Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 7.4.-30.6.2010
Ostatní |
Středa 30. června 2010, 17:02, přidal: admin Petr |
|
Krásný úděl máte dnes, sjíždět z trasy, značně se splést, krásný úděl pod Sluníčkem jet, vzhůru k dálkám u Kozlovny sjet... Když se podaří, co se dařit má, když si tramvaj krásně vyjede, když se podaří, co se dařit má, když je řidič jako ze zlata, když se podaří co podařit se má, podaří se... No a pokračování textu se již nerýmuje, takže zjednodušeně a bez rýmovačky, 211. pořadí linky 10 se vydalo 30. června do úseku TT Palackého náměstí - Anděl, jenž je pro jednosměrné vozy uzavřen. Člověk možná pochopí sjetí vlaku, který špatně uhne na křižovatce Palackého náměstí, ale projet špatně úsekem Karlovo náměstí - Zborovská potřebuje asi velkou dávku sebezapření...
|
Ostatní - ZOO, díl č. 2 |
Čtvrtek 24. června 2010, 20:31, přidal: OMH |
|
Kromě lanovky, nemohla ujít pozornosti v ZOO také tramvajová linka 11 jedoucí směr LIBOC, Divoká Šárka.
|
Aktualita |
Středa 23. června 2010, 21:21, přidal: MOp |
|
Mezi Špejcharem a křižovatkou Hradčanská se dnes rozprostíral travnatý koberec z připravených travních rolí. Z přiloženého snímku vidíte, jak je to jednoduché - pouze se připraví podklad, vezme se role z dovezené palety a udělá se kutululů...
|
Ostatní - ZOO |
Středa 23. června 2010, 21:15, přidal: OMH |
|
Při návštěvě pražské ZOO jsem šel kolem lanovky, kde mě do oka padly automatiky na jízdenky, které mám spojení s MHD z dob, co jsem byl malý:)
|
Vypravení |
Středa 23. června 2010, 20:00, přidal: MOp |
|
Dnes byl poprvé vypraven na pravidelnou linku s cestujícími zmodernizovaný nízkopodlažní vůz KT8D5RN2P ev.č. 9097. Vyskytoval se na lince 9. Dosud jej bylo možné spatřit pouze na cvičných jízdách. Děkuji kolegovi Trainzjohnymu za informaci o výskytu.
|
Ostatní |
Středa 23. června 2010, 14:05, přidal: MOp |
|
V posledních dnech je možné na lince 292 opět spatřit midibus Ikarus E91 ev.č. 3906, který nahrazuje z technických důvodů nefunkční elektrobusy Breda Menarinibus Zeus M200. Situace je komická v souvislosti s nedávným záměrem Dopravního podniku, jehož předsednictvo schválilo záměr výpisu výběrového řízení na 20 minibusů, přičemž 5 z nich by mělo mít elektrický pohon.
|
Ostatní - Bonus-přeprava kočárků |
Středa 23. června 2010, 01:48, přidal: Mr.Cross |
|
Každý si vykládá Smluvní přepravní podmínky holt po svém,zdejší MADAM používá dětský kočárek k přepravě svého čtyřnohého miláčka,což samozřejmě povolené není...,nu aspoň že dala znamení o nástupu s kočárkem :-) Omluvte kvalitu fotky ale jde jen o vtip :-)
|
Ostatní - Úroveň sociálních zařízení DP |
Středa 23. června 2010, 01:41, přidal: Mr.Cross |
|
Kultura,čistota sociálního zařízení v obratišti Smíchovské nádraží,tato popelnice nebyla vynesena minimálně 2 měsíce.... Cestou na záchod se řidiči musí doslova přebrodit přes odpadky :-( Omluvte kvalitu mobilní fotky...
|
Aktualita |
Středa 23. června 2010, 01:33, přidal: Mr.Cross |
|
V Nádražní ulici se včera tvrdě pracovalo :-)
|
Ostatní - sociální zařízení Červený vrch |
Středa 23. června 2010, 01:03, přidal: MOp |
|
Stejně jako na čas zmizí ze světa obratiště Červený vrch, za ohradu se skryje i sociální zařízení vyskytující se tamtéž, které bylo v nedávně době zcela nově vybudováno. V současné době se nachází v dezolátním stavu, resp. ve fázi demontáže - vše co se dalo odnést, odšroubovat, vyndat apod. chybí, či bylo ukradeno. I v takových detailech se projevuje nekoncepčnost některých politických rozhodnutí představitelů města.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Středa 23. června 2010, 00:29, přidal: MOp |
|
|
Stejně jako včera, i dnes, pokračovala likvidace vjezdu / výjezdu obratiště Červený vrch. Pro dnešní noc je v plánu odstranění sjezdové výměny, která bude nahrazena pouze přímou kolejí. Posledním spojem, který přejel sjezdovou výměnu obratiště Červený vrch se stala ve 20:07 souprava jezdící na 711/36 ev.č. 7160+7161. Takto končí první z obratišť na Praze 6 v tomto roce.. Náhradní autobusovou dopravu X-36 v trase Podbaba - Divoká Šárka při výluce v obou dnech zajišťoval DPP svými autobusy. Jelikož se tentokráte použil mozek, jezdily autobusy po tramvajovém tělese a nebyl s náhradní dopravou sebemenší problém. Zatímco u NAD X-26 je jednosměrný průjezd tramvajovými zastávkami stále nepřekonatelným problémem a cestující raději volí metro, než aby hledali zastávku náhradní dopravy...
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Úterý 22. června 2010, 06:32, přidal: MOp |
|
Pouze pár nekvalitními obrázky doplním příspěvek pana Járy o likvidaci kolejového rozvětvení na Červeném vrchu. Křižovatková konstrukce se nacházela na panelech VUIS.
|
Aktualita |
Pondělí 21. června 2010, 17:51, přidal: Trainzjohny |
|
Po rekonstrukci se ukázala 9097 (ex 9047). Celé dopoledne se proháněla po Praze jako Cvičná jízda.
|
Aktualita |
Pondělí 21. června 2010, 16:25, přidal: Jára |
|
Během dnešní noci bude vyndáno křížení na vjezdu/výjezdu ze smyčky Červený Vrch. Pro případné fotiče je to na delší dobu poslední šance udělat dnes pár fotek. Křížení bude nahrazeno rovnou kolejí.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Sobota 19. června 2010, 23:47, přidal: MOp |
|
Stav prací na staveništi Řepy v pátek 18.června 2010.Na Sídlišti Řepy se již rodí první kolejové konstrukce. Zatím se jedná o klasické žlábkové kolejnice v místech kolejových přejezdů, kam bude v nejbližší době převeden zpět automobilový provoz. Ve smyčce se připravuje zemní plán, stejně jako se vytváří v okolí zastávek Blatiny. Přerušený tramvajový provoz využila také TSK pro opravy přemostění Makovského ulice. V úseku Slánská přejezd Makovského jsou odtěženy podkladní vrstvy, stejně jako mezi Krematoriem Motol a Motolem, kde ale již probíhá navážení a válcování podkladního štěrku a vše se připravuje na první pokládku kolejových polí v S49.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Sobota 19. června 2010, 23:29, přidal: MOp |
|
Stav prací na staveništi Jiráskovo náměstí v pátek 18. června 2010.
