Poznań v současné době provozuje tramvaje Konstal 105 v různých modifikacích, tramvaje Modertrans Moderus Alfa (vysokopodlažní), Beta (částečně nízkopodlažní) a Gamma (plně nízkopodlažní), dále vozy Siemens Combino, Solaris Tramino a tramvaje Tatra RT6 MF 06 AC, kterých má v současné době MPK Poznań 16 (10 původně dodaných do Poznaně, 4 z Prahy a 2 z Brna).
V posledních letech pokračuje rozvoj tramvajové infrastruktury. Po úspěšném zprovoznění podzemní trati k nové vozovně Franowo (na přiloženém plánku vpravo dole) a po zprovoznění nového úsek PST (tramvajové rychlodráhy) v centru města došlo k otevření nových tramvajových tratí z Ronda Żegrze do konečné Unii Lubelskiej (na plánku vpravo dole) a ze smyčky Wilczak do konečné Błażeja (na plánku nahoře). Konečná Błażeja je tvořena 3 kusými kolejemi. Provoz na této trati zajišťují výhradně obousměrné vozy (Moderus Beta a Moderus Gamma).
V době návštěvy byly mimo provoz tramvajové tratě v centrální části města a probíhala rekonstrukce obou hlavních náměstí. V druhé části léta 2022 pak měla probíhat rekonstrukce trati PST.