V roce 2014 uplynulo 50 let, co Československé státní dráhy nasadily do provozu nové elektrické jednotky řady EM 475.1 (451). I přes
životnost plánovanou původně jen na 15 let, tvořily tyto elegantní, a koncepčně nadčasové, jednotky základ příměstské dopravy v okolí
Prahy výrazně déle. Organizace ROPID proto dne 26. dubna 2014 uspořádala, v rámci 1. regionálního dne Pražské Integrované Dopravy,
oslavy jejich výročí.
Celkem 51 kusů jednotek řady 451 bylo dodáváno mezi lety 1964 - 1968, v letech 1972 a 1973 navázala dodávka 11 jednotek částečně upravené
řady 452.
Na oslavy zamířily čtyři jednotky. Jednotka 451.095-4+451.096-2, vystavená v železniční stanici Milovice,
je opatřena aktuálním korporátním nátěrem Českých drah, dle návrhu grafického studia Najbrt. Prototypová jednotka
451.001-2+451.002-0 byla v roce 2007 opatřena pokusem o retro nátěr. Bohužel modrá barva byla vybírána
"odhadem", ozdobné pruhy byly navíc špatně rozmístěny. Jednotka 451.025-1+451.026-9 byla nalakována
do nátěru, který byl z výroby používán až do jednotky ev.č.027+028. Jednotka 451.046-7+451.045-9 obdržela
nejstarší dochované barevné řešení své série dle výkresové dokumentace. Jednotka je ve stavu Depa historických vozidel v Lužné u Rakovníka.
Od nového grafikonu je od prosince 2013 nasazeno do pravidelného provozu již jen v pracovní dny pět jednotek řady 451. Dvě třívozové a tři
čtyřvozové. Třívozové míří na městskou linku S41 Praha, Libeň - Roztoky u Prahy. Dvě čtyřvozové jednotky obíhají mezi Prahou, Masarykovým
nádražím a Kralupy nad Vltavou. Poslední vypravovanou jednotkou je čtyřvozová, záložní, vyčkávají na nádraží Praha Vysočany pro případ
záskoku. Samozřejmě neplánovaně mohou jednotky zaskakovat za své nástupce, CityElefanty...