Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.4.-30.6.2015
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Sobota 27. června 2015, 10:03, přidal: admin Petr, námět: M.Režný |
|
V pátek 26. června projela zrekonstruovaným úsekem Tylovo náměstí - Zvonařka pracovní tramvaj T3 ev.č.5521. Po rekonstrukci došlo k úpravě zastávek Bruselská do podoby zastávkových mysů a předsazení výhybky na vratný trojúhelník Zvonařka s využitím rozjezdové splítky.
|
Aktualita |
Čtvrtek 25. června 2015, 23:35, přidal: admin Petr, námět: Josef Hubka |
|
Odříznuté čelo vyřazeného vozu T3SUCS ev.č.7157 údajně poslouží v pražském Království železnic jako simulátor ovládání tramvaje.
|
Reklamní vozy |
Čtvrtek 25. června 2015, 23:31, přidal: admin Petr, námět: Dorian Gaar |
|
Nová celovozová reklama se objevila na soupravě vozů T6A5 ev.č.8722+8723.
|
Reklamní vozy |
Čtvrtek 25. června 2015, 23:29, přidal: admin Petr, námět: P.Kříž |
|
Nová celovozová reklama se objevila na voze Škoda 14T ev.č. 9136.
|
Vozy |
Úterý 16. června 2015, 12:58, přidal: Pepa |
|
Dnes budou odvezeny další T3SUCS na Ukrajinu, podle informací od řidičů, je jejich cílová stanice Kyjev. Jedná se o vozy ev.č. 7139, 7171, 7185, 7198, 7199 a 7253
|
Vozy |
Úterý 16. června 2015, 11:02, přidal: admin Petr |
|
Dalším vyřazeným vozem Škoda 14T je druhý prototyp ev.č.9112.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Úterý 16. června 2015, 10:57, přidal: admin Petr |
|
Další "výhybkovou" výlukou v oblasti bude ta na křižovatce Horní Klárov. Od pátku 19. června (20:00 h) do neděle 21. června (20:00 h) tak bude z důvody výměny rozjezdové výhybky od Chotkových sadů (ano té, na níž dlouhodobě visela omezená rychlost POMALU) obousměrně přerušen provoz tramvají úseku Chotkovy sady - Malostranská. Po celé období výluky budou linky 12, 18, 22, 57 a 91 odkloněny přes Čechův most a Strossmayerovo náměstí. V pátek do ukončení provozu stejně tak i linky 5 a 20. V souvislosti se sobotním zahájením výluky části Evropské ulice se přestane tato výluka linek 5 a 20 týkat, neboť bude probíhat jejich vzájemné řetězení v zastávce Malostranská.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Úterý 16. června 2015, 10:56, přidal: admin Petr |
|
V noci ze 17. na 18. června (21:15-5:15h) dojde výměně sjezdové výhybky na křižovatce Čechův most směr Letenský tunel. Začíná tím série výluk v této oblasti. Pouze ve směru jízdy k Letenskému tunelu budou linky 5, 17 a 53 odkloněny přes Letenské náměstí.
|
Aktualita |
Úterý 16. června 2015, 10:55, přidal: admin Petr, námět: von Špilberk |
|
V zastávce Právnická fakulta směr Čechův most vznikl zastávkový mys.
|
Vozy |
Úterý 9. června 2015, 21:43, přidal: MOp |
|
DPP dnes představil novou nízkopodlažní tramvaj – EVO1 za účasti náměstkyně primátorky Evy Kislingerové, generálního ředitele DPP Jaroslava Ďuriše a vedoucího projektu EVO1 Rudolfa Johna. Oficiální představení vozu veřejnosti se uskuteční na veletrhu Czech Raildays v příštím týdnu. Testování tramvaje v ulicích Prahy začne v nejbližších týdnech. Pokud projde náročnými zkouškami, stane se první jednočlánkovou plně nízkopodlažní tramvají, která bude jezdit v České republice. První cestující by mohla svézt v říjnu tohoto roku.
|
Přesun vozů mezi vozovnami |
Úterý 9. června 2015, 21:27, přidal: MOp |
|
Duewag M8C ev.č. 271 dopravce MVG Mainz, je prvním tramvajovým vozem, který využil jiný než standardní rozchod na multifunkční splítkové koleji v areálu Ústředních dílen v Hostivaři. V průběhu následujících měsíců dojde k postupné modernizaci 6 těchto vozů m.j. s dosazením nového bezkontaktního trakčního měniče Cegelec - TV Progress, který sníží spotřebu trakční energie a prodlouží životnost tramvaje o dalších cca 10 let.
