Scanjournal č.070

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Scanjournal č.070

Fotografické okénko do nedávné historie


70. Pětkou na Harfu
Další z významných změn plánovaných od 9. listopadu 1998 byla změna vedení linky 5. Ta měla z Olšanského náměstí jet nově na Floru a Olšanské hřbitovy, místo dosavadní trasy přes Palmovku na Harfu. Tak si dnes dojedeme právě do smyčky Harfa. Současně se na pětce měly objevit místo sól soupravy. Díky přesunu linky 5 do Jičínské ulice měla být v této lokalitě drobně pozměněna i trasa linky 26, a to v úseku Olšanské náměstí – Želivského, kde měla linka 26 opustit Floru a zamířit přes Nákladové nádraží Žižkov. Také tyto změny byly zachyceny na fotografický film, a přestože by mohly jistě být lépe barevně upraveny, přináším je alespoň v podobě, jak vylezly ze skeneru.
Linka pět zachycená hned na začátku úseku, který měla od listopadu opustit – v Olšanské ulici na příjezdu k Olšanskému náměstí. Vůz T3 #6790 patřil ke stálým sólo vozům z vozovny Kobylisy. | 28.10.1998 V zastávce Biskupcova byl na pětce zachycen zánovní vůz #8063/II, tedy T3M2-DVC s novou skříní. Na snímku ale zaujmou spíše zastávkové ostrůvky o šířce 1,70 metru bez zábradlí, na kterých bývalo ve špičce docela těsno. | 31.10.1998 Na mostě poblíž zastávky Krejcárek jede na lince 5 také nedávno zkompletovaný vůz T3M2-DVC, tentokrát se jedná o #8072. Vozy T3M2-DVC byly v prvních letech velmi často provozovány sólo. | 28.10.1998 Z Palmovky před chvílí odjel na lince 5 vůz T3M #8078, propagující již od roku 1995 barvy Tebas (od jara 1998 ve druhé verzi reklamního nátěru). | 28.10.1998 Přímo na Palmovce potkáváme jedno z mála Žižkovských pořadí linky 5, které je obslouženo zbrusu novou tramvají typu T6A5 #8737. | 13.10.1998
6790 - 5
28.10.1998
8063 - 5
31.10.1998
8072 - 5
28.10.1998
8078 - 5
7098+7099 - 8
28.10.1998
8737 - 5
13.10.1998
Z dnešního pohledu naprosto neuvěřitelnou scenérii nabízí snímek s vozem T3 #6812 s reklamou na Výstaviště Praha na lince 5 v zastávce Lokomotivka ve směru do centra. Prakticky vše na tomto snímku se za pár let úplně změní, ulice bude dvojnásobně rozšířena a místo budov ČKD Lokomotivka zde bude stát nová víceúčelová hala, známá dnes pod názvem O2 Aréna. | 7.11.1998 Na zastávce Lokomotivka se podíváme i na směr do centra, kde zrovna zastavil na pětce vůz #6825, další tradiční sólo vozovny Kobylisy. Na tomto pohledu by se již dle nemovitosti v pozadí dalo místo při troše fantazie poznat i v dnešním stavu, ale ta pětka, ta už zde opravdu nejezdí. | 7.11.1998 Sérií devíti následujících snímků projedeme obratiště Harfa, které mělo od listopadu pro běžný provoz osiřet. Z Poděbradské ulice do ulice U Harfy odbočuje T3 #6795 vybavená typickým tuningem rychlých oprav po nehodách. | 24.10.1998 Vůz T3 #6763 s dlouhodobou reklamou na Večerník Praha také patřil ke kobyliským sólo stálicím. Právě projíždí ulicí U Harfy v místě, které se do dnešních dní výrazně změnilo – přibyla zde druhá kolej a zmizela budova po levé straně. | 24.10.1998 Jen o pár metrů dále byl v oblouku ulice U Harfy zachycen vůz T3M #8062 s lakovaným pozůstatkem celovozové reklamy Mrazírny Mochov. Také v tomto místě jsou dnes dvě koleje. | 24.10.1998
6812 - 5
7.11.1998
6825 - 5
7.11.1998
6795 - 5
24.10.1998
6763 - 5
24.10.1998
8062 - 5
24.10.1998
Vozy ve smyčce Harfa byly v roce 1998 odstavovány v úseku ulice U Harfy blízkému železniční trati. Na snímku zde na lince 5 tráví přestávku kobyliský vůz T3 #6884. | 24.10.1998 Druhý pohled na vůz T3 #6884 na lince 5 vyčkávajícího ve smyčce Harfa, tentokrát z dveřní strany. | 24.10.1998 Tramvaj T3M2-DVC #8080 zahajuje manévr výjezdu ze smyčky Harfa, právě vjel z ulice U Harfy do krátké uličky jménem Čerpadlová. Již v 90. letech se zde tramvaje proplétaly mezi zaparkovanými auty. | 24.10.1998 Tramvaj T3 #6795 se chystá na lince 5 odbočit z Čerpadlové ulice vlevo do Poděbradské, kde ji čeká nástupní zastávka Harfa. | 24.10.1998 Cestující nastupují do vozu T3M #8062 na lince 5 v zastávce Harfa do centra. Ta bývala v Poděbradské ulici mezi křižovatkami s ulicemi Čerpadlová a U Harfy. Dnes je zastávka přesunuta do Českomoravské ulice a nese název Nádraží Libeň. | 24.10.1998
6884 - 5
24.10.1998
6884 - 5
24.10.1998
8080 - 5
24.10.1998
6795 - 5
24.10.1998
8062 - 5
24.10.1998
Poslední snímek z lokality Harfy představuje vůz T3M #8057, který se chystá ve směru do centra vyjet z Poděbradské ulice přes křižovatku do Českomoravské ulice. | 24.10.1998 Zcela mimo úsek trasy, který měla pětka opustit, se podíváme na tuto linku ještě jedním snímkem. Na zastávce Trojská byl totiž zachycen nově zkompletovaný vůz T3M2-DVC #8077 jen několik dní po svém zařazení do provozu. | 31.10.1998 Třemi snímky se vrátíme na pomezí Žižkova a Vinohrad, kde měla od listopadu 1998 změnit část trasy linka 26. V klesání Jičínské ulice byl pořízen snímek soupravy vozů T3SUCS #7035+7047. | 28.10.1998 Praporky na soupravě T3SUCS #7064+7065 v zastávce Flora do centra upozorňují na zahájení provozu metra na Černý most. Současně se jedná o poslední den provozu linky 26 na Floře. | 8.11.1998 Bílou soupravu vozů T3 #6690+6691 si pozorní čtenáři jistě pamatují z minulého dílu, kdy si zahrála na lince 34. V prvních listopadových dnech byla vrácena ze zápůjčky v Motole do domovské vozovny Strašnice a tak se nám představuje i na lince 26 v její poslední den provozu přes Floru. | 8.11.1998
8057 - 5
24.10.1998
8077 - 5
31.10.1998
7035+7047 - 26
28.10.198
7064+7065 - 26
8.11.1998
6690+6691 - 26
8.11.1998