Trať ve směru do centra je již skoro hotová. Chybí dodělat zastávkový ostrůvek, dosadit zábradlí a vytvořit finální asfaltové povrchy. Stejně tak je již položena část kolejové konstrukce rozvětvení Mánes přiléhající k Myslíkově ulici. Automobilový provoz je převeden zpět na své místo a probíhá demolice původní betonové desky s pražci ve směru zc, včetně tramvajového ostrůvku.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Sobota 19. června 2010, 23:07, přidal: MOp |
|
Stav prací na staveništi Nádražní k 16. červnu 2010. Křižovatková konstrukce rozvětvení Anděl je již usazena a probíhá betonáž v místě výhybkových konstrukcí. Prostor tramvajových zastávek je již s vyasfaltovanými povrchy. Práce se přesunuly k přejezdu Ostrovského, kde probíhala betonáž monolitické desky pod wtramem. V průběhu pátka byl v místě přejezdu položen asfaltový koberec a vše je připraveno k tomu, aby mohlo v neděli dojít k převedení automobilové dopravy na již hotový přejezd. V následujícím týdnu se práce přesunou na zbývající úsek k rozvětvení v ulici Za Ženskými domovy.
|
Aktualita |
Středa 16. června 2010, 12:07, přidal: MOp |
|
I na přemostění Prašného mostu a s tím spojené výstavbě přeložky tramvajové tratě postoupily stavební práce. Automobilový provoz je již od včerejšího dopoledne (15.6.2010) převeden na novou mostovku. Dnes v dopoledních hodinách probíhaly demoliční práce na površích komunikací a byly vytěžovány panely bkv na tramvajovém tělese.
|
Aktualita |
Středa 16. června 2010, 11:57, přidal: MOp |
|
Na Vítězném náměstí poblíž provizorní zastávky Vítězné náměstí a u výjezdu z autobusového obratiště Dejvická v ulici Jugoslávských partyzánů probíhá od minulého týdne výměna dvou uhnilých stožárů trakčního vedení. Na jejich místě nalezneme provizorní stožáry v betonových blocích. Dnes v dopoledních hodinách byly nově stopořeny dva nové osmiboké stožáry a v příštích hodinách proběhne převěšení troleje.
|
Nehoda - provozní mimořádnost |
Středa 16. června 2010, 11:46, přidal: admin Petr |
|
V úterý v 18:23 došlo v prostoru vozovny Motol k závažné mimořádné události, která jen díky shodě šťastných okolností neskončila tragicky. Vůz Škoda 14T ev.č.9163 zůstal stát na izolovaném úseku troleje bez napětí. Při pokusu o jeho odsunutí do napájeného úseku došlo vinou nesprávné a nepovolené manipulace s vozem k jeho rozjetí a vůz s otevřenými dveřmi stanoviště řidiče projel kolejovou harfou vozovny, vyrazil výjezdová vrata na Plzeňskou ulici a pokračoval až k zastávce Poštovka, kde se zastavil cca 20 metrů za vozem KT8D5.RN2P ev.č.9077 po vypnutí napájení. Z prvních výsledků je zcela jasné, že nejde o systémové selhání tramvaje 14T, ale neomluvitelnou chybu jednotlivců, kteří se na neoprávněné manipulaci podíleli. Dlužno poznamenat, že se nejedná pouze o řidiče, ale také zkušené pracovníky depa Motol. Jediným viditelným poškozením vozu 14T ev.č.9163 se tak staly drobné oděrky krytu skládacího spřáhla od vyražených výjezdových vrat vozovny Motol.
|
Ostatní - Močič |
Úterý 15. června 2010, 09:58, přidal: admin Petr |
|
Tramvajovou dopravu občas zastaví různé kuriozity. V neděli například rojící se včely v zastávce U Zvonu do centra, v pondělí pak na pár minut opilec, jenž si usmyslel, že nejlepším místem pro vyprazďování bude tramvajová trať v Sokolovské ulici. Vozem, kterému vytvořil zcela nečekanou překážku se stala první sériová patnáctka ev.č.9201
|
Ostatní |
Úterý 15. června 2010, 00:48, přidal: MOp |
|
Speciální pozdrav adminu Petrovi a Mr.Crossovi zasílá jejich oblíbený výčepní z jisté hospůdky. Pánové, vaše pracovní nasazení bylo inspirací k projíždce v golfkách a kontrole stavebních prací a kolejového svršku v Nádražní ulici. Možná jsme svědky historie a vyrůstá nám další přispěvovatel či spolupracovník Pražských tramvají, který bude mít jednou fotku ´moje první tramvaj´, resp. moje první tramvajová..
|
Přesun vozů mezi vozovnami |
Pondělí 14. června 2010, 22:24, přidal: MOp, autor: Petr Dvorský |
|
V pátek 11.6.2010 byl z pražských Ústředních dílen v Hostivaři odvezen pražský plecháč ev.č. 1186 do jeho nového domova - Liberce. Zde bude využit jako zdroj náhradních dílů pro rekonstruovaný jablonecký plecháč ev.č. 44 z roku 1932. Využity budou díly především z oblasti pojezdu, které jsou na jabloneckém voze typově nepůvodní. Skříň by měla posloužit jiným účelům a o jejich osudech budete následně informováni.
|
Ostatní - Lidová tvořivost |
Pondělí 14. června 2010, 09:55, přidal: admin Petr |
|
Poslední dobou platí v informování cestujících pravidlo, co si neuděláš, to nemáš. A tak na Dejvické zvítězila lidová tvořivost nad strohou úřední řečí, jak je vidno ze snímků zaslaných našimi čtenáři Radkou, Danečkem a Láďou...
|
Ostatní |
Pondělí 14. června 2010, 00:18, přidal: MOp |
|
V noci ze soboty na neděli z 12. na 13.června 2010 proběhl již 7. ročník Pražské muzejní noci. Tato akce se setkává každý rok s větším a větším ohlasem v závislosti na otevřených institucích. Při této příležitosti bylo od cca 18:30 do 1:00 zřízeno a provozováno 9 speciálních muzejních linek z valné části s metrolinkovými intervaly. Jako vždy byl na náměstí Jana Palacha zřízen centrální přestupní bod mezi linkami, kde se 8 z nich potkávalo. Poslední devátá vyjížděla z Černého mostu. Součástí akce byla také tzv. Poštovní tramvaj, která projela v trase Muzeum MHD, Vozovna Střešovice – Hlavní pošta, Jindřišská ulice se zastávkami Florenc a Palachovo náměstí a zásilky přepravené touto tramvají dostaly speciální razítko ´Muzejní noc 2010´ a navíc oraženy razítkem ´Přepraveno Poštovní tramvají´.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Neděle 13. června 2010, 13:16, přidal: MOp |
|
Na třídě Milady Horákové se již rodí tramvajová trať v definitivní poloze, která má začít sloužit od 1. září 2010. Kolejový svršek je tvořen žlábkovými kolejnicemi NT1 na betonových pražcích uložených ve štěrku. Jen obtížně se zatím zvyká na novou geometrii tratě na notně rozšířené tříde Milady Horákové a ještě hůře se bude zvykat na absenci tramvajového nádraží.
|
Vypravení |
Pátek 11. června 2010, 22:55, přidal: OMH |
|
11.6.2010 byl naposledy vypraven poslední pražský autobusový cedulák 7186. A to v poslední době na domácí kurz, tedy 1. pořadí linky 131. Tímto končí jedna z dalších etap v pražské MHD. V metru zmizely cedule před rokem, a to na trase B. Nyní je řada na tramvajích...
|
Aktualita |
Pátek 11. června 2010, 09:00, přidal: MOp |
|
V sousedství bývalé vozovny Orionka vzniká v rámci úpravy parku po stavbařích veřejný prostor se zelení, jehož součástí má být i trolejbusový památník, připomínající ukončení provozu trolejbusů v Praze. Jedná se totiž o místo, kde byla ukončena poslední pravidelná trolejbusová linka v Praze, nesoucí číslo 51. Památník tvoří tři historizující stožáry trakčního vedení, mezi kterými budou napnuty trolejbusové stopy. Jak probíhá výstavba památníku si můžete prohlédnout z následujících fotografií.
