Poslední květnový den roku 2014 se do ulic skotského Edinburghu po pauze trvající 58 let vrátily tramvaje. O jejich návratu se začalo hovořit v roce 1990,
teprve v roce 1999 však začaly snahy nabývat reálnějších obrysů.
Původní koněspřežné tramvaje vyjely do ulic 6. listopadu 1871. V průběhu let je nahradila nejprve kabelová tramvaj, následně i tramvaj elektrická. Po druhé
světové válce byla schválena likvidace tramvají a jejich nahrazení autobusy. Poslední tramvaj tak vyjela 16. listopadu 1956.
V roce 2007 zvítězila španělská firma CAF ve výběrovém žízení na dodávku 27 poptávaných vozidel s dodáním do konce roku 2011, kdy se očekávalo
zahájení provozu. V červnu 2008 byla zahájena výstavba, díky problémům se vzrůstajícími náklady se stavba několikrát zastavila, město se dokonce se
zhotovitelem dostalo do soudního sporu, který zhotovitel vyhrál.
Termín dokončení se stále odkládal, zatímco výroba vozidel běžela podle plánu, což se
ukázalo jako komplikace, neboť je nebylo kam dodat. Jeden čas se dokonce zvažovalo jejich dočasné pronajmutí londýnskému Tramlinku.
A tak se nakonec obyvatelé svezli tramvajemi o tři roky později, než původně čekali.