Bergen je se zhruba 300 000 obyvateli druhým největším městem Norského království. Město sevřené mezi sedm hor a moře láká turisty z celého světa na památky i přírodu. Každý návštěvník se ovšem musí připravit na déšť, protože srážky jsou zde zaznamenávány přes 200 dní v roce. Milovníci dopravy si rozhodně přijdou na své. Je možné se svézt tramvajemi, autobusy, elektrobusy, trolejbusy a také lanovkami.
Od roku 2010 mají hlavní roli ve veřejné dopravě v Bergenu tramvaje, které jsou právem označovány jako light rail (bybanen). Většina tratí je oddělena od ostatních druhů dopravy a tramvaje využívají množství mostů a tunelů, z nichž nejdelší na lince 2 má cca 3 km. Linka 1 zahájila provoz v roce 2010 z centra města do přilehlých čtvrtí. Od roku 2017 propojuje centrum s letištěm. V roce 2022 byla otevřena linka 2, která spojuje centrum se čtvrtí Fyllingsdalen. Provoz zajišťuje 34 obousměrných sedmičlánkových (původně pětičlánkových) tramvají Stadler Variobahn, jejichž design byl oceněn v roce 2011 cenou Red Dot Design Award. Vozovnu pro 50 vozů doplňuje podzemní vozovna pro 18 vozů, která vznikla současně s nejdelším tramvajovým tunelem (nejblíže ke konečné zastávce linky 2 Fyllingsdalen terminal). V plánu je další rozšiřování přes centrum města do dalších čtvrtí. Zajímavostí je krátká linka 3, která je pozůstatkem tramvají z let 1897–1964 a dnes slouží jako historická. V době návštěvy nebyla v provozu.
Bergen je také známý pro svůj jediný trolejbusový provoz v Norsku. Provozována je jediná trolejbusová linka 6, která využívá parciální trolejbusy, protože na části trati nejsou instalovány troleje. Provoz zajišťuje 10 kloubových vozů Solaris Urbino s výzbrojí Škoda. Bohužel, v době návštěvy byly trolejbusy nahrazeny elektrobusy. Kromě elektrobusů jsou ve městě běžně k vidění autobusy různých značek.
Zajímavostí města jsou 2 lanovky. První z nich je kabinková lanovka na nejvyšší z bergenských hor Ulriken (643 m). Druhou z nich je pozemní lanovka na horu Floyfjellet (400 m).
Bergen rozhodně stojí za návštěvu. Ukazuje, jakým způsobem lze vytvořit i v 21. století zcela novou, efektivní, rychlou a u cestujících oblíbenou tramvajovou síť. Bude zajímavé sledovat její další rozvoj.