|
Nehoda - provozní mimořádnost |
Čtvrtek 10. června 2010, 09:23, přidal: MOp, autor: MM-Mikulovský |
|
V úterý 8. června 2010 bylo kolem 18. hodiny hlášeno řidičem tramvaje na Podolském nábřeží poblíž plaveckého bazénu vzdutí levé kolejnice DC. Kolejnice při svém pohybu vytrhla z betonu notně prorezlý upevňovací žlab, čímž poškodila cca poloviny panelu BKV. Prvně bylo místo vydatně chlazeno hasiči, následně byla provedena pomocí řezu dilatace a místem bylo nařízeno projíždět pomalu. Po ustanutí deště kolem 20 hodiny se na místě nacházeli svářeči, kteří provedli opravu.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Úterý 8. června 2010, 21:07, přidal: MOp |
|
Po vytěžení velkoplošných panelů na Jiráskově náměstí, čekalo na stavbaře malé překvapení. Pod tramvajovou tratí se objevila původní betonová deska. To by nebylo vcelku nic překvapivého, měla se tam nacházet. Překvapivé však bylo nalezení zbytků upevňovadel (konkrétně podkladnic) a zabetonovaných pražců - jak betonových, tak dřevěných, které znemožnily odfrézování podkladních vrstev. Šipky ve snímku zvýrazňují podkladnici a rozbitý betonový pražec, ze kterého vykukuje výztuž. Jak vypadá stav prací 7.6.2010? Část tratě u zastávky ve směru dc je již kompletně hotová včetně povrchů a probíhá výstavba přilehlého tramvajového ostrůvku. U zastávky zc probíhá teprve odtěžování velkoplošných panelů a likvidace původní betonové desky. Tento kontrast je způsoben stísněným prostorem staveniště a nutností zachovat automobilový provoz po celou dobu rekonstrukce.
|
Vypravení |
Úterý 8. června 2010, 11:47, přidal: MOp |
|
Někdy se prostě zadaří!
V úterý 8.6.2010 došlo v ranních hodinách k mimořádné události na lince 9. Jelikož však ve vozovnách není dostatečný počet rezervních provozních obousměrných vozů KT8, muselo hloubětínské depo vypravit na druhé pořadí linky 9 náhradní klasickou soupravu. Vyvolenou se stala souprava tyristorek 8102+8043. Díky velice dobře zvolenému a zřízenému přestupnímu uzlu na náhradní autobusovou dopravu X9 již v zastávce Vozovna Motol, to nečiní z provozního hlediska nejmenší problém. Spoj vynechá pouze koncový mezistaniční úsek se zastávkou Motol a přejezdem, přestup na návaznou dopravu však zůstává zachován. Souprava samozřejmě obrací přes objízdnou kolej zmíněné vozovny, obdobně jako linka 10. V cca 12.20 došlo k opětovné výměně za vůz KT8 ve smyčce Spojovací. Jelikož se s touto variantou náhrady tak trochu počítalo, vy, kteří jste si nevyrobili snímeček nezoufejte, jistě k tomu bude opět příležitost.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Pondělí 7. června 2010, 15:51, přidal: MOp |
|
Ani svářeči se v těchto dnech ´neflákají´. Zatímco vrchní stavba opravuje Nádražní ulici, svářeči budou v průběhu celého léta provádět pravidelnou údržbu kolejových konstrukcí s cílem zvýšit jejich životnost, opravit lomy kolejnic, eliminovat druhotné žlábky a zajistit bezpečnost proti vykolejení. Zde fotograf zastihl svářeče DP při vyvařování oblouků a srdcovek v křižovatce Strossmayerovo náměstí v Kamenické ulici.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Pondělí 7. června 2010, 13:19, přidal: MOp |
|
|
V inventárním majetku Dopravního podniku se v posledních dnech objevila jedna zajímavá novinka, která zde doposud chyběla. Jednotka dopravní cesta tramvaje pořídila za velmi slušnou cenu dvě kovové lávky pro pěší, které umožní přecházení přes značně vybagrované tramvajové těleso v průběhu rekonstrukčních prací a hlavně bez ztracených spádů. Díky stavitelným nohám je možné optimálně seřídit výšku pochozí plochy. Pochozí plochy tvoří masivní kovové rošty, které svou šířkou umožní i bezproblémový prújezd invalidních vozíků a cyklistů. Lávky byly poprvé instalovány v pátek 4.6.2010 v Nádražní ulici v prostoru tramvajových zastávek Anděl. Přestože se jedná o velice zajímavý prvek, najde se na něm výrazná chyba - u lávek chybí nájezdové rampičky.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Pondělí 7. června 2010, 09:37, přidal: MOp |
|
Rekonstrukce tramvajové tratě v Nádražní ulici zdárně pokračuje. V úseku od křižovatky Anděl po ulici Bozděchova je již odtěženo kolejové lože, pláň připravena na vybetonování konstrukční vrstvy a v části přiléhající ke křižovatce Anděl již ´visí´ ve vyprojektované výšce kolejnice provázané rozporami s plastovými upevňovadly typu W-tram. Přilehlý úsek mezi Bozděchovou a Stroupežnického je také připraven k pokládce kolejnic. Zbývající úsek ke křižovatce s ulicí Za Ženskými domovy je v různém stádiu rozpracovanosti.
|
Ze zahraničí |
Neděle 6. června 2010, 17:02, přidal: OMH |
|
Vážení čtenáři, posílám Vám e-pohled z města Stadtbahnu, vína a kopců - ze Stuttgartu.
Časem tu bude fotogalerie s popisky.
|
Ostatní - modernizace vozů metra |
Neděle 6. června 2010, 14:59, přidal: MOp |
|
|
V sobotu 5. června probíhal předposlední přetah vozů metra z Prahy do Plzeňského MOVA. Na rekonstrukci byly přistaveny vložené vozy 2657-2638-2668-2803-2619. Z vozů ev.čísel 2657 a 2619 budou nově vyrobeny čelní vozy dané soupravy. Z Plzně byla naopak při přetahu v ranních hodinách dovezena čerstvě zrekonstruovaná souprava ev.č. 3393-3697-3698-3699-3394.
|
Ostatní - zkoušky nové lokomotivy Škoda |
Neděle 6. června 2010, 14:37, přidal: MOp |
|
V těchto dnech probíhá testování nové lokomotivy Škoda 109E se zátěží na nákladních vlacích. Setkat se s ní můžete nejvíce na trati Praha - Plzeň. Na snímku z 5. června je zachycena na nákladním vlaku v Plzni Doubravce.
|
Ostatní |
Pátek 4. června 2010, 17:30, přidal: Trainzjohny |
|
Mnohokrát probírané odvodění smyčky Bílá Hora opět včera nezvládalo příval vody a smyčka byla poměrně slušně zatopená. Pro ukázku si v novém koupališti rochní vůz 6876 ze soupravy 7001-6876 na 509/22.
|
Vypravení |
Čtvrtek 3. června 2010, 17:44, přidal: OMH |
|
Firma Hotliner zajišťuje v současné době NAD X1 a X26. Velkým překvapením pro mě je, že orientační cedule nejsou řešené systémem ´Horké jehly´, ale jsou, dá se říct profesionální. Druhým překvapením byl pro mě šofér v košili a kravatě:)
3.6.2010 jsem postřehl vypravené tyto vozy > X1: 9511, 9528. X26: 9506, 9508, 9510, 9515, 9522, 9533.
|
Aktualita |
Čtvrtek 3. června 2010, 17:38, přidal: OMH |
|
Tramvajová smyčka Špejchar je opět v plném režimu, nikoliv jen se sólem na lince 25. Nyní zde končí linky 25 a 26 v soupravách a linka 15 v sólech
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Čtvrtek 3. června 2010, 08:00, přidal: MOp |
|
Zaměstnanci vrchní stavby (a nejen oni) to nemají v současnosti lehké a jednoduché. Počasí jim nepřeje, neustále prší a vládne chladné počasí. Přejme jim proto pevné zdraví, které bude po dobu rekonstrukčního léta potřeba více než dosti.
|
Ostatní - Zastávková služba se vážně činí |
Středa 2. června 2010, 20:38, přidal: admin Petr |
|
Tak, a cestující, dvanáctka s dvacítkou ti pojede tam, kam řidičovi řekneš... Že i totoho totálního nesmyslu si nikdo z těch, kdo to do počítače zadává, kdo to tiskne, případně laminuje, vyvěšuje nevšimne, už je opravdu na pováženou....
