Vzpomínka na ústecké tramvaje 1899-1970

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Vzpomínka na ústecké tramvaje 1899-1970


Zastávka u Grandu a opravdu poslední jízda ústeckých tramvají s Boverou ev.č.81+ vlečným vozem ev.č.4, následovaná vozem 6MT ev.č.128... | 2.6.1970
Předmostí a opravdu poslední jízda ústeckých tramvají s Boverou ev.č.81+ vlečným vozem ev.č.4... | 2.6.1970
Před hlavním nádražím a opravdu poslední jízda ústeckých tramvají s Boverou ev.č.81+ vlečným vozem ev.č.4... | 2.6.1970
Město, v němž byla v roce 1954 dokončena výstavba nové tramvajové vozovny, město, v němž začala obnova vozového parku tramvají tehdy moderními vozy T2 dodávanými v letech 1960-1962, ukončilo tramvajový provoz 1. června roku 1970. Ano, před 45 lety dojezdily tramvaje ulicemi v Ústí nad Labem.

Pravidelný tramvajový provoz byl v Ústí nad Labem zahájen 1. července 1899 na rozchodu 1000 mm.

Když byla v roce 1950 zahájena výstavba nové vozovny tramvají, dokončená v roce 1954, zbývalo ústeckým tramvajím již jen dvacetiletí provozu.

V letech 1952-1953 vagónka TATRA v České Lípě dodala městu 20 nových tramvají typu 6MT, na které mezi lety 1960-1962 navázala dodávka osmnácti vozů ČKD Tatra Smíchov T2, které měly zkvalitnit ústeckou tramvajovou dopravu. Jenže nakonec se spíš staly dalším hřebíčkem do rakve. Jejich téměř 19 tun soustavně devastovalo ústecké koleje a proto se některé vozy ani nedočkaly zániku provozu a byly předány jiným dopravním podnikům...

Diskuze o budoucnosti tramvají skončily výsledkem přinášejícím ústeckým tramvají prohru. Poslední vůz typu T2 byl vypraven na linku 3 dne 31. ledna 1970. Vozovna v Předlicích zavřela své brány za posledním vozem pravidelné linky 9 dne 1. června 1970 v 17.45 hodin. O den později se konala ještě poslední rozlučková jízda pro příznivce tramvajové dopravy...

V roce 2015 tomu tedy bylo 45 let...

Před hlavním nádražím a opravdu poslední jízda ústeckých tramvají s Boverou ev.č.81+ vlečným vozem ev.č.4... | 2.6.1970
Smyčka Krásné Březno a opravdu poslední jízda ústeckých tramvají s Boverou ev.č.81+ vlečným vozem ev.č.4... | 2.6.1970 Smyčka Krásné Březno a opravdu poslední jízda ústeckých tramvají s motorovým vozem 6MT ev.č.117... | 2.6.1970
Špitálské náměstí s již odpojeným nákladním vjezdem do bývalé elektrárny. | podzim 1970? Špitálské náměstí s vjezdem do vozovny, kde se prováděla těžká údržba tramvají. | podzim 1970?
Špitálské náměstí. Vlevo Vaníčkova ulice, vpředu vpravo Moskevská ulice. | podzim 1970? Špitálské náměstí. Podél stojících vozidel je stále vidět těleso kusé koleje k městským lázním. | podzim 1970?
Masarykova ulice pod Poliklinikou. Za pozornost stojí stále existující závěsy trolejí. | podzim 1970? Masarykova ulice pod Poliklinikou. Stejné místo jako na předchozí fotografii jen z jiného úhlu a s terénním dětským kočárkem :-). | podzim 1970?
Smyčka Krásné Březno a opravdu poslední jízda ústeckých tramvaj s Boverou ev.č.81+ vlečným vozem ev.č.4í... | 2.6.1970
Odstavené vozy 6MT v předlické vozovně v čele s vozem ev.č.104. | 2.6.1970


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024