Szeged je stotisícové město na maďarsko-srbsko-rumunském pomezí. Kromě historického centra s dominantní katedrálou se zde nachází i zajímavý tramvajový provoz s mnoha vozy československé produkce.
Na 23 kilometrů kolejí místní dopravní podnik vypravuje vozy na celkem 5 linek (číslováno 1-4+3F). Všechny tramvajové linky se sbíhají na křižovatce Anna kút. Vedle konvenčních tramvají se na konci listopadu rozjede i příměstská „vlakotramvaj“ do sousedního města Hödmezövasárhély. V době mé návštěvy zrovna vrcholily přípravy na start provozu příměstské linky, proto zde nejdete fotky pouze ze zkušebních jízd. Na rozdíl od Budapešti zde tratě nejsou ukončovány úvraťově, ale mají na konečné smyčku (Széged palyaudvár, Széged plaza, Európa Ligét, Tarján), případně vratný trojúhelník (Fonógyáryi út, Vadáspark, Kecskés).
Ve zdejším vozovém parku jsou nejvíce zastoupeny vozy z produkce bývalého pražského ČKD – konkrétně se jedná o KT4D (18 ks), T6A2 (13 ks) a vleky B6A2D-M (4 ks). Vozy T6A2 jsou provozovány ve dvojicích, případně s vleky. Nízkopodlažní tramvaje jsou zastoupeny formou devíti vozů PESA Swing 120Nb z produkce PESY Bydgoszcz. Vlakotramvaje budou obsluhovány vozy Stadler Citylink.