Poněkud smutným pomníčkem karlovarských „lanových“ drah je čtvrtá v řadě, mířící na kopec zvaný Tři kříže.
Rozhodnutí postavit na tento, pro výlety vyhledávaný vrch, lanovku padlo v roce 1908. Zkoumala se varianta
na prodloužení tunelové lanové dráhy i výstavba ozubnicové dráhy z Vřídelní ulice s mezistanicí Panorama,
která nakonec zvítězila.
Stavbu měla uskutečnit rakouská firma Rella und Neffe. Dolní stanice byla umístěna za dům ve Vřídelní ulici č.51,
odkud měla jednokolejná ozubnicová dráha vést hlubokým terénním zářezem se stoupáním až 52 promile, tunelem podejít
ulici Na Vyhlídce do mezistanice Panorama, odkud dále stoupala snižujícím se zářezem přecházejícím do náspu a následně na
úroveň terénu až na vrchol Tři kříže. Provoz měly zajišťovat dva vozy s částí spojů ukončených na Panoramě. Celková
délka byla okolo 500 metrů.
Výstavba začala v roce 1913 a svižným tempem pokračovala až do vypuknutí I. světové války v roce 1914, která stavbu
přerušila a v nám již známých pozdějších souvislostech vlastně zastavila. Přesto dráha měla několikrát naději na
své dokončení. Například v roce 1967 italská firma Ceretta Tanfani nabídla dokončení dráhy jako bonus za přidělení
kompletní rekonstrukce lanových drah Imperial a Diana. Jenže z politických a ekonomických důvodů nabídka být přijata
nemohla.
Do dnešních dnů je zachován hluboký betonový zářez tělesa lanové dráhy od domu Vřídelní 51 až k mezistanici Panorama
se čtyřmi přechodovými můstky (přístupný je pouze jeden) a tunelem pod ulicí Na Vyhlídce. U této ulice je zachována
zděná budova mezistanice, po požáru v roce 1998 však již bez střechy. Za mezistanici pokračuje terénní zářez, který
s přibývající výškou přechází v násep a následně se dostává na úroveň terénu. Na vrcholu kopce jsou dodnes rozeznatelné
základy horní stanice a plánovaného hotelu.