Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.10.-31.12.2015
Ostatní |
Čtvrtek 31. prosince 2015, 14:18, přidal: admin Petr |
|
Ať se Vám v roce 2016 vyhýbá námraza. Na cestách i v mezilidských vztazích. Děkujeme, že jste s námi.
|
Vypravení |
Úterý 29. prosince 2015, 22:28, přidal: admin Petr |
|
Ještě před několika lety se na vytipovaných místech během dne objevovaly záložní vlaky "X", které v případě potřeby urychleně nahrazovaly vynechané spoje, kdy kmenový vůz postihla technická závada, nebo byl účastníkem dopravní nehody. Zatímco denní X-ka dávno odnesl prach zapomnění, v nočním provozu se stále X-ko drží. Stojí v blízkosti centrální přestupní zastávky Lazarská, v Myslíkově ulici. Do zahájení provozu barrandovské tratě se jednotlivé vozovny v jeho provozování střídaly po týdnech, od roku 2003 noční X-ko vypravovala jen vozovna Motol (pokud sama nebyla ve výluce). Zásadním důvodem pro tuto změnu byla tehdy skutečnost, že ne všechny vozovny disponovaly vozy, které mohou pojíždět barrandovskou trať. Od 1. ledna 2016 vypravování X-ka přebírá vozovna Žižkov.
|
Vozy |
Pátek 18. prosince 2015, 14:19, přidal: admin Petr |
|
V tomto týdnu vyjely na první zkušební jízdy do pražských ulic upravené sněhové pluhy T3M ev.č.5412 a 5417 s přidaným druhým netrakčním sběračem pro nanášení protinámrazové kapaliny na troleje. Glycerín se dopravuje ze salonu tramvaje tlakem do středu válečku na sběrači, jehož filcem protéká ven. Nádoba pod válečkem slouží k zachycení nečistot, které vzniknou smícháním uhlíkového prachu a glycerínu. Následně je odsávána zpět do tramvaje. Pantograf je pneumatický a kompresor včetně tlakových nádob je před středními dveřmi. Z tohoto důvodu byl na vůz ev.č.5412 dosazen statický měnič, takže jde, po vozem T3M ev.č.5572 o druhou provozovanou "tyristorku" se statickým měničem. Na voze ev.č.5417 zůstal motorgenerátor. Přední trakční sběrač má upravené obě lišty, uhlíková část je na přední hraně zkrácena o 1 cm a místo ní je osazena mosazná část pro strhávání námrazy z troleje.
|
Vozy |
Pondělí 7. prosince 2015, 17:45, přidal: admin Petr |
|
Upravené sněhové pluhy T3M vozoven Kobylisy a Vokovice ev.č.5412 a 5417 které budou na tramvajové troleje nanášet nemrznoucí směs glycerinu s pomocí přidaného netrakčního sběrače již tuto zimu zasáhnou do provozu. Mělo by se tak předejít vznikající námraze. Celý projekt bude stát zhruba 1,8 milionu korun. Pro první fázi byly vybrány vozovny Kobylisy a Vokovice právě proto, že v těchto lokalitách v zimních měsících nejvíc hrozí námraza. Jistě není bez zajímavosti, že na vozy je dosazen polopantograf podobný typu Stemman, který se používá na vozech T6A5, stejně jako na nich bude osazen kloubem vzad.
|
Vozy |
Neděle 6. prosince 2015, 17:47, přidal: admin Petr |
|
Povinné zkušební jízdy v pražských ulicích absolvuje nejnovější vůz Škoda 15T4 ForCity Alfa ev.č.9354. K uzavření dodávek roku 2015 již zbývají pouze vozy 9355-9357.
|
Aktualita |
Čtvrtek 3. prosince 2015, 17:48, přidal: admin Petr |
|
S odstupem několika týdnů od dokončení prvního, probíhá rekonstrukce osvětlení i ve druhém barrandovském podjezdu mezi zastávkami K Barrandovu a Chaplinovo náměstí. I zde se tedy objevují LED svítidla. Na snímku jsou vlevo ještě původní osvětlovací tělesa.
