Město Trondheim je se svými cca 200 000 obyvateli třetím největším městem Norska. Fanoušci dopravy zde mohou navštívit krásné tramvajové muzeum a prozkoumat tramvajový provoz, který je nejsevernějším tramvajovým provozem na světě.
Tramvaje v Trondheimu to nemají v posledních desítkách let jednoduché. V druhé polovině 20. století ještě obsluhovaly značnou část města na několika linkách. Provoz byl postupně utlumován, a i přes výrazný odpor obyvatel zcela zastaven v roce 1988. Jedenácti tramvajovým vozům LHB GT6, které jsou dodnes v provozu, byly tehdy pouhé 4 roky. V roce 1990 se podařilo obnovit provoz na jedné lince, která vede z okraje centra po 8,8 km dlouhé (většinou jednokolejné) trati do konečné Lian. Na lince 9 jsou v 15minutovém intervalu (30minutovém v nepracovní dny a o prázdninách) provozovány pouze vysokopodlažní dvoučlánkové vozy LHB GT6, které jsou shodné s vozy dříve provozovanými v německém Braunschweigu.
Opakovaně je v Trondheimu otevírána otázka rozšíření a modernizace tramvajového provozu. Bohužel, zatím nic nenaznačuje brzkému návratu tramvají do centra Trondheimu ani větvení stávající trati do dalších čtvrtí. Provoz stávající linky, která má spíše turistický charakter, se potýká se stářím vozů a stav tratí s rozchodem 1 000 mm také není optimální.
Páteří dopravy v Trondheimu jsou z výše uvedených důvodů autobusy. Nejvytíženější linky jsou obsluhovány tříčlánkovými hybridními autobusy VanHool ExquiCity24, které si s náročným kopcovitým terénem Trondheimu poradí jen s obtížemi. Dále jsou v provozu autobusy a elektrobusy různých značek.
Za návštěvu stojí zcela jistě tramvajové muzeum, které se nachází u zastávky Munkvoll. Nachází se zde početná sbírka historických vozů, včetně nejstaršího vozu z roku 1901. Po domluvě je možné nahlédnout i do staré vozovny, kde stojí další historické vozy v různém stádiu renovace a také vozy pro komerční provoz.
Fanoušky železniční dopravy zcela jistě zaujme zvedací železniční most nad vodním kanálem, přes který je vedena dvoukolejná elektrifikovaná železniční trať. Most pochází z roku 1918 a dodnes plní svůj účel, pokud potřebuje pod mostem proplout vyšší loď.