|
Ostatní - Stavba nové stanice metra |
Středa 2. června 2010, 14:28, přidal: Martyn |
|
Jako v nějakém horském středisku mimo sezónu, kdy se budují nové sjezdovky, to s kapkou fantazie vypadá už nějakou chvíli nad motolskou nemocnicí. Prostor budoucí koncové stanice metra je vytyčen, zbaven přebytečného roští a připraven na zahájení zemních prací.
|
Nehoda - provozní mimořádnost |
Středa 2. června 2010, 14:21, přidal: Martyn |
|
Už druhý den provozu S65 došlo na častá slova zasvěcených, že motory Regionov budou mít na Semmeringu problémy. Po osmé ranní jedna z jednotek lehla přímo v zastávce Na Knížecí. Než se v půl dvanácté podařilo z Masarykova nádraží dopravit provozuschponou jednotku, zbylá pojízdná Regionova zdechlinu odtáhla ze Smíchova na Zličín a tři páry vlaků zůstaly nevypraveny. A tak se nic netušící cestující krátce před jedenáctou v Jinonicích křižování nedočkal...
|
Ostatní |
Středa 2. června 2010, 12:25, přidal: MOp |
|
Proč to někde jde a jinde nejde?Mnoho Z Vás se podivovalo nad tím, proč zajíždí autobusy náhradní dopravy při výluce mezi Motolem a Sídlištěm Řepy až k vozovně a nekončí u povrchové spojky Californien. Důvod je prostý - aby byla zajištěna perfektní přestupní vazba hrana x hrana v zastávce před vozovnou mezi pravidelnými linkami a náhradní autobusovou dopravou v obou směrech. Ukončená linka 9 až v Motole zase zprostředkovává spojení na návazné autobusové linky směr JZM a Vypich.
|
|
Naprostým odstrašujícím příkladem a ukázkou neprofesionality je přestupní vazba na Vítězném náměstí. Cestující raději než by hledali, kde se vůbec zastávka náhradní dopravy nachází, odchazí s nadávkami od tramvajových zastávek Dejvická či Vítězné náměstí směr metro, které jak už to tak bývá zvykem nemá ani posílený interval. Tam, kde by totiž cestující autobusy očekávali, tam je nenajdou. Co proboha brání tomu, že když už je náhradní doprava zmršena tímto způsobem, aby když už nic jiného alespoň autobus ze Šolínovy ulice vjel na tramvajové těleso do provizorní tramvajové zastávky Vítězné náměstí a zajistil přestup hrana x hrana? Dále by mohl pokračovat přímo přes kulaťák po tramvajových kolejích, kde by v pravidelných tramvajových zastávkách Vítězné náměstí nabral zmatené cestující a pokračoval v jízdě.. Asi bych chtěl ale moc. Když se naplánuje NAD špatně, tak to prostě nefunguje!
|
Aktualita |
Středa 2. června 2010, 09:56, přidal: MOp |
|
Hned první den rekonstrukce tramvajové tratě do Řep si cestující našli nově zřízenou náhradní vlakovou linku S65. Za čas jen o minutu delší než tramvajové spoje je souprava tvořená regionovou odveze ze Sídliště Řepy resp. nádraží Zličín až k autobusovému terminálu Na Knížecí. Poloviční až 2/3 obsazenost spojů je na první den výluky až obdivující.
|
Aktualita |
Středa 2. června 2010, 09:49, přidal: MOp |
|
I mezi dispečery se najdou tací, kteří když mohou, tak informují či rozdávají letáky. Jeden takový se včera nacházel poblíž nově zřízené vlakové zastávky Na Knížecí, kde pomáhal cestujícím. Takto by to mělo v optimálním případě fungovat v praxi - dispečeři a revizoři by měli plnit práci informátorů, kteří by pak nebyli vůbec potřeba.
|
Vypravení |
Středa 2. června 2010, 09:39, přidal: MOp |
|
Jelikož jsou vokovické wany nově vypravovány z Kobylis a Hloubětína, je možné je nyní spatřit na nevšedních linkách (3,10,12,24,...) z důvodu zajištění garantovaných spojů za obousměrné vozy KT8D5RN2P, které jsou dislokovány na linku 9. Jelikož jich ale velké množství zatáhlo sólo a na garantovaná pořadí jsou potřeba soupravy, museli kobyliští depáci začít rozpojovat soupravy a tvořit nové dvojice.
|
Ostatní - nová tisková mluvčí |
Středa 2. června 2010, 09:24, přidal: MOp |
|
Od 1.6.2010 nově řídí tým externí komunikace a zároveň vykonává pozici tiskové mluvčí DPP Ilona Vysoudilová. V této pozici vystřídává dosavadního mluvčího Ondřeje Pečeného, který ve své funkci 31. května 2010 končí a ze společnosti odchází.
|
Aktualita |
Úterý 1. června 2010, 15:17, přidal: admin Petr |
|
První den zahájené výluky v oblasti Hradčanské začala likvidace kolejového propojení Badeniho / Milady Horákové. Na místě jsou skládány kolejové konstrukce nové křižovatky.
|
Ostatní - Zastávková služba opět boduje |
Úterý 1. června 2010, 15:02, přidal: admin Petr |
|
|
|
|
|
Pořád si nějak snažím najít důvod, proč se nám v označování zastávek objevují poměrně často časté zmatky, spíš zmetky. Pořád si říkám, že buď tomu ten člověk vůbec nerozumí, nebo dostává špatné podklady, nebo já nevím co... Letošní den dětí, neboli 1. červen nám do ulic k probíhajícím přidal hned několikery výluky (Motol - Sídliště Řepy, Chotkovy sady - Špejchar, Brusnice - Dejvická, Národní divadlo - Palackého náměstí). A na zastávkách opět vypukly zmatky. Samozřejmě, oproti správně převěšeným označníkům je jich menšina, ale stejně, je škoda, že se takhle shazujeme... Krom toho, že jsem dodnes nepochopil, proč na některých nástupních zastávkách nepoužíváme označení nástupní, na celé petřinské tramvajové trati cestujícím tvrdíme, že linka 2 stále jezdí, jako by se nechumelilo, linku 1 jsme na Strossmyerově náměstí od Vltavské zrušili raději úplně, linky 1, 8, 12, 17, 20, 53 a 56 na Čechově mostě od Malostranské necháváme časoprostorem jet do stejného směru, zřejmě nenásleduje žádná křižovatka... A tak...
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Sobota 29. května 2010, 11:16, přidal: admin Petr |
|
Rekonstrukce řepské tramvajové tratě se blíží, pražce jsou již na místě
|
Aktualita |
Pátek 28. května 2010, 22:25, přidal: OMH |
|
Aktuální pohled do ulice Myslíkova, kde probíhají stavební práce.
|
Glosa pana MOpowego |
Pátek 28. května 2010, 15:31, přidal: MOp |
|
Aby v tom nebyl bordel.. Tak by se dala shrnout myšlenka, kterou mám momentálně na jazyku. Provizorně zřízená zastávka na lince 36 u křižovatky Šolínova x Jugoslávských partyzánů nakonec dle všech informačních materiálů a indicií, nakonec nese jméno Vítězné náměstí. Chápal bych to, ale pouze za předpokladu, kdyby byla zřízena v místech, kde stávala do začátku 80. let - tedy v těsné blízkosti kulaťáku. Současná poloha je od místa značně vzdálena a co víc: všechny okolo stojící autobusové zastávky nesou název Dejvická.. Co mi však uniká, je vůbec smysl tohoto velkolepého dopravního opatření, když budou zastávky funkční jen jednosměrně ve směru dc. Divím se, že když už je AO Dejvická plné, nikoho nenapadlo trasovat NAD tak, jak jezdila v 80. letech linka 217 a jine - ulici Zikova. Ve smeru dc. mohl autobus stanicovat v tramvajovych zastavkach a zajistit prestup hrana x hrana. Muselo by se vsak myslet a chtit. Obdobná situace, ale v trochu jimém tónu nastává i v náhradní autobusové dopravě. Nově jsou zřízeny bus zastávky Dejvická (v místě nočních spojů) a o blok vedle se bude hned zastavovat po 20m v zastávkách Kafkova - fakt geniální. Autor těchto dopravních opatření by měl být patřičně odměněn!