|
Vozy |
Pondělí 8. června 2015, 11:15, přidal: admin Petr, námět: Ivo Soukup |
|
Dne 22. dubna 2015 proběhla v areálu firmy Pars Nova šrotace vozu T3 ev. č. 5548 DP Praha (ex ev.č.6233 DP Praha z roku 1963), který byl v Šumperku od května 1996 v rámci zakázky pro Inekon. Pro špatný stav vozové skříně nakonec vůz nebyl využit, a posloužil jako zdroj náhradních dílů například i pro pražský komerční vůz T3 ev.č.6102 (například původní typ sedačky řidiče). Tento vůz tedy stál v Šumperku bez měsíce 19 let!
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Sobota 6. června 2015, 18:34, přidal: admin Petr |
|
Aktuální stav rekonstrukce tratě v Bělehradské ulici dne 6.6.2015. Mimo jiné jsou již uloženy obrubníky zastávkového mysu zastávky Bruselská směr I.P.Pavlova a ostrůvek zastávky Pod Karlovem směr Otakarova.
|
Preference |
Pátek 29. května 2015, 08:23, přidal: admin Petr |
|
Vylepšení preference tramvají se dočkalo SSZ 6.831 Myslbekova - Dlabačov. Příznivý dopad má úprava především na jízdu tramvají ve stoupání od Hládkova, kde nově dochází k účinnému prodlužování vlastní fáze. Navíc signalizace nově umožňuje k tomuto směru vybrat současně nekolizní volno pro tramvaj od Malovanky přímo. Mírně se zkrátil cyklus řízení, což přináší svižnější reakce na nároky účastníků provozu. Signalizace byla zřízena původně bez preference tramvají jako provizorní pro objízdnou trasu při budování městského okruhu. K jejímu rozebrání ani trvalému vypnutí již nedošlo, a tak byl postupně aspoň více zohledněn provoz tramvají.
|
Preference |
Pátek 29. května 2015, 08:12, přidal: admin Petr |
|
|
Dlouho očekávaná úprava SSZ Vinohradská - Pod Židovskými hřbitovy byla realizována. Signalizace umístěná pod zastávkou Želivského u metra, která řídí jednak samostatný přechod pro chodce a jednak křižovatku o několik desítek metrů níže, je vstřícnější k tramvajím jedoucím ve směru z centra. Volno začíná o něco dříve a lépe je na tramvaje reagováno předvýběrem kolizní fáze. Došlo ke snížení mezičasů, což zvýšilo produktivitu řízení. Nebyl ale zřejmě prodloužen signál volno pro vlaky z centra. Tramvaj stanicující ve druhé pozici nezřídka neprojede na společné volno s první, protože signál náhle uteče. Řízení pro tramvaje přijíždějící ve směru do centra zůstalo v původní vysoké kvalitě a vlaky téměř nezastavují. Ne zcela optimální je řízení pro autobusy, které sdílí kolej do centra, a přestože semafor umožňuje jejich aktivní detekci, jsou v praxi registrovány převážně až kamerou a před čočkami musí výrazně zpomalit. Signalizace prošla obnovou na podzim roku 2012. V roce 2014 zrušil Dopravní podnik kontrolní bod tramvají. Řízení signalizace bylo zlepšeno po dvou a půl letech provozu.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Úterý 26. května 2015, 19:12, přidal: admin Petr |
|
Jak pokračuje rekonstrukce tramvajové trati v Bělehradské ulici? Na fotografiích objevíte, že dochází ke zvětšení osové vzdálenosti kolejí z 3 na 3,5 metru (viditelné je to nejenom v místě, kde ještě leží původní trať a v blízkosti jsou již i nové koleje), ale také v místě napojení na obratiště Zvonařka. Snesen je, s výjimkou chodníků, most přes Botič.