Fotografie: © Absolut

Související články:
 Scanjournal č.076
 Scanjournal č.075
 Scanjournal č.074
 Scanjournal č.073
 Scanjournal č.072
 Scanjournal č.071
 Scanjournal č.069
 Scanjournal č.068
 Scanjournal č.067
 Scanjournal č.066
 Scanjournal č.065
 Scanjournal č.064
 Scanjournal č.063
 Scanjournal č.062
 Scanjournal č.061
 Scanjournal č.060
 Scanjournal č.059
 Scanjournal č.058
 Scanjournal č.057
 Scanjournal č.056
 Scanjournal č.055
 Scanjournal č.054
 Scanjournal č.053
 Scanjournal č.052
 Scanjournal č.051
 Scanjournal č.050
 Scanjournal č.049
 Scanjournal č.048
 Scanjournal č.047
 Scanjournal č.046
 Scanjournal č.045
 Scanjournal č.044
 Scanjournal č.043
 Scanjournal č.042
 Scanjournal č.041
 Scanjournal č.040
 Scanjournal č.039
 Scanjournal č.038
 Scanjournal č.037
 Scanjournal č.036
 Scanjournal č.035
 Scanjournal č.034
 Scanjournal č.033
 Scanjournal č.032
 Scanjournal č.031
 Scanjournal č.030
 Scanjournal č.029
 Scanjournal č.028
 Scanjournal č.027
 Scanjournal č.026
 Scanjournal č.025
 Scanjournal č.024
 Scanjournal č.023
 Scanjournal č.022
 Scanjournal č.021
 Scanjournal č.020
 Scanjournal č.019
 Scanjournal č.018
 Scanjournal č.017
 Scanjournal č.016
 Scanjournal č.015
 Scanjournal č.014
 Scanjournal č.013
 Scanjournal č.012
 Scanjournal č.011
 Scanjournal č.010
 Scanjournal č.009
 Scanjournal č.008
 Scanjournal č.007
 Scanjournal č.006
 Scanjournal č.005
 Scanjournal č.004
 Scanjournal č.003
 Scanjournal č.002
 Scanjournal č.001

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024