|
Aktualita |
Středa 26. května 2010, 00:18, přidal: MOp |
|
Dnes v odpoledních hodinách se primátor konečně svezl primátorskou tramvají. Nechápete? Víte, to je tak - v minulém týdnu vyšel na Technetu článek Rosťi Jančara o pomalém konci trojského tramvajového mostu, tzv. Rámusáku, ve kterém si posteskl, že se primátor smuteční události nezůčastnil a je jediným v historii, který porušil tradici takzvané primátorské tramvaje. No a jelikož jsou volby za dveřmi, zmíněná slova Pavla Béma vyburcovala a okamžitě se rozeběhl koloběh událostí ústící v dnešní projížďku. Krátce po 16 hodině se tak primátor vydal se ´svým´ historickým motorovým vozem ev.č. 200 na polookružní výlet v trase vozovna Střešovice - Pražský hrad - Malostranská - Staroměstská - Čechův most - Pražský hrad - vozovna Střešovice. Součástí akce byla i prezentace vozu Škoda 15T zástupcům médií. V následujících dnech vám přineseme obsáhlejší fotoreportáž.
|
Reklamní vozy |
Úterý 25. května 2010, 19:45, přidal: Trainzjohny |
|
Tak tomu říkám povedená reklama, nejen že dělá reklamu výrobku, ale v podstatě i DPP :)
|
Vypravení |
Úterý 25. května 2010, 19:02, přidal: Admin Petr |
|
Dnes po dlouhé době opět nevyjel na svou pravidelnou trasu mezi Malostranským náměstím a Nemocnicí Pod Petřínem elektrobus Breda na lince 292. Jeho místo zaujal náhradní Ikarus E91 ev.č. 3905.
|
Ostatní |
Pondělí 24. května 2010, 23:18, přidal: MOp |
|
V minulém příspěvku jsme vás mylně informovali ohledně příprav provizorních tramvajových zastávek Dejvická v ulici Jugoslávských partyzánů. V zastávce nebude probíhat betonáž nástupních ostrůvků, nýbrž povrch zastávek budou tvořit použité středové panely uložené na zemní pláni ve štěrkodrti. Jak vypadá průběh stavebních prací dokumentuje obrázek pocházející z pondělního dopoledne - zastávka ve směru z centra je již skoro kompletně usazena a slouží jako mezideponie panelů pro protisměrnou zastávku, kde je urovnaný štěrk a vše je připraveno na jejich pokládku.
|
Aktualita |
Sobota 22. května 2010, 23:55, přidal: MOp |
|
V souvislosti s tramvajovou výlukou na Sídliště Řepy vzniká tak trochu v pozadí zájmu nový přestupní bod vlak - metro - tramvaj v blízkosti autobusového nádraží Na Knížecí. Nová vlaková zastávka bude sloužit po dobu výluky tramvajové tratě v Plzeňské pro linku S65 v trase Praha-Zličín – Praha-Smíchov, Na Knížecí k rychlému a spolehlivému spojení ze Sídliště Řepy do oblasti Na Knížecí. Železniční stanice Praha-Zličín leží v těsné blízkosti tramvajového obratiště Sídliště Řepy, nově vybudovaná dočasná zastávka Praha-Smíchov, Na Knížecí umožní přímý přestup na metro B a další po dobu výluky se zde nacházející tramvajové linky. Linka S65 bude v provozu v pracovních dnech cca od 5:00 do 20:00 v intervalu 30 minut. Jízdní doba bude pouhých 21 minut, což je jen o 1 minutu delší než pravidelné tramvajové linky.
|
Aktualita |
Sobota 22. května 2010, 10:53, přidal: OMH |
|
I dneska, v sobotu, se pracuje na zastávce ¨Vítězné náměstí¨.
|
Aktualita |
Pátek 21. května 2010, 19:43, přidal: Jára |
|
Během dnešního dne začaly přípravné práce pro betonáž provizorní tramvajové zastávky u křižovatky Šolinova x Jugoslávských partyzánů. Ve stylu provizorní zastávky Zelená zde vzniká přestupní bod Dejvická mezi náhradní autobusovou dopravou (nástupní zastávka bus společná s linkou 174) a linku 36, která bude od 1. června 2010 zajištovat spojení mezi Podbabou a Divokou Šárkou v metrolinkových intervalech.
|
Ze zahraničí |
Středa 19. května 2010, 00:45, přidal: MOp |
|
Následující snímek dokumentuje, jakým způsobem lze také opravovat tramvajovou trať. Není nic jednoduššího, než po souběžné druhé koleji jezdit obousměrně. Ale jak toho docílit, když kolejové spojky jsou v traťových kolejích budovány jen jako sjezdové? Není nic jednoduššího, než se zpětným pohybem z krabičky přesunout na protisměrnou kolej a frčíme dále. Jednokolejku opustíme na nejbližší další kolejové spojce. Myslíte si, že to při intervalu dané linky 10 minut nejde? Omyl, v Chemnitz to umí!
|
Ze zahraničí |
Středa 19. května 2010, 00:25, přidal: MOp |
|
Ve městě Magdeburg lze ještě na pár linkách spatřit několik trojic vozů T6 (resp. 2xT+B). Tyto ´grosszugy´ jsou mezi zdejší omladinou a šotofandy velmi populární, jelikož neprošly žádnou zásadní úpravou elektrické výzbroje a mají ponecháno hodně prvků pamatujících dobu ČKD. Nejčastěji je lze spatřit na lince 9 a dále jedno přejezdové pořadí přejíždějící z linky 1 na linku 10. Ze zahraničí zdraví trio MOp, Absolut a Robert Mara.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Neděle 16. května 2010, 23:05, přidal: MOp |
|
Jak již bylo zmíněno ve včerejší aktualitě, probíhala tento víkend také výluka tramvajové tratě v úseku křižovatka Octárna - Petřiny. Důvodem byla oprava přejezdu tramvajové tratě z panelů bkv v křižovatce ulic Na Petřinách x Stamicova. Velkoplošné panely byly obnoveny v cca 30 m dlouhém úseku z vyzískaných panelů. Oproti současně konané výluce u Hlavního nádraží nebyl na zdejší trati problém s kapacitou náhradní dopravy zajištované Hotlinerem 4 standardními busy a 1 nízkopodlažním Citarem. Po dlouhé době se při výluce dostaly tramvajové soupravy zase na Hládkov, ale z důvodu chybějících zastávek Myslbekovou pouze projižděly. Černý puntík si však zaslouží vokovické i žižkovské depo, které cedulové soupravy nevybavilo bočními orientacemi s výlukovou trasou..
|
Aktualita |
Neděle 16. května 2010, 22:44, přidal: MOp |
|
O víkendu 15.-16.5.2010 probíhala výluka na trati Senovážné náměstí - NNŽ resp. Flora. Důvodem byla kromě prací externí firmy na vodovodním řadu v blízkosti kolejových konstrukcí, také revize trolejového vedení na Olšanské a havarijní podfouknutí panelů bkv v místě výjezdu tramvajové tratě u Bulhara (viz obrázek). Provoz náhradní autobusové linky tentokráte zajišťoval Dopravní podnik 4 svými kloubovými autobusy (jeden nízkopodlažní) v intervalu 8 minut, což se v průběhu dne ukázalo jako zcela nedostatečné a i kolem 19h zůstávali cestující na ostrůvcích, jelikož se do spoje nevešli. Náhradit defacto 4 linky v intervalu 15 minut jedním kloubovým autobusem opravdu NELZE! Taktéž ne úplně odborně byla zřízena přestupní vazba na NNŽ v Olšanské ulici s docházkovou vzdáleností na tram kolem 200m. Samostatnou kapitolou bylo informování cestujících (chudák dispečer z kgx29 na Senovážném náměstí) a nezavedení náhradní linky také v relaci na Floru.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Sobota 15. května 2010, 22:04, přidal: Jára |
|
Po delší době se při práci v ulicích Prahy opět objevila strojní zatlačovačka DPP k vidění je při opravě trati na Petřiny.
