Trondheim 2023 Nejsevernější tramvajový provoz na světě

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Trondheim 2023
Nejsevernější tramvajový provoz na světě


Vůz LHB GT6 #97 dojel do své konečné Lian a zanedlouho se vydá zpět na okraj centra Trondheimu. | 14.7.2023
U zastávky Hospitalskirka byl zachycen vůz LHB GT6 #96. | 15.7.2023 Do své konečné zastávky St. Olavs gate přijíždí vůz LHB GT6 #97. | 14.7.2023 Pohled do interiéru vozu LHB GT6. | 14.7.2023 Pohled do interiéru vozu LHB GT6 s trasou tramvajové linky, která na 8,8 km od moře vystoupá do výšky 235 m. | 14.7.2023 Vůz LHB GT6 #99 v zastávce Breidablikk. | 16.7.2023
Hybridní 24m autobus VanHool ExquiCity24 #1546 byl zachycen na páteřní lince 2 před hlavním vlakovým nádražím. | 15.7.2023
Město Trondheim je se svými cca 200 000 obyvateli třetím největším městem Norska. Fanoušci dopravy zde mohou navštívit krásné tramvajové muzeum a prozkoumat tramvajový provoz, který je nejsevernějším tramvajovým provozem na světě.

Tramvaje v Trondheimu to nemají v posledních desítkách let jednoduché. V druhé polovině 20. století ještě obsluhovaly značnou část města na několika linkách. Provoz byl postupně utlumován, a i přes výrazný odpor obyvatel zcela zastaven v roce 1988. Jedenácti tramvajovým vozům LHB GT6, které jsou dodnes v provozu, byly tehdy pouhé 4 roky. V roce 1990 se podařilo obnovit provoz na jedné lince, která vede z okraje centra po 8,8 km dlouhé (většinou jednokolejné) trati do konečné Lian. Na lince 9 jsou v 15minutovém intervalu (30minutovém v nepracovní dny a o prázdninách) provozovány pouze vysokopodlažní dvoučlánkové vozy LHB GT6, které jsou shodné s vozy dříve provozovanými v německém Braunschweigu.

Opakovaně je v Trondheimu otevírána otázka rozšíření a modernizace tramvajového provozu. Bohužel, zatím nic nenaznačuje brzkému návratu tramvají do centra Trondheimu ani větvení stávající trati do dalších čtvrtí. Provoz stávající linky, která má spíše turistický charakter, se potýká se stářím vozů a stav tratí s rozchodem 1 000 mm také není optimální. Páteří dopravy v Trondheimu jsou z výše uvedených důvodů autobusy. Nejvytíženější linky jsou obsluhovány tříčlánkovými hybridními autobusy VanHool ExquiCity24, které si s náročným kopcovitým terénem Trondheimu poradí jen s obtížemi. Dále jsou v provozu autobusy a elektrobusy různých značek.

Za návštěvu stojí zcela jistě tramvajové muzeum, které se nachází u zastávky Munkvoll. Nachází se zde početná sbírka historických vozů, včetně nejstaršího vozu z roku 1901. Po domluvě je možné nahlédnout i do staré vozovny, kde stojí další historické vozy v různém stádiu renovace a také vozy pro komerční provoz.

Fanoušky železniční dopravy zcela jistě zaujme zvedací železniční most nad vodním kanálem, přes který je vedena dvoukolejná elektrifikovaná železniční trať. Most pochází z roku 1918 a dodnes plní svůj účel, pokud potřebuje pod mostem proplout vyšší loď.

VanHool ExquiCity24 #8702 na páteřní lince 3 na zastávce Hospitalskirka. | 14.7.2023
Pohled do interiéru tříčlánkového autobusu VanHool ExquiCity24. | 16.7.2023 Vůz LHB GT6 #96 odbavil cestující v zastávce Skansen. | 15.7.2023
Pohled na zadní čelo vozu LHB GT6 #94, který opouští zastávku Munkvoll, kde se nachází vozovna a zdejší tramvajové muzeum. | 15.7.2023 Tramvajové muzeum v Trondheimu. | 15.7.2023
Tramvajové muzeum v Trondheimu. | 15.7.2023 Tramvajové muzeum v Trondheimu. | 15.7.2023
Tramvajové muzeum v Trondheimu. | 15.7.2023 Tramvajové muzeum v Trondheimu. | 15.7.2023
Vůz LHB GT6 #99 na přejezdu poblíž zastávky Herlofsenloypa. | 14.7.2023 Vůz LHB GT6 #97 přijíždí do zastávky Munkvoll. | 14.7.2023
Autobus MAN Lion’s City #8809 s CNG pohonem. | 14.7.2023 Autobus MAN Lion’s City #8787 s CNG pohonem. | 15.7.2023
Elektrobus Volvo 7900E #8742 zachycený při nabíjení. | 16.7.2023 Hybrid VanHool ExquiCity24 #1540. | 16.7.2023
Setkání vozů LHB GT6 #99 a #97 v zastávce Breidablikk. | 16.7.2023 Vůz LHB GT6 #99 projíždí jedním z mnoha jednokolejných úseků. | 16.7.2023 Strojní podbíječka byla v době návštěvy využívána v nočních hodinách při krátkodobých výlukách trati. | 14.7.2023
Náhradní dopravu za tramvaje obstarávaly 2 zájezdové elektrobusy Yutong. | 14.7.2023 V konečné zastávce St. Olavs gate byl zachycen vůz LHB GT6 #97. | 14.7.2023 Zastávku Hospitalskirka opustil vůz LHB GT6 #94. | 16.7.2023
Zvedací železniční most. | 16.7.2023 Zvedací železniční most. | 16.7.2023 Na vizualizaci na plakátu před rekonstruovaným hlavním nádražím v Trondheimu se na vizualizaci objevila tramvaj. Bohužel, s opětovným zavedením tramvají přes centrum až k hlavnímu nádraží se ovšem v současnosti nepočítá. | 14.7.2023

Text: Hhoonnzzaa

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2025