V dnešním cestopisu se společně podíváme do západo-bavorského, univerzitního města Würzburg. Koněspřežné tramvaje zde jezdily již od roku 1892, přičemž na elektrický provoz se přešlo roku 1900. Na úzkém rozchodu 1000 mm se zde jezdí po dvaceti kilometrech sítě. Tramvaje spojují centrum města s nádražím a okolními předměstími. Jezdí zde celkem 5 tramvajových linek.
Nyní se zaměřme na vozový park. Páteř zdejší flotily tvoří dvacet nízkopodlažních tramvají typu Variobahn GT-N.
Dalším článkem vozového parku jsou vozy GT-E, od konsorcia Siemens-Düwag, z roku 1989. Tyto tramvaje mají nízkopodlažní střední článek a jezdí zde v počtu 14 kusů.
Nejstaršími tramvajemi, které místní DP provozuje, jsou tramvaje Düwag GTW-D8 z roku 1968. Jezdí zde v počtu šesti kusů. Vypravovány jsou na ranní posilová pořadí linek 1 a 4 o pracovních dnech, během školního roku. Právě na tyto dožívající vozy se tento článek převážně zaměří.
V následujících letech budou dodávány nové tramvaje od lipského výrobce HeiterBlick. Ty v budoucnu nahradí kompletně nejstarší Düwagy GTW-D8, i část novějších GT-E.