|
Ostatní |
Čtvrtek 13. května 2010, 11:07, přidal: admin Petr |
|
Návštěvník Prahy musí občas zalapat po dechu. Dopravní podnik sice mění image, vymýšlí nové grafické prvky v označení stanic metra, označuje výstupy z metra písmeny a číslicemi, ale nějaký vizuální styl kamsi utekl. A občas i kvalita informací. Jak si asi vysvětlit, když na vstupních dveřích Informačního centra Anděl je velkými písmeny vylepena otevírací doba ve třech jazycích pondělí - pátek 7-18, což potvrzuje i další fólií vyvedený text na dveřích. Na papírové doplňkové cedulce je však informace o tom, že IC je otevřeno po-pá 7-21 a v dokonce i v sobotu 9,30-17. S dodatkem, že tato otevírací doba platí od 4.srpna 2008!!!! Za takřka dva roky by možná stálo za to, rozšíření služeb zákazníkům propagovat lépe a jinak, než skrytou cedulkou, kterou dominantní samolepkové popisy zabíjí... Palec dolů.
|
Ostatní |
Středa 12. května 2010, 20:14, přidal: Trainzjohny |
|
Hloubětin si půjčuje vozy aby měl na noční,ale klidně se na trojce dnes prohání 8556 s 8559.
|
Ostatní - křest knihy Zmizelá Praha |
Středa 12. května 2010, 01:19, přidal: MOp |
|
Jednoho deštivého úterý, přesněji 11. května 2010 byla v knihkupectví Juditina věž slavnostně pokřtěna nová publikace Zmizelá Praha věnující se formou fotografií výlučně tramvajovému provozu let minulých. Jejím (spolu)autorem není nikdo jiný, než dvorní archivář dopravního podniku - Mgr. Pavel Fojtík. V brzké době se kniha dočká své sestřičky v podobě druhého pokračování, které bude věnováno širšímu centru, zejména Vinohradům.
|
Ostatní - rekonstrukce Motol - Řepy |
Neděle 9. května 2010, 17:59, přidal: MOp |
|
|
|
Už len 22 dní, prosím nezabudni,
že sa blíži.
Deň keď posledný krát
budem pri tebe stáť bezmocný... .
ououoo, zostalo niekoľko dní
ououoo, zostalo niekoľko dní ...
Aktualita |
Čtvrtek 6. května 2010, 23:23, přidal: MOp |
|
Na samostatném tělese v úseku Ohrada - Krejcárek byl dnes ve směru na Palmovku zjištěn částečmý lom kolejnice, který nešlo za provozu odstranit. Po celý den tak bylo možné zde spatřit dvojici dispečerů dohlížejících na bezpečnost a plynulost provozu. V průběhu nočního provozu proběhne výluka zmíněné koleje. Aby však nebyl přerušen provoz noční linky, dojde ke kuriozní situaci - tramvaj ve směru z centra od Biskupcovy odbočí vpravo směr Spojovací, přejede sjezdovou výhybku a následně se zpětným pohybem bude pohybovat po protisměrné koleji dolů ke Krejcárku a na Palmovku. Tam se na horní Palmovce opět otočí do správného směru a bude pokračovat ve své pravidelné trase.
|
Vypravení |
Pondělí 3. května 2010, 08:37, přidal: MOp |
|
V ulicích hlavního města se již prohání v pořadí třetí vůz T6A5 se spřáhlem s pražskou hlavou. Jedná se o vůz 8739 a v neděli 2.května byl vypraven na třetí pořadí linky 12. Ve dvojici je dočasně spřažen s vozem 8714. Fotograf jej zachytil po průjezdu křižovatkou Elektrárna (zdravíme -pf- :-) ), kterak směřuje do podjezdu železniční tratě a dále na Výstaviště. Povšimněte si také návěsti na troleji - radiově ovládaná výhybka mimo provoz.
|
Aktualita |
Pondělí 3. května 2010, 08:28, přidal: MOp |
|
Poslední dubnový týden vzniklo v ulici Svatovítská preferenční opatření upřednostňující chodce před automobilovou dopravou. V rámci programu \"postupné likvidace přechodů na čtyřpruhových komunikacích\", byly v křižovatce ulic Svatovítská a Kafkova postaveny tzv. citybloky s reflexními pruhy, vytvářející vyčkávací prostory pro chodce. V místě betonových bloků jsou přilehlé jízdní pruhy sdruženy do jediného. Místa jsou osazena reflexní dopravní značkou přechod pro chodce. Přechod přes tramvajovou trať je ve šmoulově modré s doplňkovým nápisem Pozor tram. Opatření má také skrytý efekt - připravit řidiče na brzká omezení v automobilové dopravě související s výstavbou nového Prašného mostu.
|
Ostatní - státní svátek a státní vlajka |
Neděle 2. května 2010, 19:33, přidal: MOp |
|
Bývalo, ale opravdu bývalo dobrým zvykem ve státní svátky a jinak významné dny vyzdobovat tramvajové vozy vlaječkami - ať již státními, tak jen pražskými, které byly vyvěšeny v patřičném držáku na předním spřáhle. Tyto držáky se speciálně vytvářely i pro tehdy nově dodané vozy Škoda 14T. V případě, že vůz přejížděl na/z noční linky, byly na voze vlaječky uschovány v kabině a řidič je sám vyvěšoval. Někomu se ale asi začalo zdát, že 1. květen nevyžaduje zvláštní pozornost, a tak tramvajové vozy vlaječkami neosadil. Inu, palec dolů! Podaří se tento lapsus napravit 8. května!?
|
Aktualita |
Pátek 30. dubna 2010, 12:15, přidal: Mr.Cross |
|
V Plzeňské ulici u zastávky Motol byla z důvodu místního šetření vyznačena poloha pravostranné povrchové spojky Californien, která zde bude umístěna od 1. června při I. etapě rekonstrukce tramvajové tratě.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Čtvrtek 29. dubna 2010, 22:38, přidal: MOp |
|
Na trojské straně pokračuje výstavba přeložky tramvajové tratě přes tubus tunelu Blanka. Trasa jednokolejného provizoria již díky vybetonované desce pod budoucí tratí získává obrysy. Západní poslední pole Trojského mostu je již nějaký ten pátek zvednuté, ale konečně jsou upraveny i podpěry a ložiska jsou umístěny na nových betonových blocích. Snímky valducha dokumentují stav prací na přeložce 29. dubna 2010.
|
Aktualita |
Čtvrtek 29. dubna 2010, 22:22, přidal: MOp |
|
Ve vozovně Pankrác probíhá oprava vyloučených kolejí ve vozovně a objízdná kolej slouží občas k odstavování vozů. Proto některé spoje zatahují přes kusou kolej u budovy Vrchního soudu naproti vozovně. Zde na snímku zachycen vůz 8236 po čerstvě vykonané PU zatahující z linky 21.
|
Aktualita |
Středa 28. dubna 2010, 00:05, přidal: MOp |
|
V zastávce Nad Trojou vzniká nový tramvajový přístřešek firmy J.C.Decaux. Akce je koordinována s probíhající výlukou, při které je kromě výstavby kolejového provizoria u Trojského mostu (Metrostav + blankaři), vyjmuta také kolejová spojka v zastávce Nad Trojou a vyměněny kolejnicové pásy ve vybraných úsecích (DPP).
