvních cca 60 metrech trati. Následuje mimoúrovňové vykřížení (podjetí) levé vozovky, vjetí na samostatné těleso a prudký pravý oblouk. Poté trať klesá takřka mezní hodnotou 65,96‰ povolenou pro novostavby tramvajových tratí (70‰). Ve druhé třetině mírně stoupá k tramvajovému mostu. Zde je umístěna jediná zastávka na celé trati - Krejcárek. Ještě před vjetím na tramvajový most a následně i na mostě samotném pokračuje trať levým obloukem, který se na mostě změní na pravý. Z důvodu mostních dilatací je při vjezdu na most omezena rychlost do 20 km/h, na mostě samotném pak do 40 km/h. Tramvajový most dosahuje délky přes 455 metrů a křižuje dvě železniční tratě a ulici Pod Plynojemem. V místech železničních tratí je most 16 metrů nad okolním terénem. Ve druhé polovině mostu trať opět dosahuje značné klesání až 63‰, a pravý oblouk se po sjetí z mostu mění opět na levý. Následuje bezpečnostní zastavovací místo a poslední pravý oblouk, kterým trať míří ke křižovatce ulic Sokolovská a Zenklova, kde končí naše cesta po trati.
Celá trať je vybudována klasickým způsobem na dřevěných pražcích s otevřeným svrškem. V cca 95% trati je celý svršek zasypán
štěrkem až po hlavu kolejnic. Nezasypaná místa vznikla při výměnách kolejnic, kdy byla kolej obnažena od štěrku až na pražce a po položení
nových kolejnic již k opětovnému zasypání štěrkem nedošlo. U zastávky Krejcárek je vyasfaltován přechod pro chodce.
Zastávky umístěné na popisované trati: Provozované linky na popisované trati:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |