Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2024
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Neděle 30. června 2024, 11:03, přidal: admin Petr |
|
První den rekonstrukce trati v ulici Dukelských hrdinů mezi Výstavištěm a Strosmayerovým náměstím, kdy začala demontáž původní konstrukce trati ve velkoplošných panelech BKV.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Neděle 30. června 2024, 10:54, přidal: admin Petr |
|
Na počátku letních prázdnin odstartovaly hned čtyři výluky v provozu tramvají. Blekota a Tramfantik vyrazili do ulic, aby vše zdokumentovali. V Nádražní ulici dochází k výměně protioblouků u zastávek Anděl.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Pondělí 24. června 2024, 17:19, přidal: admin Petr |
|
Pokračující práce na prodloužení tramvajové trati v ulici Na Pankráci a úpravě stávajícího úseku mezi ulicemi Na Veselí a Hvězdova. Zde bude asfaltový zákryt nahrazen zatravněním. Z tohoto důvodu dochází ke změně kontrukce spodní části trati.
|
Ostatní |
Čtvrtek 20. června 2024, 09:20, přidal: admin Petr |
|
Před 23 lety, 20. června 2001 byly v místech bývalé zastávky Václavské náměstí umístěny dva tramvajové vozy. Motorový vůz #2077 a vlečný vůz krasin #1429 sloužící jako restaurace. Revitalizace horní poloviny Václavského náměstí, spojená s obnovou tramvajové trati je v současnosti v plném proudu a vozy musely pryč. Odkoupil je nový majitel, a přesunul do Zooparku Zelčín, kde počítá s jejich dalším využitím.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Čtvrtek 20. června 2024, 09:10, přidal: admin Petr |
|
Do 28. června prochází k opravě tramvajové trati mezi ulicemi Lazarská a Myslíkova. Úsek ve Spálené ulici je vůbec nejvytíženějším místem tramvajové sítě v Praze, kterým ve špičkách pracovního dne projede 62 spojů za hodinu v každém směru. Dochází k výměně opotřebených kolejnic a kolejových konstrukcí pocházejících z roku 2010. Jejich životnost 14 let je při takovém zatížení nadstandardní.
|
Aktualita |
Úterý 18.června 2024,09:14, vložil: admin Petr |
|
S vozy KT8D5.RN2P #9099 a #9100 dnes probíhají poslední ověřovací jízdy před zítřejším zahájením provozu na zrekonstruované trati v ulicích Dlážděná a Havlíčkova. Vozy typu KT8D5.RN2P se ke zkouškám využívají s ohledem na jejich největší průjezdný profil. #prtky #prazsketramvaje #ckd #kt8d5rn2p Foto: David Kabele
|
Preference |
Pondělí 10. června 2024, 08:41, přidal: admin Petr |
|
|
Pokračuje snaha o zavedení délky cyklu 80 sekund na semaforech v oblasti severojižní magistrály, včetně signalizací na náměstí I.P. Pavlova. Tento režim, namísto po léta používaného cyklu 100 sekund, je kromě chodců výhodnější pro tramvaje, protože snižuje průměrné zdržení přibližně o 10 sekund na spoj a zvyšuje kapacitu pro tramvaje o 25 %. Testoval se krátce v roce 2021 a dlouhodobě byl nastaven v roce 2022. Pak se řízení vrátilo do původních „stovek“ a následovaly úpravy, jejímž výsledkem je současné řešení. Na I.P. Pavlova došlo i k dalším změnám. Výzvové návěstidlo SSZ 2.047 náměstí I. P. Pavlova – Legerova ve směru do Ječné ulice má nově nestandardní funkci. Svícením upozorňuje řidiče tramvaje, že je vhodné opustit zastávku a pokračovat k semaforu. Ve slabším provozu se také přestaly používat cykly o délce 50 sekund a používají se cykly 60 a 80, přičemž v „šedesátce“ funguje na SSZ 2.029 náměstí I. P. Pavlova – Sokolská mírná dynamika. Semafor umí prodloužit volno pro tramvaj ve směru do Ječné ulice tak, aby do centra stihly projet 2 vlaky za sebou. Signalizace na I.P. Pavlova jsou standardně řízeny pevnými programy bez preference. Oblast magistrály čítá 11 semaforů. S provozem tramvají jsou ještě „Demínka“ a Legerova – Vinohradská, obě v dynamice s preferencí. Dopravu na magistrále aktuálně ovlivňuje několik dočasných dopravních omezení.