|
Ostatní |
Úterý 1. prosince 2015, 17:49, přidal: admin Petr |
|
Vždycky když opadá ze stromů listí, objeví se na pár místech již nepoužívané sloupy trolejového vedení se zdobnými hlavicemi.
|
Ostatní |
Pondělí 30. listopadu 2015, 17:54, přidal: admin Petr |
|
Poloautomatické spřáhlo vozů T6A5 je pěkný cvalounek. Takže na přepravu jsou třeba vozítka.
|
Vozy |
Úterý 24. listopadu 2015, 17:53, přidal: admin Petr |
|
Nejvyšší evidenční číslo vozu Škoda 15T4 ForCity Alfa předaného do vozovny Motol je 9349.
|
Vozy |
Neděle 22. listopadu 2015, 17:52, přidal: admin Petr |
|
Na opravu schodů zamířil do vozovny Motol žižkovský vůz T3SUCS ev.č. 7202.
|
Vozy |
Pátek 20. listopadu 2015, 15:09, přidal: Pepa |
|
Dnes 20.11.2015 pojedou další T3SUCS na Ukrajinu, jedná se o vozy ev.č. 7023, 7167, 7212 a 7213
|
Vozy |
Sobota 7. listopadu 2015, 19:32, přidal: MOp |
|
V sobotu 7.11.2015 byly v provozu všechny tři provozní vozy Škoda 14t ev.č. 9127, 9128 a 9136.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Čtvrtek 5. listopadu 2015, 14:25, přidal: admin Petr |
|
Rekonstrukce tramvajové tratě mezi křižovatkami Sirotčinec a Octárna v prostoru před vozovnou Střešovice po odstranění kolejiště pokračuje zemními pracemi. Odstaněna byla také rozjezdová výhybka křižovatky Octárna od Vozovny Střešovice a výměny se dočkala 1/3 křižovatky Sirotčinec také od vozovny.
|
Aktualita |
Úterý 3. listopadu 2015, 06:55, přidal: MOp |
|
V rámci oslav 30. výročí linky B pražského metra, byla vypravena ve dnech 1. a 2. listopadu historická souprava metra 81-71. Zatímco v neděli 1. listopadu se jednalo o vložené pořadí, které obě jízdy zahajovalo v čase historických událostí (jízda soudruha Husáka, první spoj s cestujícími po 13h), v pondělí se vyskytovala na standardním pořadí, kde nahradila modernizovanou soupravu 81-71m.
|
Aktualita |
Pondělí 2. listopadu 2015, 21:12, přidal: MOp |
|
K 31. říjnu byl obnoven provoz tramvají po Hlávkově mostě. Oprava tramvajové trati, přinesla rovněž výstavbu tramvajové zastávky Štvanice. Ta ještě dosud není zprovozněna, probíhá výstavba světelné signalizace v jejím okolí.
|
Aktualita |
Pondělí 26. října 2015, 21:09, přidal: MOp |
|
Na Hlávkově mostě se již pomalu rýsuje nová provizorní zastávka Štvanice, tvořená vysloužilými velkoplošnými panely BKV o délce 6 metrů. Jak je ze snímku patrně, bude přítomna i bezbariérová úprava s nájezdovou rampou pro osoby se sníženou schopností pohybu.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Středa 21. října 2015, 18:42, přidal: admin Petr |
|
Do obnovení provozu na trati na Petřiny zbývá deset dní. Zatímco někde je již položena tráva (kterou zejména v samém sídlišti využívají chodci jako ideální plochu pro přecházení v podstatě kdekoliv), jinde ještě není nasypána ani zemina. Zatímco na jednom místě se již vracejí troleje do osy kolejí, jinde se zuřivě dláždí povrch zastávky (jediná dlážděná bude Ořechovka). Zatímco na Ořechovce se již objevily standardní označníky zastávek a Praha zkrátka stále zůstává sto let za opicemi, jinde se povrchy ostrůvků teprve rýsují. Každopádně je jasné, že s výjimkou zastávky Petřiny, jsou všechny ostrůvky zkráceny na délku jedné soupravy (což je tedy nic moc u Vojenské nemocnice, kde bude ke stejnému ostrůvku jezdit i autobus a přestup je tedy nemožný). Ovšem zatravněný úsek mezi Vojenskou nemocnicí a Baterií je šokem pro všechny. Asi by se našlo 100 a 1 míst, kde by tráva nevypadala jak peníze vyhozené do vzduchu. Pohyb chodců v tomto úseku takřka nula, zástavba nula....