|
Ostatní - slušný řidič |
Úterý 27. dubna 2010, 23:02, přidal: MOp |
|
Vozíčkáři si obvykle díky svému handicapu vybírají garantované nízkopodlažní spoje. Současně provozované nízkopodlažní vozy mají výšku nízkopodlažní části 35 cm nad temenem kolejnice (TK), výška nástupiště je však maximálně 20 cm nad TK, přesto je to rozdíl pro vozík nepřekonatelný. Vozy proto mají výklopné plošiny, které vozíčkáři nástup usnadní. Ne všichni řidiči jsou ale ochotni zvednout svůj zadek a jít vozíčkáři pomoci. Najdou se však tací, kteří nelení, a když mohou, rádi pomohou. Jeden takový jezdil v beděli 25. dubna 2010 na vokovické garanci linky 8. Chválíme!
|
Aktualita |
Úterý 27. dubna 2010, 22:42, přidal: MOp |
|
V pondělí 19. dubna 2010 byly v Jelení ulici vybudovány ´pasti na mamuta´ čili negativní retardery. Slouží jako zábrana proti nežádoucímu vjezdu automobilů na tramvajové těleso, což se v minulosti několikrát dělo. Betonové prefabrikáty místo bokovnic totiž svádějí k průjezdu automobilů. Samotný retarder není nic světoborného. Jedná se pouze o přerušení souvislého travnatého pásu v místě přechodu na dlažbu okolních dočasných zastávek Brusnice na jedné straně a Pražský hrad na druhé straně úseku. Dnes, v úterý 27. dubna 2010 byly retardery v ranních hodinách zkolaudovány.
|
Vypravení |
Pondělí 26. dubna 2010, 00:00, přidal: MOp |
|
Při probíhající výluce Malostranské náměstí se na křižovatce Národní divadlo v pátek 23.dubna ocitla linka 22 v běžně pro ni nepoužívaných obloucích. To by nebylo nic zvláštního, pokud by zde nebyl zákaz potkávání vozů T3R.PLF. Na průjezd vlaků oblouky tudíž po celý den dohlížel všudypřítomný dispečer, který v případě výskytu wany dirigoval, která souprava pojede jako první.
|
Ostatní - Výstavba wc |
Pondělí 26. dubna 2010, 14:59, přidal: Mr.Cross |
|
Jak bájný Fénix povstává ze sutin nové WC pro řidiče tramvají u smyčky Vozovna Kobylisy. Doufejme že s původní budovou odlétli do propadliště dějin i komáři a všudepřítomný zápach původního objektu!
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Pondělí 26. dubna 2010, 00:45, přidal: MOp |
|
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Pondělí 26. dubna 2010, 00:33, přidal: MOp |
|
Od 29. března probíhá tak trochu stranou zájmu rekonstrukce prostoru tramvajových zastávek Nádraží Holešovice. Během této stavby dojde k úpravě prostoru tak, aby okolní komunikace včetně tramvajové trati odpovídaly budoucí poloze nového Trojského mostu, který bude ústit do podjezdu železniční tratě. Nově již zastávky nebudou navazovat na západní podjezd železniční tratě, ale každý směr bude veden jiným podjezdem. Ve směru do centra bude za podjezdem následovat pravý oblouk a teprve poté budou umístěny tramvajové zastávky uprostřed čtyřpruhové komunikace. Fotografie dokumentuje situaci na staveništi v pátek 23. dubna.
|
Aktualita |
Neděle 25. dubna 2010, 21:38, přidal: Martyn |
|
Svérázně řešilo strašnické depo na svých dvaadvacítkách informaci o výluce na Malostranském náměstí. Některé vlaky byly předpisově označeny výlukovými bočními cedulemi, na některých zůstaly bezvýlukové a pár pořadí se pro jistotu obešlo bez bočních orientací zcela.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Neděle 25. dubna 2010, 12:19, přidal: MOp |
|
Operativní oprava oblouků na Malostranském náměstí zdárně pokračuje i přes značné komplikace a časový stres. Těsně před nedělní půlnocí byl stav následující:
Kolejnice položeny ve směru z centra na stávající drážkované pražce pomocí polyamidových svěrek a probíhalo vytváření správného rozchodu. Kolejnice ve směru do centra taktéž položeny, avšak před opravou nejpostiženější úsek v inflexním bodě zřízen na nové betonové pražce s pružnou svěrkou Vossloh. V době mé návštěvy bylo akorát ukončeno ruční podbíjení. Probíhalo svařování a úprava rozchodů.
|
Ostatní |
Pátek 23. dubna 2010, 09:00, přidal: MOp |
|
|
Ve čtvrtek 22. dubna představila společnost Radima Jančury své první vlaky. Jedná se o moderní nízkopodlažní motorové jednotky Siemens Desiro Classic. Soupravy jsou zahaleny ve žlutém firemním polepu a pořízeny jsou formou operativního leasingu od společnosti Alpha Trains. V příštích měsících je budeme potkávat na tratích v Ústeckém, Olomouckém, Jihomoravském a Plzeňském kraji. Desira můžeme v současnosti na našich tratích potkat v Karlovarském kraji na tratích obsluhovaných Voghtlandbahnem.
|
Ostatní - labuť na výletě |
Čtvrtek 22. dubna 2010, 15:29, přidal: Mr.Cross |
|
Krátce po půl sedmé ráno se v tramvajových vozech ozvala informace provozního dispečinku o tom, že si přes naše koleje vedoucí přes Palackého most udělala výlet labuť. Všichni řidiči byli vyzváni k pomalé a opatrné jízdě, aby nedošlo k jakémukoliv ohrožení labutě. Na místo zároveň vyjely všechny složky, určené k záchraně labutě. I v tom dnešním odlidštěném světě je ještě pořád kus lidskosti.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Čtvrtek 22. dubna 2010, 15:21, přidal: Mr.Cross |
|
Na Malostranském náměstí jsou v plném proudu přípravy na výměnu kolejového oblouku u zastávky. V noci ze středy na čtvrtek došlo k odkrytí kolejiště od žulové dlažby. Nachází se zde betonové pražce (místy drážkované) s dodatečnou betonáží mezipražcového prostoru. V pátek proběhne za provozu bouraní betonu v mezipražcových prostorech - proto bude odkloněna již v průběhu celého dne metrolinka 22 přes Staroměstskou.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Čtvrtek 22. dubna 2010, 09:35, přidal: MOp |
|
Jak bylo avizováno minule, kolejová spojka v zastávce Nad Trojou byla v úterý 20.4.2010 zlikvidována. Probíhají práce na úpravě zemní pláně a v příštích dnech proběhne pokládka kolejnic na betonové pražce.
|
Ostatní - bezbariérový přechod |
Čtvrtek 22. dubna 2010, 09:25, přidal: MOp |
|
V minulých dnech vznikl u zastávky náměstí bratří Synků nový bezbariérový přístup k tramvajovým zastávkám. Úprava je velice líbivá, celkový dojem však kazí pouze označník ve směru do centra, který je umístěn přesně uprostřed nájezdové rampy.
|
Ostatní |
Úterý 20. dubna 2010, 21:57, přidal: admin Petr |
|
Rekonstrukce motorového vozu ev.č.240, který má sloužit jako herní prvek dětí návštěvníků restaurace Vozovna, zřízené v Královské Oboře z objektu bývalé tramvajové vozovny pokračuje. Vůz byl vybaven střechou, čelní linkovou orientací a spřažen s vlečnými vozy zatím nezmámých ev.č.. :-)
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Úterý 20. dubna 2010, 09:06, přidal: MOp |
|
V průběhu dnešního dne bude zlikvidována pevná kolejová spojka v zastávce Nad Trojou, tvořená čepovými výhybkami. Zatím došlo pouze k přípravným pracem - vyndání žulové dlažby. Naposledy byl přejezd v pravidelném provozu využíván linkou 17 skoro přesně 4 roky zpět, 22. dubna 2006, kdy probíhala demontáž jeřábu v profilu tramvajové trati v místě sjezdu na samostatné těleso.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Úterý 20. dubna 2010, 08:49, přidal: MOp |
|
V pondělí 19.4.2010 se po 11 hodině konala za přítomnosti magistrátních úředníků, policie, TSK a zástupců zhotovitele, kolaudační jízda po nově zrekonstruované trati na Poděbradské. Přítomen byl vůz KT8D5RN2P ev.č. 9060 s profilem kol PR-01 (samozřejmě vybavený piktogramem 49e1 pro provoz na této trati). Nejprve komise zkoumala okolí každé zastávky a hledala nedostatky, poté vůz vykonal ještě jedno ´rychlostní kolo´, při kterém se přítomným předvedla klidná jízda bez výkmitů, buzená na jiných tratích narážením okolků do příruby.