|
Preference |
Neděle 2. června 2024, 15:44, přidal: admin Petr |
|
Semafor před Strossmayerovým náměstím vypne zelenou, když jede tramvaj
SSZ 7.163 Dukelských hrdinů – Kostelní prošlo úpravou, která zlepšuje podmínky pro tramvajovou dopravu. Při příjezdu tramvaje ve směru od Letenského tunelu vypne souběžnou zelenou pro auta, zatímco tramvajové volno zůstává dál svítit. Po průjezdu tramvaje se znovu zapne zelená, nebo řízení přejde do boční fáze. Úprava by měla zvýšit bezpečnost a plynulost provozu tramvají, protože při levém odbočování aut přes koleje docházelo k dopravním konfliktům i nehodám. Opatření váže na uzavření Strossmayerova náměstí pro automobilovou dopravu kromě zásobování, která aktuálně souvisí s rekonstrukcí vodovodu v ulici Dukelských hrdinů v celém úseku od náměstí až k Výstavišti. Práce zde budou pokračovat v létě rekonstrukcí celé ulice včetně tramvajové trati. Samotné SSZ Strossmayerovo náměstí bylo vypnuto do blikající žluté.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Pátek 31. května 2024, 09:09, přidal: admin Petr |
|
Práce na rekonstrukci tramvajové trati v Dlážděné a Havlíčkově ulici se zjednodušeně dají rozdělit na tři části. Zatímco v Havlíčkově ulici již dochází k pokládce finálních vrstev vozovky, v Dlážděné ulici je vyléván beton pod tramvajové koleje, který po zatuhnutí zafixuje rektifikační pražce v betonové desce. Na křižovatce Dlážděné, Hybernské a Havlíčkovy ulice pak teprve započaly zemní práce pro zřízení podkladních vrstev pod budoucí konstrukcí W-tram.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Neděle 26. května 2024, 14:00, přidal: admin Petr |
|
Práce na rekonstrukci trati v Dlážděné a Havlíčkově ulici pokračují vysokým tempem. Již teď je jisté, že výluka bude zkrácena o cca 10 dnů.
|
Preference |
Středa 22. května 2024, 19:25, přidal: admin Petr |
|
|
Kdysi trať pro tramvaje zapovězená, dnes už k dispozici. Radlickou ulicí mohou vlaky plně využívat pro pravidelný i nepravidelný provoz. Bylo upraveno SSZ 5.548 Radlická – Za Ženskými domovy a tramvaje tak mohou projet křižovatku ve všech směrech, kde jsou koleje. Dosud to nebylo možné v oblouku z Radlické vlevo směrem k Na Knížecí. K udělování příslušného volna od trolejového kontaktu bylo nutné provádět dočasnou úpravu signalizace. Nedávno provedená definitivní změna tuto praxi ukončila. Protože v místě není elektrické ovládání výhybek, signalizace primárně uvažuje s jízdou tramvaje přímo a následně s jízdou vlevo. Potřebné úpravy pro jízdu tramvají už dříve proběhly na SSZ 5.512 Plzeňská – Radlická a SSZ 5.511 Radlická – Ostrovského. Na SSZ 5.548 bylo současně mírně vylepšeno řízení pro tramvaje. Dochází k účinnému prodlužování a předvýběru volna a signalizace je tedy nově označena jako s podmíněnou preferencí tramvají. Přes křižovatku není možné nadále jezdit v původním oblouku mezi Radlicemi a Na Knížecí, protože zde chybí koleje. K obnově dojde při celkové rekonstrukci ulic. Přesto je tramvajové volno z Radlic vpravo udělováno. Na kolejích v Radlické byl definitivně vyhrazen pruh, který mohou využít autobusy k terminálu Na Knížecí.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Středa 22. května 2024, 19:17, přidal: admin Petr |
|
Práce na rekonstrukci trati v Dlážděné a Havlíčkově ulici pokračují vysokým tempem. Již teď je jisté, že výluka bude zkrácena o cca 10 dnů a dočasně se tak obnoví v této části kolejové sítě takřka běžný provoz tramvají. Protože se však práce zároveň přesunou ke Spálené a Myslíkově ulici, tedy na akci, plánovanou původně na červenec, čekají nás nadále odklony.