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Středa 21. října 2015, 18:26, přidal: admin Petr |
|
Nová podoba smyčky Sídliště Petřiny v době dokončovacích prací. Chybí převěsit troleje, dokončit povrchy chodníků a zastávek, zprovoznit mazání kolejnic.
|
Aktualita |
Pondělí 19. října 2015, 22:37, přidal: MOp |
|
Od 16.10.2015 je v provozu vratná kolej ve vozovně Vokovice. Znamená to změnu v zatahování, kdy vozy již do vozovny zajíždí popředu, nikoliv jako dosud zpětným pohybem z hlavní trati. Též se zvýšil čas potřebný pro zatažení na cca 8 minut.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Pátek 16. října 2015, 06:14, přidal: admin Petr, námět: M.Režný |
|
Po rekonstrukci tramvajové tratě v Plzeňské ulici proběhla první zkušební jízda pracovním vozem T3 ev.č.5521 a dvojicí vozů KT8D5.RN2P ev.č.9088 a 9097.
|
Preference |
Čtvrtek 15. října 2015, 18:22, přidal: admin Petr, námět: Grossák |
|
Po obnově bylo zprovozněno SSZ 0.342 Vinohradská - Za Strašnickou vozovnou, jež se nachází u zastávky Krematorium Strašnice. Semafor funguje nadále s preferencí tramvají. Je uplatňována prodlužováním, vkládáním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Semafor je zvláštní tím, že funguje s trvalým volnem pro chodce přes trať s výběrem tramvajového volna na výzvu. Proto je signalizace vybavena kontaktními zámky pro nouzové nárokování tramvaje. Oproti původnímu způsobu řízení byly rovněž doplněny směrové signály pro levá odbočení aut přes koleje, což vede ke zvýšení bezpečnosti provozu.
|
Preference |
Čtvrtek 15. října 2015, 18:21, přidal: admin Petr, námět: Grossák |
|
Na tramvajové síti dochází k obnově dvou světelných signalizací. Jedná se o SSZ 1.052 Havlíčkova - Hybernská a SSZ 0.342 Vinohradská - Za Strašnickou vozovnou. Obě v současné době fungují s absolutní preferencí tramvají a plynulost jejich provozu je na nich tedy velmi dobrá. Současně dochází k výstavbě nového SSZ 9.222 Poděbradská - Nademlejnská u napojení přilehlého obytného souboru. Signalizace bude vybavena detekcí a preferencí tramvají, která bude zajištěna prodlužováním, předvýběrem vlastní fáze a krácením kolizní fáze. V souvislosti s RTT Vršovická rovněž dojde letos k obnově semaforů na křižovatkách s Petrohradskou a Sportovní ulicí.
|
Nehoda - provozní mimořádnost |
Čtvrtek 15. října 2015, 13:32, přidal: admin Petr |
|
Po dnešní dopravní nehodě to vypadá, že dojezdil další vůz T3M. Tentokrát s ev.č.8057.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Čtvrtek 15. října 2015, 12:49, přidal: admin Petr |
|
Pokračující rekonstrukci tramvajové tratě mezi křižovatkami Zámecká a Minská zachycuje desítka fotografií.
|
Vozy |
Úterý 13. října 2015, 09:38, přidal: Pepa |
|
Prahu v pondělí opustila čtveřice vozů T3M ev.č. 8052, 8090, 8094 a 8098. Jejich nové působiště se stane Charkov (UA).
|
Reklamní vozy |
Pondělí 5. října 2015, 09:47, přidal: admin Petr, námět: Dorian Gaar |
|
Pravděpodobně prvním vozem Škoda 15T ForCity Alfa, který obdržel reklamní polep se stal vůz ev.č.9221. "Postižen" byl jeho střední článek.
|
|