|
Vozy |
Úterý 26. května 2015, 11:19, přidal: admin Petr |
|
V kalendářích byl tehdy takový obyčejný pátek před dvaceti lety, 26. květen roku 1995. Po letech průtahů se konečně chystala na zahájení provozu tramvajová trať Nádraží Braník – Sídliště Modřany a trochu ve stínu této akce se na místě objevil novotou zářící tramvajový vůz, který měl ambice se na léta stát základem vozového parku pražských tramvají. Ano, na místě se objevil druhý vůz T6A5 z dodávky pro Prahu. Nepřijel vlastní silou a byl dovlečen vozem T3M ev.č.8081. A tak toho 26. května 1995 Pražané poprvé spatřili vůz evidenčního čísla 8602 a výrobního čísla 179822. Ještě se tehdy vrátil zpět do výrobního závodu a pražskému Dopravnímu podniku byl, společně s vozem ev.č.8601 po provedení drobným úprav, předán dne 24. června 1995. Další dvojice vozů ev.č.8603+8604 byla předána 19. července 1995. Poslední vozy z první série, čítající 80 vozů ev.č.8601-8680, byly předány 28. prosince 1995 a šlo o vozy ev.č.8640, 8674, 8676, 8677 a 8680. V té době již první soupravy přepravovaly cestující. Dne 6. listopadu 1995 zahájila provoz s cestujícími souprava vozů 8603+8604, následovaná dne 9. listopadu soupravou 8607+8608 a na bronzové pozici pak dne 10. listopadu soupravou 8605+8606. Posledním vozem z první série, který začal přepravovat cestující, se stal vůz ev.č.8629, dne 9. června 1997. Vůz byl totiž dlouhodobě používán jako zdroj náhradních dílů a jeho kompletace se protáhla. Následovala dodávka druhé série čítající 50 vozů s drobnými úpravami oproti první sérii v roce 1996 a třetí série o 20 vozech s dalšími úpravami v roce 1997. Celá dodávka vozů T6A5 pro Prahu nakonec činila 150 vozů, rozdělených do vozoven Motol (8601-8730) a Žižkov (8731-8750). Prvním vyřazeným vozem se, po vážné nehodě, stal vůz ev.č.8671. Následovaly jej vozy ev.č.8697+8698 a 8738. V roce 2015 bylo zahájeno systematické vyřazování vozů tohoto typu. K dnešnímu dni (26.5.2015) tento osud postihl vozy ev.č.8605, 8612, 8634 a 8649.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Pondělí 25. května 2015, 00:22, přidal: admin Petr, námět: M.Režný |
|
Prvním vozem, který jako vždy projel nový traťový úsek, tentokrát v podobě obnovené smyčky Červený Vrch se opět stal pracovní vůz T3 ev.č.5521. Stalo se v neděli 24. května 2015.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Neděle 24. května 2015, 11:15, přidal: admin Petr, námět: Želva |
|
O tomto víkendu probíhá napojení trolejí smyčky Červený Vrch na hlavní trať. V samotné smyčce je zatrolejováno již od tohoto týdne.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Neděle 24. května 2015, 10:53, přidal: admin Petr, námět: von Špilberk |
|
Jak pokračuje rekonstrukce tramvajové tratě v Bělehradské ulici?
|
Vozy |
Neděle 24. května 2015, 10:48, přidal: admin Petr |
|
Dalšími pražskými vozy T3SUCS, které končí svou existenci v kladenském Kovošrotu, jsou vozy s evidenčním čísly 7222, 7260 a 7278...
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Čtvrtek 14. května 2015, 20:35, přidal: MOp |
|
V rámci rekonstrukce tramvajové tratě v Bělehradské ulici dochází i k úpravě kolejového rozvětvení u zastávky Bruselská. Nově jsou zde instalovány štíhlé výměny se splítkovou kolejí.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Čtvrtek 14. května 2015, 20:24, přidal: MOp |
|
Zatímco v neděli 10. května 2015 zůstával ještě kus smyčky nepropojený, dnes ráno již tomu tak nebylo. Červený Vrch hlásí kolejově propojeno, nyní se vše připravuje na betonovou zálivku a další zákrytové vrstvy.
|
Reklamní vozy |
Pondělí 11. května 2015, 08:07, přidal: admin Petr, námět: Josef Chodounský |
|
Po takřka dvaceti letech od dodání prvního z vozů T3M2-DVC se na skříni vozů ev.č.8077+8088 objevila první celovozová reklama věnovaná významného jubileu, 125 letům Akademie věd České republiky.