|
Ostatní |
Pondělí 19. dubna 2010, 17:06, přidal: admin Petr |
|
Mimo tramvajové koleje byl dnes umístěn repasovaný motorový vůz ev.č.240. Jako statický exponát poslouží ke hrám dětem návštěvníků restaurace Vozovna, zřízené v Královské Oboře z objektu bývalé tramvajové vozovny. :-)
|
Ostatní |
Pondělí 19. dubna 2010, 10:02, přidal: Absolut |
|
Pan MOp vzkazuje z terénu, že optická většina Vokovických tramvají je již označena piktogramem kolejnice 49E1.
|
Vypravení |
Neděle 18. dubna 2010, 11:41, přidal: MOp |
|
V provozu se od minulého týdne pohybuje vůz T6A5 ev.č.8712 se spřáhlem s tzv. pražskou hlavou. Jedná se po voze 8736 již o druhý exemplář téhož typu. Stejně jako jeho předchůdce má i tento vůz spřáhlo nainstalováno v přední části vozu a doplněno o miniaturní kryt, na zadním je stále zachováno původní automatické spřáhlo Sécheron. Kdy a zda se v ulicích objeví první reprezentant s pražskou hlavou vzadu je otázkou.
|
Nehoda - provozní mimořádnost |
Neděle 18. dubna 2010, 11:19, přidal: MOp |
|
V sobotu 17.4.2010 došlo v odpoledních hodinách k mimořádné události. Vůz 8151 vypravený na linku 17, poř.152, vypověděl poslušnost v okolí zastávky Staroměstská zc a musel být odsunut následujícím vlakem linky 17 (8524+8525) do obratiště Výstaviště. Zde došlo k rozpojení trojice, dvojice linky 17 pokračovala ve svém výkonu a porouchaný vůz vyčkával na odtah vozem T3M 8009 do své domovské vozovny Hloubětín.
|
Přesun vozů mezi vozovnami |
Pátek 16. dubna 2010, 12:15, přidal: Trainzjohny |
|
Tatik vzkazuje ze 7170 a 7171 jsou na zizkove. Vcera na 815/16.
|
Aktualita |
Pátek 16. dubna 2010, 11:51, přidal: admin Petr |
|
Do Prahy 15. dubna 2010 předán vůz Škoda 15T ev.č.9207 v tzv.odlehčené verzi.
|
Aktualita |
Pátek 16. dubna 2010, 11:41, přidal: admin Petr |
|
S ohledem na blížící se zprovoznění rekonstruované tramvajové tratě Kbelská - Lehovec s novým typem kolejnic tvaru 49E1 jsou postupně prověřovány výšky okolků jednotlivých vozů. Ty, které mohou na uvedenou trať vjíždět jsou označovány piktogramem bílé bezžlábkové kolejnice v zeleném poli. Z cvičných vozů zatím mohou úsekem projíždět vozy T3 ev.č.5509 a 5520, vůz T3M ev.č.5519 a vozy T3R.P ev.č.5525 a od 23.4. po úpravě profilu kol také vůz 5516. Ostatní cvičné vozy buď ještě neprošly příslušným měřením, nebo profil jejich kola nesplňuje dané hodnoty.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Pátek 16. dubna 2010, 09:18, přidal: admin Petr |
|
Začala pokládka kolejí na východní části nového mostu, jímž překračuje Svatovítská ulice železniční trať.
|
Reklamní vozy |
Čtvrtek 15. dubna 2010, 21:27, přidal: MOp |
|
Od čtvrtka 15. dubna se v ulicích objevuje nová celovozová reklama na voze Škoda 14T. Reklamní polep v tmavěmodré barvě s barevnými balónky na čelech se nachází na voze 9121 a reprezentuje tiskárny a kopírky Kyocera. Premiéru si odbyla na 7. pořadí linky 20.
|
Aktualita |
Středa 14. dubna 2010, 18:59, přidal: Trainzjohny |
|
5521 uspesne zvladla prvni metry na S49 !
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Sobota 10. dubna 2010, 11:27, přidal: MOp |
|
Pomalu se k závěru chýlí rekonstrukce tramvajové trati Kbelská - Lehovec (mimo). Na této trati je poprvé v Praze využita stavba tramvajové trati s bezžlábkovými kolejnicemi S49.
Jaký je tedy aktuální stav prací k 9. dubnu?
Kolejová pole jsou již položena a podbita v celé délce, dochází k definitivnímu doštěrkování kolejového lože a finálním úpravám v místě přejezdů a přechodů přes tramvajové těleso. V zastávkových prostorech je třeba ještě vyspravit obrubníky nástupních hran, "dočistit" povrchy ostrůvků asfaltovou směsí a osadit označníky.
V obratišti jsou již položeny všechny 4 definitivní výměny s pružnými jazyky, kolejová spojka vnější-vnitřní před nástupními zastávkami je již částečně vyrušená a probíhá dláždění výjezdové části z obratiště. Na střední koleji došlo v místech trhlin oblouku k vytvoření sond pro zjištění stavu upevňovadel a hlavně vytvoření dostatečného prostoru pro hloubkové svaření. Kromě dokončení kolejové konstrukce v místě kolejové spojky je ještě nutné dokončit natření sloupů trakčního vedení a osadit trolejové vedení. |
|
Aktualita |
Pátek 9. dubna 2010, 21:22, přidal: admin Petr |
|
V Lidické ulici byla dnes z důvodu místního šetření vyznačena poloha povrchové spojky Californien, které zde bude umístěna během červnové rekonstrukce vrcholu křižovatky Anděl od Lidické.
|
Aktualita |
Pátek 9. dubna 2010, 17:09, přidal: MOp |
|
Dnes byla v dopoledních hodinách upravena smyčka Radlická pro průjezd vozů T3R.PLF a KT8D5.RN2P. K této situaci došlo z důvodu přesahu dvou platných norem - tramvajová trať odpovídala normě pro stavbu tramvajové trati, tvar průjezdného profilu platné normě pro stavbu vozidel. V obloucích o malém poloměru dochází k jejich přesahu, krerý se projevil v nemožnosti průjezdu zmíněných nízkopodlažních vozů. Po úpravě obrubníku (seříznutí) je již smyčka od odpoledních hodin sjízdná pro všechny typy v Praze užívaných tramvajových vozů.
|
Přesun vozů mezi vozovnami |
Čtvrtek 8. dubna 2010, 13:28, přidal: admin Petr |
|
Dnes okolo 12:00 spatřena netradiční souprava sněhového pluhu T3M ev.č.5411 převážející do vozovny Hloubětín vůz T3M ev.č.8085 z Ústředních dílen
|
Aktualita |
Středa 7. dubna 2010, 20:31, přidal: admin Petr |
|
Ve smyčce Dlabačov došlo k odstranění informační a orientační tabule "DLABAČOV". Po likvidaci stejného typu označníku ve smyčce Královka již zůstávají pouze dvě tabule tohoto typu pod Strahovským stadionem, kde navigovali cestující na přístupové cesty k jednotlivým smyčkám. Nyní je využívá jako reklamní poutač tamější prodejce automobilů.
|
|
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024
|
| |