Na počátku hromadné dopravy v Mariánských Lázních stály tramvaje. Pravidelný provoz na trati spojující nádraží s centrem města o rozchodu
1000 mm byl zahájen 12. května 1902. Tramvaje jezdily na jednokolejné trati o délce přibližně 2300 m se třemi výhybnami mezi nádražím a centrálním parkem.
Po 2. světové válce bylo rozhodnuto nahradit tramvaje trolejbusy. Poslední tramvaje v Mariánských Lázních vyjely do ulic 26. dubna 1952 a
již následující den je nahradily trolejbusy, využívající zpočátku původní tramvajovou vozovnu. První trolejbusová trať ve své podstatě
kopírovala trať tramvajovou. Hned následující rok došlo ke zprovoznění tratě k Lesnímu prameni. Ta byla v roce 1979 zrušena, v roce
1986 obnovena a v roce 1996 znovu zrušena.
V roce 1960 se trolejbusy rozjely i do Úšovic, nejprve na smyčku za dnešní zastávkou Kovárna. O rok později byla zprovozněna nová
vozovna a smyčka tak byla posunuta k areálu Dopravního podniku. Poslední prodloužení této větve k Antoníčkovu prameni, bylo
zprovozněno v roce 1973. V roce 1980 došlo k prodloužení tratě od nádraží k nedalekému sídlišti Panská Pole. O čtyři roky později
byla postavena trať do Velké Hleďsebe ukončená blokovou smyčkou.
Od roku 2006 provozuje hromadnou dopravu společnost MĚSTSKÁ DOPRAVA Mariánské Lázně s. r. o., která je z 60 % vlastněna městem. V pracovní
dny je do ulic vypravováno 7 z 8 trolejbusů. O víkendu pak naopak pouze trolejbusy dva. V Mariánských Lázních se navíc velmi využívají
pomocné dieselagregáty, pro obsluhu zastávek bez trolejového vedení.