S očekávanými dodávkami vozů T6A5 bylo možné v polovině devadesátých let minulého století v Ústředních dílnách ukončit tzv. celkové opravy tramvají T3M. Posledních 18 vozů, které celkovou opravou neprošly, získalo novou vozovou skříň v provedení T3SUCS, vyrobenou závodem ČKD ve Zličíně v prvním pololetí roku 1996. Až do roku pak 1999 probíhala v Ústředních dílnách jejich postupná kompletace a vystrojování elektrickými výzbrojemi ČKD TV1, vyrobenými v letech 1978 až 1981, získávanými z vyřazených vozů typu T3M stejných evidenčních čísel, jaké získávali modernější nástupci. V roce 1996 byly dodány první tři vozy ev.č.8009, 8015 a 8051. V roce 1997 je následovala dodávka šesti vozů ev.č.8053, 8063, 8067, 8068, 8076 a 8087. Roku 1998 jich bylo předáno osm ev.č.8072, 8074, 8077, 8079, 8080, 8082, 8083, 8088 a v roce 1999 dodávky uzavřel vůz ev.č.8089.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Sobota 9. května 2015, 17:48, přidal: admin Petr, námět: Želva |
|
Stav prací při obnově smyčky Červený Vrch dne 30. dubna 2015
|
Vozy |
Úterý 5. května 2015, 19:39, přidal: admin Petr, námět: Štěpán Pavlíček |
|
Po dopravní nehodě soupravy vozů T3M ev.č.8018+8049 s celovozovou reklamou dne 5. května 2015, již v odpoledních hodinách jezdil pouze "zadní" vůz ev.č.8049, pro jehož vedení byla povolána provozní rezerva v podobě vozu T3M ev.č.8059.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Sobota 2. května 2015, 17:16, přidal: MOp |
|
A ještě jednou křižovatka Otakarova – tentokráte v sobotu 2. května v poledne.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Sobota 2. května 2015, 08:49, přidal: MOp |
|
V posledním týdnu probíhá postupná výměna vrcholů křižovatky Otakarova, jakožto první akce v rámci rekonstrukce tramvajové trati v Bělehradské ulici. O prodlouženém víkendu 1.–3. 5. 2015 probíhala výměna vrcholu přiléhajícímu k Fidlovačce.
|
Aktualita |
Sobota 2. května 2015, 08:31, přidal: MOp |
|
Po dvaačtyřiceti letech se znovu objevil na trati mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou Plecháč č. 44 z roku 1932. Vůz vyrobila vagonka barona Ringhoffera v Praze. V provozu byl nejdříve na trati Rychnov - Jablonec - Janov a posléze svoji službu ukončil v roce 1973 mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou. Renovaci vozu, která trvala 5 let provedl Boveraclub.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Úterý 21. dubna 2015, 20:41, přidal: MOp |
|
V měsíci dubnu započala výstavba nové dvoukolejné smyčky Červený Vrch. V současnosti je položeno v každé koleji pouze cca 30 metrů.
|
Aktualita |
Pondělí 20. dubna 2015, 20:58, přidal: admin Petr, námět: Dorian Gaar |
|
Významné výročí pražských tramvají se blíží a oslavy, plánované na září letošního roku, "vytáhnou" do ulic tramvajové babičky. Řidičů je však stále méně a proto je nutné před oslavami důkladně proškolit nové, jak dokládá snímek soupravy historických vozů ev.č.2110+855.
|
Reklamní vozy |
Pondělí 20. dubna 2015, 20:49, přidal: admin Petr, námět: Dorian Gaar |
|
Na kobyliské soupravě vozů T3R.P ev.č.8554+8555 se objevila nová celovozová reklama společnosti fincentrum.
|
Reklamní vozy |
Neděle 19. dubna 2015, 22:11, přidal: admin Petr |
|
Na pankrácké soupravě vozů T3R.P ev.č.8312+8313 se objevila nová celovozová reklama mBanky.
|
Vozy |
Neděle 19. dubna 2015, 22:00, přidal: admin Petr |
|
Vůz Škoda 15T ForCity Alfa ev.č.9207 se stal takovým pokusným králíkem. Poté, co se na něm zkoušel provoz s odtrakčněným podvozkem a v lednu 2015 reálné provedení nové barevné koncepce pro vozy od ev.č.9326 je nyní dějištěm zkoušek třetí článek tohoto vozu. Zde se objevily laminátové sedačky známé z vozů T3. Protože v nových vozech se objeví plastové sedačky, slouží tyto vyřazené tétrojkové k reálnému náhledu na to, jaké barevní rozložení bude nejvhodnější. Tedy zda např. stejně barevné sedačky vedle sebe, nebo barvy střídat.
