V roce 2001 začaly dodávky ojetých tříčlánkových obousměrných německých tramvají typu TW 6000 z německého Hannoveru do Budapešti.
Budapešťský Dopravní podnik (BKV) se k nákupu těchto vozidel rozhodl pro poměrně nelichotivý stav svého vozového parku, kdy "nejmladším"
vozům ČKD Tatra T5C5 bylo již 18 let...
Je možná paradoxní, že zatímco jiná města se snaží pořizovat nízkopodlažní tramvaje, v Budapešti na to šli obráceně - koupili tramvaje
s ještě vyšší podlahou (943 mm), související s původním určením vozů zejména pro provoz na tratích s vysokými nástupišti.
Sklopný schůdek tvoří při uzavřených dveřích část podlahy uvnitř vozu a část vnější bočnice pod nimi.
Tyto obousměrné tříčlánkové osminápravové vozy byly vyráběny v letech 1975 - 1977 a přímo v Hannoveru prodělaly střední opravu, včetně
nového nátěru v barvách BKV. Zároveň byla vyměněna všechna okna, neboť BKV trval na oboustranně posuvných sklech.
Díky kvalitním podvozkům je jízda velmi pohodlná a tichá. Vozy pohání dva motory, řízení je s pomocí tyristorové regulace,
maximální rychlost je 80 km/h. Každý vůz je dlouhý 27 metrů, 2,4 metru široký, má 46 míst k sedění v uspořádání 2+1 a 130 míst ke stání.
V každé bočnici jsou umístěny patery čtyřkřídlé dveře.
Původní smlouva zněla na odkoupení 68 vozů, ale již po pár týdnech provozu s velmi příznivými zkušenostmi, BKV ještě dalších 8 vozidel
v roce 2001 přiobjednal. Vozy se převážely do Budapešti vždy po dvou na silničních trajlerech s tím, že první byl dodán 25. května 2001 a po
převzetí byl vždy označen v číselné řadě evidenčních čísel 1500-1575.