|
Ostatní |
Pondělí 13. května 2024, 10:22, přidal: admin Petr |
|
Jak pokračují práce po snesení částí Libeňského soumostí?
|
Přesun vozů mezi vozovnami |
Pondělí 13. května 2024, 10:17, přidal: admin Petr |
|
Jak pokračuje rekonstrukce tramvajové trati v Havlíčkově ulici s vyžitím konstrukce W-tram?
|
Preference |
Neděle 12. května 2024, 12:47, přidal: admin Petr |
|
Úprava řízení na dvou signalizacích u zastávky Průběžná vede k mírnému zlepšení preference MHD. Na SSZ 0.339 V Olšinách – Pod Rapidem došlo ke zkrácení boční fáze při nároku tramvaje, která tak dostává volno s menším zdržením. Signalizace rovněž umí lépe zareagovat na poruchy tramvajových detektorů, což je důležité proto, že volno pro tramvaj je zde udělováno pouze na výzvu. Na sousedním SSZ 0.340 V Olšinách – Průběžná nyní funguje pružnější řízení pro tramvaje i autobusy ve všech obloucích. Signalizace navíc umí prodlužovat volno i pro druhou tramvaj ve směru z centra přímo, což byla zásadní potřeba s ohledem na provoz nové linky 19, který zahájil v roce 2021 a doplnil v této relaci do té doby jedinou linku 7. Od zavedení „devatenáctky“ došlo k vylepšení i dalších signalizací na trase, zejména SSZ 3.323 Vinohradská – Želivského. Na signalizaci Průběžná – V Olšinách došlo rovněž k mírnému zlepšení pro přístup chodců na tramvajovou zastávku.
|
Preference |
Sobota 11. května 2024, 15:46, přidal: admin Petr |
|
|
Pokračuje zmírňování dopadů přetížení Zenklovy ulice na MHD. Po úpravách ve střední části radiály došlo ke změně na SSZ 8.251 Zenklova – Elsnicovo náměstí. Podle detekce vzdutí je krácena zelená pro automobilovou dopravu od Voctářovy ulice, což snižuje pravděpodobnost zahlcení Elsnicova náměstí a zlepšuje průjezd i za tímto místem. Tato zelená byla v minulosti často nevyužitá, případně přeplňovala prostor samotného náměstí, což blokovalo hlavní směr, včetně průjezdu MHD. Nejde o první úpravu v zájmu veřejné dopravy na Zenklově. Už v minulosti došlo například k provizorní stavební úpravě před zastávkou Vosmíkových, čímž vzniknul samostatný pruh pro auta vedle trati. Také byla změněna organizace dopravy na náměstí Na Stráži, kde lze oběma pruhy z centra pokračovat přímo. Největší problémy mají tramvaje aktuálně v zastávce U Kříže ve směru z centra, kde se často tvoří velmi pomalá kolona aut na kolejích. Problémy v Zenklově ulici byly dlouhodobě hlavně do centra. Po rekonstrukci v roce 2018 se však projevují více v opačném směru, zejména z důvodů přemístění automobilové dopravy na koleje v několika úsecích. Od února 2024 jezdí Zenklovou ulicí navíc trolejbus.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Pondělí 29.dubna 2024,15:25, vložil: admin Petr |
|
Rekonstrukce tramvajové trati mezi Senovážným náměstím a ulicí Na Pořící, která až do konce června omezí provoz hromadné dopravy v centru Prahy je na svém počátku.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Středa 17. dubna 2024, 17:00, přidal: admin Petr |
|
Poslední z krátkodobých tramvajových výluk probíhá v termínu 17.-28.4.2024 na třídě Milady Horákové, kdy je vyloučen provoz tramvají v úseku Špejchar - Strossmayerovo náměstí. Dochází k výměně kolejových oblouků u Letenského náměstí a lokálním opravám kolejí.
Na tuto výluku plynule naváží tři nejzásadnější výluky letošního roku. Dne 29.4.2024 startuje výluka úseku okolo Masarykova nádraží (Dlážděná a Havlíčkova ulice). Na ní od 29.6.2024 naváže výluka trati přes Václavské náměstí. Zde dojde k výstavbě kolejové křižovatky pro napojení nové tratě na Václavském náměstí. Tato výluka skončí 30.9.2024. Zároveň od 29.6.2024 startuje výluka tratě v ulici Dukelských hrdinů (Strossmayerovo náměstí - Výstaviště), která potrvá až do 25.10.2024.
|
Aktualita |
Sobota 13. dubna 2024, 11:46, přidal: admin Petr |
|
Krásné jarní počasí láká k výletům do přírody a vábení slunečních paprsků podlehla i pražská kachna, která se vydala až do Slivence. Na zkušebních jízdách zachytil náš zpravodaj vůz KT8D5R.N2P #9108, ex KT8D5 #210 DP Miškolc, ex KT8D5 #315 DP Mostu a Litvínova.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Pondělí 8.dubna 2024,17:53, vložil: admin Petr |
|
Po dokončení oprav kolejových konstrukcí smyčky Březiněveská se aktuálně opravné práce přesunuly na trať Elektrárna Holešovice - Ke Stírce. Dochází k výměně části kolejnic v Partyzánské ulici, náhradě třetiny křižovatky Ke Stírce (od Trojské) a lokálním opravám v samotné Trojské ulici.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Čtvrtek 4. dubna 2024, 19:09, přidal: admin Petr |
|
Oprava kolejových konstrukcí smyčky Březiněveská pokračuje druhou etapou, která se zaměřila na vjezdové konstrukce. Provoz v oblasti je tedy přerušen na trati do smyčky Sídliště Ďáblice.
|
Ostatní |
Čtvrtek 4. dubna 2024, 19:01, přidal: admin Petr |
|
Ve čtvrtek 4. dubna 2024 začala demolice první části tzv. Libeňského soumostí, inundačního mostu nacházejícího se na Rohanském ostrově v Městské části Praha 8, který je tvořený samostatným obloukem.
|
Aktualita |
Pondělí 1.dubna 2024,06:26, vložil: admin Petr |
|
Usilovná práce mnoha technických a provozních pracovníků Dopravního podniku došla k cíli. To, co se v padesátých letech minulého století nepovedlo dotáhnout zcela do konce u vozů T1 dospělo k finální realizaci až v současnosti, v pokrokovém 21. století.
Modernizovaný vůz T3SUCS #7269, který měl od rekonstrukce připravené zásuvky pro propojení elektrických obvodů vytvořil zcela funkční a provozní soupravu s vlečným vozem Krasin #1562.
Po splnění všech předepsaných zkoušek bude tato kapacitně vhodná souprava, tvořená navíc i částečně nízkopodlažním vozem k dispozici pro letní část retroprovozu.
|
Aktualita |
Pátek 22. března 2024, 16:50, přidal: admin Petr |
|
Během víkendu proběhne výluka tramvajové trati mezi Malovankou a Bílou Horou. Důvodem je výměna kolejnice v prostoru kolejového trojúhelníku na vjezdu do smyčky Královka. S ohledem na přípravné práce je již během pátečního provozu změněn provoz tramvají na Bělohorské ulici. Linka 23 je po všechny tři dny odkloněna ve směru z centra od Pražského hradu přes Prašný most na Špejchar. Linky 22 a 25 budou o víkendu ukončeny v obratišti Dlabačov. Během pátečního provozu však opravovaný úsek objíždí linky 22 a 25 ve směru do centra přes smyčku Královka. Od Marjánky tedy využijí manipulační oblouk zřízený v roce 1968.
|
Aktualita |
Čtvrtek 14. března 2024, 09:45, přidal: admin Petr |
|
Pracovní vůz T3 #5521 právě podrobil první zkoušce opravenou tramvajovou trať na Hlávkově mostě. Obnovení provozu se blíží.
|
Vozy |
Pátek 8. března 2024, 09:03, přidal: admin Petr |
|
|
|
Všechno někdy začíná a někdy končí. Ve čtvrtek 7. března 2024 tak definitivně pražské koleje opustil první dodaný vůz typu T3R.P evidenčního čísla 8211 (ex T3 ev.č.6506) a jeho komponenty poslouží ke vzniku další "wany".
Vůz byl veřejnosti představen na 42. mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně 2000, v Praze se pak představil 14. října 2000 ve vozovně Pankrác při Dni otevřených dveří. Do provozu s cestujícími byl zařazen v lednu 2001.
Modernizační program prodloužil životnost tramvají T3 a jejich modifikací do nástupu nízkopodlažních vozů. Celkem 315 vozů vzniklo přímou rekonstrukcí původních tramvají T3 a do provozu bylo zařazováno v letech 2001–2010 v číselné řadě 8211–8245 a 8300–8579. Vozy „dvoustovkové“ řady byly modernizovány v šumperské společnosti Pars Nova v kooperaci při některých činnostech se samotným Dopravním podnikem Praha. „Třístovkovou“ řadu již modernizovala přímo Opravna tramvají pražského Dopravního podniku. Shodná koncepce modernizace byla uplatněna i u 35 vozů typu T3R.PV s novou vozovou skříní VarCB3.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Neděle 25. února 2024, 10:08, přidal: admin Petr |
|
Práce na opravě tramvajové trati mezi Vltavskou a Těšnovem pokračují. Na Těšnově došlo ke snesení původních velkoplošných panelů BKV, odfrézování podkladních vrstev a probíhá pokládka nového asfaltového podkladu. Opravné práce se nevyhýbají ani kolejovým konstrukcím na výjezdu ze smyčky Těšnov a na přilehlé křižovatce. Bez velkoplošných panelů BKV je také vyústění tramvajové trati z podjezdu na Hlávkův most, kde se po ukázala původní konstrukce tramvajové tratě v tomto místě - dřevěné pražce, pravděpodobně na štěrkovém loži, zabetonované do betonové desky. Dalším úsek bez panelů je mezi Štvanicí a Vltavskou. Na Vltavské se práce soustředí také na rozjezdovou výhybku křižovatky od Hlávkova mostu a oblouk od Holešovické tržnice na Hlávkův most.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Pátek 23. února 2024, 14:48, přidal: admin Petr |
|
To, že se bez přestupů tramvajemi mezi Dělnickou a Palmovkou nesvezeme hezkých pár let je naprosto zřejmé. Dnes Dopravní podnik zahájil demontáž tratě mezi obratištěm Libeňský most a Palmovkou. Zachován zůstává cca 200 metrů dlouhý úsek od Palmovky, následuje demontáž cca 100 metrového úseku přes most nad Voctářovou ulicí. Dalších cca 50 metrů je demontováno mezi obratištěm Libeňský most a tzv. inundačním mostem díky jehož havarijnímu stavu byl provoz veškerých druhů dopravy na Libeňském soumostí přerušen. Na samotném tzv. inundačním mostě demontáž kolejí neprobíhá. Část vyzískaných velkoplošných panelů by měla být použita k opravě trati na Hlávkově mostě.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Sobota 17. února 2024, 19:47, přidal: admin Petr |
|
Od 17. února 2024 probíhá oprava tramvajové trati v úseku Vltavská - Těšnov. Tramvajová trať na Hlávkově mostě je vybudována ve velkoplošných panelech BKV. V rámci její opravy DPP panely demontuje, nahradí poškozené kusy a kompletně vymění asfaltové podloží, na kterém jsou velkoplošné panely BKV umístěny a pryžové profily, které upevňují kolejnice do panelů. Kromě toho vymění kolejnice a dožívající výhybkové systémy v úseku.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Čtvrtek 15. února 2024, 18:49, přidal: admin Petr |
|
|
|
Dopravní podnik hl. m. Prahy začne od soboty 17. února 2024 s plánovanou a nezbytnou opravou tramvajové tratě na Hlávkově mostě a v oblasti zastávek Těšnov, která potrvá zhruba pět týdnů do úterý 26. března 2024. Jedná se o první rozsáhlejší opravu tramvajové sítě v Praze v letošním roce. Z tohoto důvodu bude po celou dobu stavebních prací obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Těšnov – Vltavská. Tramvaje se na Hlávkův most vrátí od úterý 26. března 2024 od ranního výjezdu. Od soboty 17. února 2024 od ranního výjezdu se současně v omezené podobě vrací provoz tramvají na část Libeňského soumostí, a to na úsek mezi zastávkami Maniny a Libeňský most, kam budou zajíždět linky č. 1 a 27.
