Vídeň, hlavní město Rakouska, kde žijí skoro 2 miliony lidí. Zřejmě nemusím popisovat památky, jako například Schonbrunn, Hofburg, nebo
Stephansdom. My se podíváme na toto město z dopravní stránky.
Na 165 kilometrech a 28 linkách se po celém městě prohánějí převážně 3 typy tramvají – E1 s vleky c4 (nejvíce ve čtvrtích Floridsdorf,
Aspern a Hutteldorf), E2 s vleky c5 a několik druhů nízkopodlažních tramvají SPG Siemens ULF (na všech linkách). Vedle toho se
v provozu začínají objevovat nové tramvaje Flexity Wien, které postupně nahradí nejstarší typ E1.
Našince zřejmě překvapí to, že nízkopodlažní spoje nejsou v zastávkových jízdních řádech vůbec uvedeny. Vídeňská tramvajová doprava
se také potýká s obrovským opožďováním spojů, na kterém nesou podíl jak všudypřítomné kolony, tak i minimální preference tramvají
na křižovatkách.
Tramvaje zde slouží pouze jako doplňkový druh dopravy a přívody k rozsáhlé síti metra a příměstské železnice. O tom svědčí i fakt,
že mnohé tratě byly v posledních letech zrušeny, například do oblastí Oberlaa a Alaudgasse po dostavbě linky metra U1.