Toruń, s přibližně 200 000 obyvateli, provozuje poměrně rozsáhlou tramvajovou síť. Tratě jsou tvořeny kolejemi o metrovém
rozchodu (většinou na samostatných tělesech, v centru sdílí tramvaje jízdní pruh s automobily). Celkem je v provozu
5 linek denních a 2 linky noční. Denní linky jsou vedeny s důrazem na bohatou směrovou nabídku, dvě noční linky obsluhují
celou síť (zajíždí do všech 4 koncových větví tratí a kříží se v centru města).
V létě 2014 byly v provozu pouze vozy Konstal 805Na a jejich rekonstrukce Konstal 805Na ND. Celkem cca 56 vozů. Rekonstrukce
však spočívá pouze ve změně designu čel a změně barevného schématu na městský modro-žlutý. U rekonstruovaných vozů na bočnicích
podivně působí naznačená nízkopodlažní část, která ovšem reálně neexistuje. Již na podzim roku 2014 byly do Toruně dodány první
vozy Pesa Swing v pětičlánkové verzi (z celkem 6 kusů) a očekávána je i verze tříčlánková (6 kusů) a pětičlánková obousměrná
(také 6 kusů). V létě 2014 však v Toruni zatím žádný nízkopodlažní vůz nejezdil.
Městu se očividně daří rekonstruovat tratě, zastávky i modernizovat vozový park. V roce 2014 byl otevřen nový úsek tramvajové
trati k univerzitě, další úsek je ve stavbě a několik jich je ve fázi projektu. Vozovna tramvají je pěkně opravená a ve smyčce
Olimpijska byla zřízena malá odstavná plocha. Rozvoj města ovšem pro tramvaje znamenal i rušení. V rámci vybudování autostrády
přes Vislu byla zrušena jedna spojovací trať. V plánu je však postavit podobnou spojku jinou ulicí.
Celkově jsme si z Toruně odvezli, i přes deštivé počasí, velmi dobrý dojem, spoustu dopravních i turistických zážitků a samozřejmě
zásobu tradičního toruňského perníku.