|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gdańsk 2015
|
![]() |
||
![]() |
Článek Pražských tramvají z roku 2014 nabádá k návštěvě Gdańsku, rychle se rozvíjející
metropole na severu Polska.
Za rok (od léta 2014 do léta 2015) došlo v oblasti vozového parku i infrastruktury v Gdańsku k výraznému posunu, a tak nezbývá než se sem po roce vrátit. V oblasti vozového parku došlo hned k několika novinkám. Na přelomu let 2014 a 2015 došlo k dodávce 5 ks obousměrných 100% nízkopodlažních vozů Pesa Jazz (128NG) o délce cca 30 metrů. Vozy jsou 100% nízkopodlažní, klimatizované, s moderním informačním systémem. Zajímavostí těchto vozů byl již v době výběru dodavatele požadavek na 100 % nízké podlahy bez šikmých podlah v interiéru. Úroveň podlahy je tak v celé délce vozu ve shodné výšce. Dále proběhla v roce 2015 dodávka 16 ks rekonstruovaných obousměrných vozů Düwag z Kasselu s označením Düwag N8C-MF, které se na první pohled neliší od dříve dodaných tramvají z Dortmundu. Hlavní změnou však je dosazení celovozové klimatizace. S dodávkami nových a rekonstruovaných vozů se v rozporu se zvyklostmi nevázalo vyřazování starších tramvají Konstal z důvodu rozšiřování tramvajové sítě. Na západě města byla prodloužena tramvajová trať ze smyčky Siedlce více na západ. Tato trať se na svém konci dělí na 2 samostatné větve. Zajímavostí je, že obě větve jsou ukončeny úvratí, je zde tedy možné provozovat pouze vozy Düwag N8C-MF nebo pětici vozů Pesa Jazz. Jedna z nových konečných je umístěna v sídlištní zástavbě. Druhá pak přímo v zastávce nově vybudované železniční tratě spojující centrum a letiště. V červenci 2015 byly obě stavby těsně před zprovozněním. Rozvoj infrastruktury i vozového parku v Gdańsku by měl být svým tempem příkladem pro mnohé dopravní podniky a to nejen v České republice. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
![]() |