|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Trať v ulici Na Mlejnku
Tramvajová trať, ukončená smyčkou u branických ledáren od ledna roku 1933, byla prodloužena k branickému železničnímu nádraží od 2. července 1959. Protože však nová smyčka ještě nebyla stavebně dokončena, jezdily po novém úseku tramvaje bez cestujících. Tento stav se nezměnil ani po zprovoznění předjízdné koleje ve smyčce k 31. srpnu a cestující byli nadále nuceni vystupovat u Ledáren. Teprve když je po více jak roce, 5. září 1960, smyčka Nádraží Braník uvedena do definitivního provozu, začnou i po nové trati jezdit cestující. Až v roce 1976 se rozhodlo o poloze a podobě nového mostu přes řeku Vltavu a o dva roky později začaly přípravné práce. Výstavba Barrandovského mostu, tehdy zvaného most Antonína Zápotockého, předznamenala radikální proměnu podoby branického předmostí, aby tramvaje v budoucnosti nenarušovaly provoz automobilů na vznikající Jižní spojce. Dne 20. září 1983 se otevírala jižní polovina nového mostu a Jižní spojka křižovala úrovňově ulici Na Mlejnku s provozovanou tramvajovou tratí. V sousedství tramvajové tratě se stavěla severní polovina mostu a příjezdové rampy. Zaslepení ulice Na Mlejnku a její nahrazení novou pobřežní komunikací, která se stala součástí rekonstruované a prodloužené Modřanské ulice, se blížilo. Provoz tramvají v ulici Na Mlejnku byl zastaven 20. října 1986 a 8. listopadu se tramvaje rozjely po přeložce, zřízené na samostatném tělese po straně komunikace v otevřeném svršku až o 200 metrů od staré trati. V době uvedení do provozu se jednalo o první moderní trať na otevřeném kolejovém svršku v Praze. Na přeložce byly zřízeny dvě zastávky, pojmenované shodně se zastávkami v ulici Na Mlejnku, tedy Přístaviště a Modřanská. Výstavba branického předmostí pak trvala v několika etapách až do roku 1988, kdy byl celý most (3. listopadu) uveden do plného provozu a Jižní spojka byla „umístěna“ na násep přibližně o dva a půl metru výše, čímž došlo k definitivnímu přerušení a zaslepení ulice Na Mlejnku. Z ulice Na Mlejnku zmizely koleje, místo nich se objevilo parkoviště a samotná ulice byla Jižní spojkou zaslepena. Pro obyvatele blízkých domů se docházková vzdálenost k přeložené tramvajové zastávce výrazně prodloužila.
Související články: Soubor tratí Levského - Výtoň rekonstrukce 28.8.2011 Soubor tratí Levského - Výtoň rekonstrukce 11.8.2011 Soubor tratí Levského - Výtoň rekonstrukce 29.7.2011 Soubor tratí Levského - Výtoň rekonstrukce 23.7.2011 Soubor tratí Levského - Výtoň rekonstrukce 16.7.2011 Soubor tratí Levského - Výtoň rekonstrukce 8.7.2011 Rekonstrukce tramvajových tratí v úseku Levského - Výtoň 2011 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |