Na počátku nejnovějšího trolejbusového provozu na území České republiky byla tramvaj. Ano, Chomutovem a Jirkovem se měly prohánět tramvaje.
Masivní výstavba sídlišť počátkem sedmdesátých let vyvolala nutnost řešit dopravní obslužnost území a jednou z možností se ukázala výstavba tramvajové rychlodráhy. V roce 1981 byla předložena
studie vedení tras tramvajových tratí. První trať měla vést z prostoru trolejbusové smyčky Vodní ulicemi Na příkopech, Mánesovou, Boženy Němcové a Blatenskou, dále souběžně se silnicí číslo 13
na sídliště Kamenná a Zahradní do Jirkova na autobusové nádraží. Počítalo se také s tratí k železniční stanici Jirkov, zastávka, kde měla být umístěna vozovna (ostatně v podobné lokalitě je
umístěna i vozovna trolejbusová). Dokumentace doporučovala provozovat tramvaje typu KT8D5, po přehodnocení přepravních vazeb bylo doporučeno provozovat spíše sestavu motorového vozu T6A5
a vlečného vozu B6A5.
Na stavbu tramvajové tratě bylo 10. dubna 1991 vydáno stavební povolení. Bohužel vysoké finanční náklady a zejména negativní vyjádření občanských inciativ způsobily, že z původního záměru
výstavby tramvajové tratě zůstal do dnešních dnů jediný realizovaný pozůstatek. V Jirkově, ve Dvořákově ulici zůstal uprostřed vozovky v délce asi 700 metrů dlouhý pás z betonových panelů,
zde měly být umístěny koleje.
Místo tramvají tak dostaly zelenou trolejbusy, které se ukázaly v tehdejší finanční situaci jako vhodná kombinace elektrické trakce a autobusové dopravy.
S výstavbou první trati, vedoucí z Jirkova na dnešní konečnou Vodní v Chomutově, se začalo 7. září 1992. Výstavbu trolejové vedení na prvním úseku Jirkov – Chomutov realizoval Dopravní podnik
Teplice, montáž dalších úseku zajistila společně Elektroline Praha. První trolejbus Škoda 15Tr11/7 byl dodán 23. července 1994. Stojí možná za zmínku, že zdejší provoz byl prvním v České republice,
kde byly plně využity pouze dálkově ovládané výhybky.
Dne 29. června 1995 proběhlo slavnostní zahájení provozu bez cestujících za účasti ministra životního prostředí, které zajistilo 80% investované částky. V sobotu 1. července 1995 pak byl zahájen
i provoz s cestujícími. První trolejbus ev.č.004, řízený Jindřichem Petráčkem, vyjel manipulačně z vozovny ve 4:44 hodin a již s cestujícími zamířil do ulic v 5:00 hodin z autobusového nádraží v Jirkově.
Dne 1. ledna 1996 byl zprovozněn nový úsek v Chomutově k železničnímu nádraží. O další dva roky později se na síť napojila i další trať vedoucí k železárnám a zároveň k poliklinice Chomutov.
K zatím poslednímu prodloužení došlo 1. prosince 2000, kdy byla otevřena nová smyčka na chomutovském autobusovém nádraží. Od 15. prosince 2013 pak přestala být využívána trať k Železárnám.
Prvních 11 let byl jediným typem zdejšího provozu kloubový trolejbus Škoda 15Tr11/7 (v počtu 25 ks). V roce 2006 byla dodána první nízkopodlažní vozidla Dopravního podniku, Solaris Trollino 12 AC
v počtu 5 kusů. V roce 2009 pak jeden trolejbus Škoda 25Tr Irisbus.