|
Vozy |
Pátek 17. dubna 2015, 18:19, přidal: admin Petr |
|
Již třetí využití má pracovní vůz T3M ev.č.5572. Nyní slouží jako mazací tramvaj, která projíždí pražskými ulicemi aby snížila hluk projíždějících tramvají v obloucích.
|
Vozy |
Pátek 17. dubna 2015, 18:12, přidal: admin Petr |
|
Na hloubětínském prvním pořadí linky 18 se dnes mimořádně objevil vůz KT8D5.RN2P ev.č.9081.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Pátek 17. dubna 2015, 18:01, přidal: admin Petr |
|
Během výluky tramvajové tratě v Seifertově ulici dochází k následujícím opravám a rekonstrukcím součástí tramvajové trati: 1. výměna 1/3 křižovatky Senovážné náměstí ve směru od Hlavního nádraží (součástí jsou i nové blokové výhybky), 2. výměna kolejnic v obloucích v křižovatce s Opletalovou ulicí, 3. výměna kolejnic ve velkoplošných panelech BKV v oblouku podjezdu Bulhar pod magistrálou, 4. rekonstrukce oblouku převádějícího trať z podjezdu Bulhar do středu Seifertovy ulice pod mosty Nového spojení z konstrukce velkoplošných panelů BKV do konstrukce W-tram, 5. výměna kolejnic ve velkoplošných panelech BKV v oblouku u Bezovky, 6. odstranění části velkoplošných panelů BKV v přímé na Olšanském náměstí před rozjezdovou výhybkou křižovatky a jejich náhrada konstrukcí "metro"z důvodu zřízení radiově ovládané výhybky křižovatky Olšanské náměstí.
|
Aktualita |
Úterý 14. dubna 2015, 19:58, přidal: admin Petr |
|
Pokračující oprava zasklení a obkládání štítové stěny odstavných lodí vozovny Motol.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Čtvrtek 9. dubna 2015, 19:12, přidal: admin Petr, námět: von Špilberk |
|
Jak probíhá oprava tramvajové tratě v Klapkově ulici?
|
Preference |
Čtvrtek 9. dubna 2015, 19:02, přidal: admin Petr, námět: Grossák |
|
Současně se zahájením provozu na posledním rekonstruovaném úseku tramvajové trati v Plynární ulici bylo obnoveno SSZ 7.172 Plynární - Osadní. Semafor nyní má výzvová návěstidla a zůstává na něm preference tramvají. Ta je zajištěna prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Navíc je nově při nároku tramvaje odkládán začátek zelené pro auta ve směru od Argentinské ulice, čímž dochází ke zvýšení plynulosti a bezpečnosti provozu v křižovatce, kde přímo a vlevo jedoucí auta vjíždějí na koleje. Příznivou změnou je také úprava dat pro jízdu tramvají. Reflektuje delší pobyty v zastávce Ortenovo náměstí, které jsou vyvolány nárůstem příležitostí v okolí. Ke zvýšení rychlosti provozu tramvají přispívají také zrekonstruované zastávky, které jsou nově řešené jako bezbariérové s vyšší nástupní hranou. Obnovou v blízké budoucnosti projdou další semafory s preferencí v oblasti, SSZ Plynární - Komunardů a SSZ Argentinská - Plynární.
|
Preference |
Čtvrtek 9. dubna 2015, 18:56, přidal: admin Petr |
|
Na pražské tramvajové síti přibylo další vzdálené rádio. Nachází se na SSZ Dělnická - Komunardů ve směru od Ortenova náměstí. Jeho realizace byla vyvolána nedávným odsunutím zastávky dál od řízené křižovatky. Zařízení zajišťuje, že se tramvaje do signalizace opět hlásí již v okamžiku zastavení v zastávce. Zdržení na tomto vjezdu se tak vrátilo prakticky na nulu a klesla energetická náročnost provozu. Vzdálené rádio je prvek, který funguje na podobné technologii jako běžné rádio pro stavění výhybek. Zajišťuje však obvykle pouze směrové přihlášení do signalizace na vyšší vzdálenost. První bylo zřízeno v roce 2011 na Smetanově nábřeží k SSZ Národní divadlo. Zajímavostí je, že jedno z rádií slouží i k dálkovému stavění výhybky (Prašný most od Hradčanské) a jedno bylo osazeno jako ověřovací (Ohrada od Krejcárku, do doby obnovy SSZ). Zařízení na ulici Komunardů je v pořadí desáté v Praze.