Tramvajová trať na Hlávkově mostě je vybudována ve velkoplošných panelech BKV. V rámci její opravy DPP panely demontuje, nahradí poškozené kusy a kompletně vymění asfaltové podloží, na kterém jsou velkoplošné panely BKV umístěny a pryžové profily, které upevňují kolejnice do panelů. Kromě toho vymění kolejnice a dožívající výhybkové systémy v úseku.
Od stejného termínu, tj. od soboty 17. února 2024 od ranního výjezdu, se na část Libeňského soumostí, v úseku mezi zastávkami Maniny a Libeňský most vrací v omezené podobě tramvajový provoz. Umožní to dočasný kolejový přejezd tzv. Californien, který byl umístěn v prostoru stávajících zastávek Libeňský most, které byly odstraněny. Dočasné zastávky Libeňský most vybudované z velkoplošných panelů BKV byly posunuty o cca 90 metrů blíže k zastávkám Maniny. Do ukončení denního provozu dne 25. března 2024 sem budou zajíždět linky 1 a 27. S ohledem na další stavební práce, opravy a rekonstrukce plánované různými subjekty v Praze dojde od 26. března 2024 k další úpravě linkového vedení tramvají.
|
Aktualita |
Středa 14. února 2024, 13:50, přidal: admin Petr |
|
|
V roce 2024 slaví pražské metro své padesáté narozeniny a toto významné jubileum si připomíná také jednotka Historická vozidla pražského Dopravního podniku, starající se o historický a retroprovoz povrchové části pražské městské hromadné dopravy.
Vůz typu T3SUCS #7188, který byl vyroben ve smíchovské továrně ČKD Tatra Smíchov, nacházející se u stanice metra linky B Moskevská (dnes Anděl) v roce 1986 byl u této významné příležitosti z vnější strany upraven polepem do podoby fiktivního vozu metra typu Ečs, který v roce 1974 zahajoval provoz pražského metra. Na čele vozu je umístěn originální znak pražského metra, typický právě pro vozy Ečs.
Ve voze samotném pak hlášení tramvajových zastávek nahradilo hlášení stanic (podobně jako v metru) s tím, že standardní hlas linky 23 v podobě Zbyňka Štíbra doplňují u stanic metra právě hlasy Vám jistě známé z podzemních tras. Ve stanici Malostranská Vás tedy uvítá Světlana Lavičková, ve stanicích Národní třída a Karlovo náměstí Eva Jurinová a u stanice I.P.Pavlova Tomáš Černý.
V podhledech naleznete stručné informace z historie pražského metra.
A tak tedy „ukončete, prosím, výstup a nástup, dveře se zavírají“.
V konečné stanici pak nezapomeňte vystoupit vpravo, ve směru jízdy! Šťastnou cestu na lince 23!
#prtky #prazsketramvaje #ckd #t3sucs #vozovnastresovice #muzeummhd
|
Ostatní |
Středa 7. února 2024, 11:01, přidal: admin Petr |
|
Výstavba nové haly pro silniční vozidla v areálu vozovny Střešovice začíná být čím dál tím více viditelná. Před čtvrtou lodí tramvajové vozovny (koleje č.16. - 20.) tak došlo ke snesení trolejového vedení a tato část vozovny je po dobu stavby pro provoz nevyužitelná.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Neděle 4.února 2024,10:54, vložil: admin Petr |
|
Důvodem dnešního krátkodobého přerušení provozu tramvají v Chotkově ulici byla výměna sjezdové výhybky křižovatky Chotkovy sady směr Malostranská a kolejnic u rozjezdové výhybky v opačném směru. Foto Blekota
|
Aktualita |
Pátek 2. února 2024, 17:43, přidal: admin Petr |
|
Se zahájením denního provozu v pondělí 5. února dojde k obnovení provozu tramvají přes zastávky Hlavní nádraží, jehož přerušení bylo vyvoláno havarijní opravou vodovodu pod tramvajovými kolejemi v křižovatce Bolzanovy a Opletalovy ulice. Na své trasy se tak přes zastávku Hlavní nádraží vrátí denní linky 5, 9, 15 a 26, doplněné nočními linkami 95 a 98. Protože však nadále pokračuje výluka Škrétovy ulice, je stále upravena trasa linky 5, která z Olšanské ulice nejede přes Ohradu k Vozovně Žižkov, ale míří přes Želivského k Olšanským hřbitovům, kde se promění na linku číslo 15 pokračující na Smíchov.
