Město, v němž byla v roce 1954 dokončena výstavba nové tramvajové vozovny, město, v němž začala obnova vozového parku tramvají tehdy moderními vozy T2 dodávanými
v letech 1960-1962, ukončilo tramvajový provoz 1. června roku 1970. Ano, před 45 lety dojezdily tramvaje ulicemi v Ústí nad Labem.
Pravidelný tramvajový provoz byl v Ústí nad Labem zahájen 1. července 1899 na rozchodu 1000 mm.
Když byla v roce 1950 zahájena výstavba nové vozovny tramvají, dokončená v roce 1954, zbývalo ústeckým tramvajím již jen dvacetiletí provozu.
V letech 1952-1953 vagónka TATRA v České Lípě dodala městu 20 nových tramvají typu 6MT, na které mezi lety 1960-1962 navázala dodávka osmnácti
vozů ČKD Tatra Smíchov T2, které měly zkvalitnit ústeckou tramvajovou dopravu. Jenže nakonec se spíš staly dalším hřebíčkem do rakve.
Jejich téměř 19 tun soustavně devastovalo ústecké koleje a proto se některé vozy ani nedočkaly zániku provozu a byly předány jiným dopravním
podnikům...
Diskuze o budoucnosti tramvají skončily výsledkem přinášejícím ústeckým tramvají prohru. Poslední vůz typu T2 byl vypraven na linku 3 dne
31. ledna 1970. Vozovna v Předlicích zavřela své brány za posledním vozem pravidelné linky 9
dne 1. června 1970 v 17.45 hodin. O den později se konala ještě poslední rozlučková jízda pro příznivce tramvajové dopravy...
V roce 2015 tomu tedy bylo 45 let...