|
Aktualita |
Úterý 7. dubna 2015, 07:22, přidal: MOp |
|
Na velikonoční pondělí 6. dubna 2015 přichystal DPP pro Pražany pomlázku a slavnostně otevřel prodloužený úsek linky A vedoucí ze stanice Dejvická do stanice Nemocnice Motol. Jde o další nově otevřené stanice metra v Praze po sedmi letech. První práce na prodloužení linky A započaly v lednu 2010. Otevření stanic následovalo po 3týdenním ověřovacím provozu bez cestujících, během kterého byly otestovány kompletní technologické systémy ve stanicích i spojovacích tunelech. Během této doby také probíhaly kolaudace a poslední úpravy interiéru stanic. Zprovoznění nového úseku také předcházela více než měsíc trvající výměna informačního systému v pražské hromadné dopravě. Všechny stanice nového úseku, který měří 6,134 kilometrů, jsou bezbariérové.
|
Aktualita |
Sobota 4. dubna 2015, 18:04, přidal: MOp |
|
V pátek 3. dubna 2015 jsme se na nějakou dobu rozloučili s tramvajovou linkou č. 2. Zatažení posledního 8. pravidelného pořadí dvojky tvořeného vozem 7078 nastalo v 19:10.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Sobota 4. dubna 2015, 13:13, přidal: admin Petr |
|
V úterý 7. dubna bude obnoven provoz tramvají na zrekonstruované trati mezi křižovatkami Elektrárna Holešovice - Dělnická a na své trasy se tak vrací denní linky 12, 14, 24 a noční 54. Letošní rekonstrukce navázala na loňskou etapu okrajových úseků a je opět provedena metodou W-tram s asfaltovým krytem. Novinkou budou zastávky Ortenovo náměstí směr Dělnická a U Průhonu zřízené formou tzv.vídeňských zastávek. U zastávky Ortenovo náměstí směr Nádraží Holešovice došlo k úpravě zábradlí na ostrůvku (viz příspěvek z 18. března) a to nyní není umístěno v celé délce, ale pouze v okrajových částech. Doplněno je vodícími liniemi pro nevidomé.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Čtvrtek 2. dubna 2015, 11:49, přidal: admin Petr |
|
Po zprovoznění rekonstruované tratě v úseku Dělnická - Elektrárna Holešovice si v termínu 7.-12. dubna 2015 "odpočinou" koleje od tramvají v úseku Kobylisy - Ke Stírce. Linky 3 a 17 budou spojeny do jedné, linka 10 bude zrušena, zatímco linka 16 posílena provozováním dvojnásobného počtu spojů v úseku Nádraží Vysočany - Palmovka - Kotlářka. V úseku Kotlářka - Sídliště Řepy (s výjimkou období přepravní špičky, kdy zde pojede každý spoj) a v úseku Nádraží Vysočany - Lehovec bude provozována pouze polovina spojů. Náhradní dopravu zajistí linka 37 v úseku Vozovna Kobylisy - Sídliště Ďáblice. Podrobnější informace naleznete na stránkách organizátora a dopravce.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Čtvrtek 2. dubna 2015, 11:21, přidal: admin Petr, námět: Michal Režný |
|
Když se někde objeví "Pomeranč", je naprosto jasné, že zahájení provozu na zrekonstruované trati je doslova na spadnutí...
|
Preference |
Středa 1. dubna 2015, 10:53, přidal: admin Petr, námět: Grossák |
|
Na Evropské třídě přibyla další signalizace s preferencí tramvají. Po obnově bylo zprovozněno dynamické řízení na SSZ 6.120 Evropská - Veleslavínská. Preference je na křižovatce ve třífázovém řízení uplatňována prodlužováním, vkládáním a předvýběrem vlastní fáze a také předvýběrem a prodlužováním kolizní fáze. Semafor má ovšem zásadní nedostatek: ve směru z centra nebyl dosud zrealizován vzdálený přihlašovací kontakt, takže část tramvají je zbytečně zdržena. Celá křižovatka prošla přestavbou v rámci výstavby metra V.A. Na Evropské se jedná o čtvrtou signalizaci s preferencí tramvají z celkem 15 řízených křižovatek. Detekce tramvají je přitom zřízena i na dalších sedmi semaforech, není ale dostatečně využívána.
|
|