|
Preference |
Úterý 30. ledna 2024, 18:11, přidal: admin Petr |
|
|
Developerské projekty přinesly přestavby dvou tramvajových zastávek a přilehlých světelných signalizací. Obnova SSZ 9.221 Poděbradská – U Tesly proběhla v rámci přesunu zastávky a sloučení přechodu a sousední křižovatky. Preference tramvají funguje vkládáním, prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. S ohledem na nedostatečný předstih přihlášení ve směru do centra a krátké prodlužování pro tramvaje dochází v tomto směru k častějšímu zastavování vlaků. Stav se ještě zhorší se zvýšením zatížení křižovatky, které nastane s dokončováním okolní výstavby. Signalizace při přecházení z chodníku na chodník neobvykle přeruší chodeckou zelenou přes vozovky, tedy zdrží chodce před poslední částí přechodu a také čekající auta. Obnova SSZ 0.350 Vinohradská – Hagibor přinesla přípravu na budoucí křižovatku a také posun zastávky. Preference tramvají funguje vkládáním, prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Oba semafory mají zalomený přechod s tím, že volno pro tramvaje, které se pohybují v hlavním směru, je vybíráno výlučně na výzvu a současně i v závislosti na přecházení chodců. Náhradní detekce tramvají je zajištěna kontaktním zámkem. V noci fungují světla v režimu fáze blikající žlutá se zapnutím chodcem, bez preference MHD.
|
Aktualita |
Pátek 26. ledna 2024, 10:02, přidal: admin Petr |
|
Na Výstavišti probíhají zkušební jízdy trolejového vedení pod nivě vybudovaným mostem železniční estakády s měřícím vozem T3 #5521. #prtky #prazsketramvaje #t3 #ckd @Tramfantik
|
Aktualita |
Čtvrtek 25. ledna 2024, 15:44, přidal: admin Petr |
|
Havarijní opravy vodovodu v v Bolzanově ulici bylo využito také k opravě tratě v podjezdu pod magistrálou.
|
Aktualita |
Středa 24. ledna 2024, 13:58, přidal: admin Petr |
|
Z důvodu havárie vodovodního řadu dochází od zahájení nočního provozu v noci ze středy 24. na čtvrtek 25. ledna 2024 do odvolání k dočasnému přerušení provozu tramvají v úseku Hlavní nádraží – Viktoria Žižkov.
https://www.dpp.cz/omezeni-a-mimoradne-udalosti/detail/21154
V ulicích se tak objeví novinka - dvojí tzv. řetězení vlaku (převlečení na jiné číslo) během jedno tzv. půlkola. Vlak linky 13, který vyjede od Muzea projede smyčkou Olšanské hřbitovy, kde se změní na číslo linky 15 a pokračuje k Viktorii ŽIžkov. Zde se změní na linku číslo 5 a pokračuje k Vozovně Žižkov. No a podobně tomu bude opačně. Vlak, který od Vozovny Žižkov vyjede jako linka 5 přijede k Viktorii ŽIžkov, kde se změní na linku číslo 15, která se vydá směr Olšanské hřbitovy. Po průjezdu smyčkou se z něj stane linka 13 a po Vinohradské se vydá k Muzeu. /foto ilustrační/
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Středa 24. ledna 2024, 13:44, přidal: admin Petr |
|
Z důvodu rekonstrukce kanalizace dochází od pondělí 22. ledna 2024 (od zahájení denního provozu) do čtvrtka 22. února 2024 (do ukončení denního provozu) k přerušení provozu tramvají v úseku I. P. Pavlova – Muzeum.
|
Aktualita |
Sobota 13. ledna 2024, 13:21, přidal: admin Petr |
|
Na Výstavišti došlo ke snesení ochranné konstrukce nad ulicí Dukelských hrdinů. Nad tramvajových kolejemi se tak odkryl oblouk vznikající železniční estakády.
|
Vozy |
Středa 10.ledna 2024,12:16, vložil: admin Petr |
|
Pražský Dopravní podnik dnes představil nový typ tramvaje Škoda 52T ForCity Plus Praha vycházející koncepčně z typů 29T a 30T pro Bratislavu.
Jedná se o 100% nízkopodlažní pětičlánkovou tramvaj s délkou 32 metrů – prostor celé tramvaje je bez jediného schodu, včetně prostoru nad podvozky. ℹ️Autory designu je tým designerů ze Škoda Group pod vedením Tomáše Chludila.
Vozy budou mít ergonomicky řešený salon pro cestující, včetně prostornějšího průchodu mezi jednotlivými články. Součástí bude také Antikolizní systém – podpůrný systém pro nouzové brzdění v případě detekce překážky. Chybět nebude celovozová tzv. zelená klimatizace pro cestující i řidiče – klimatizace s ekologickým chladivem. V interiéru se objeví nové polstrované sedačky – 70 polstrovaných sedaček z nichž 44 je po směru a 26 proti směru jízdy a nový velkoplošný informační systém ve vozidle (širokoúhlé obrazovky přes celou šíři uličky)
ℹ️S dodavatelem Škoda Transportation byla podepsána smlouva na nákup až 200 tramvají tohoto typu. Závazně dojde k objednávce 40 z nich. S dodávkou prvních 20 vozidel se počítá v prosinci roku 2025 a dalších 20 tramvají bude dodáno v roce 2026.
|
Preference |
Pondělí 1. ledna 2024, 09:31, přidal: admin Petr |
|
|
Po roce a čtvrt od zprovoznění smyčky Depo Hostivař jsou semafory u vjezdu do terminálu v dynamickém řízení. S preferencí tramvají však funguje pouze jeden z nich. Preference byla obnovena na původním SSZ 0.632 Černokostelecká – Sazečská, dokonce s mírným vylepšením úpravou detekce do centra. Preferenci zajišťuje prodlužování, vkládání a předvýběr vlastní fáze a předvýběr kolizní fáze. Zřetelná většina tramvají projíždí plynule. V dynamickém řízení bez preference tramvají funguje sousední SSZ 0.637 Černokostelecká – smyčka Depo Hostivař, které je s SSZ 0.632 v dynamické koordinaci. Drobným preferenčním zásahem je pouze mírný předvýběr vlastní fáze. Prodlužování vlastní fáze odpovídá míře prodlužování od vozidel na sousední křižovatce. Plynulý průjezd tramvaje je tak do značné míry věc náhody a dochází k častějšímu zastavování vlaků, dokonce i v situaci, kdy stále stojí auta. Přesto došlo změnou ke zlepšení, protože výběry signálů pro tramvaje jsou zařazovány v pořadí dle reálných nároků tramvají. Terminál Depo Hostivař byl uveden do provozu v srpnu 2022. Nový semafor na vjezdu do smyčky začal fungovat s pevnými programy. Ty byly nasazeny i na vedlejší starší semafor na křižovatce se Sazečskou, který původně fungoval s preferencí.
|
Preference |
Pondělí 1. ledna 2024, 09:22, přidal: admin Petr |
|
|
Všechny světelné signalizace na nové tramvajové trati na Dědinu již jsou s preferencí tramvají. Na začátku prosince byla preference zprovozněna na třech signalizacích na Divoké Šárce. SSZ 6.169 Evropská – Vlastina, které se nachází v klíčovém odbočení tramvaje z Evropské ulice, upřednostňuje tramvaje předvýběrem, vkládáním a prodlužováním vlastní fáze. Sousední SSZ 6.123 Evropská – Libocká funguje s prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. SSZ 6.162 Evropská – smyčka Divoká Šárka, které jako jediné bylo na tramvajové síti před výstavbou trati, umí prodlužovat a předvybírat fázi pro tramvaje a předvybírat kolizní fázi. Semafory fungují ve složité dynamické koordinaci, která umožňuje preferenci MHD a současně synchronizaci všech uzlů. Skupinu řídí semafor na odbočení tramvaje z Evropské. Funguje zde rovněž preference autobusů, přičemž na SSZ Evropská – Libocká odbočuje autobus z kolejí na tramvajový signál vpravo do Libocké ulice. Lze očekávat doladění semaforů dle zkušeností z provozu. Tramvajová trať na Dědinu byla zprovozněna na konci října, preference na Divoké Šárce byla tedy doplněna po necelých dvou měsících.
|
Ostatní |
Neděle 31. prosince 2023, 18:19, přidal: admin Petr |
|
|
|