Scanjournal č.063

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Scanjournal č.063

Fotografické okénko do nedávné historie


63. Praha na začátku srpna 1998
V šedesátém třetím vydání navážeme na minulý díl z období výluky v úseku Kotlářka – Anděl – Újezd. Tyto výluka vyvolala kromě přímých odklonů linek i některá nezvyklá nasazení tramvají na linkách. Ve druhé polovině dnešního vydání se budeme věnovat běžným provozním situacím v létě 1998, a to včetně několika autobusových záběrů.
Během výluky byla v provozu náhradní tramvajová doprava v trase Sídliště Řepy – Kotlářka, označená jako linka 35. Na této lince, ukončené povrchovým přejezdem na Kotlářce, jezdily vozy KT8D5 půjčené do vozovny Motol. Na snímku je tramvaj ev.č.9047. | 11.8.1998 Linka 6 byla z důvodu výluky odkloněna do obratiště Brusnice a na motolských pořadích zaskakovaly soupravy z Vokovic. Díky tomu bylo možné pořídit snímek reklamní soupravy ev.č.7182+7183 na lince 6 poblíž zastávky Brusnice. Dnes je zde travnatý kryt tramvajové trati. | 11.8.1998 Motolská pořadí na lince 6 vyjížděla také z vozovny Pankrác s místními vozy. Tak se objevila na motolském pořadí na Náměstí bratří Synků na lince 6 i souprava vozů T3 ev.č.6139+6138, na počátku roku 1998 předaná na Pankrác ze Žižkova. | 19.8.1998 Ve směru na odklonovou konečnou Malovanka byla na zastávce I.P.Pavlova zachycena další pankrácká souprava suplující výkon vozovny Motol. Tentokrát se jedná o soupravu vozů T3 ev.č.6600+6601 ve slušivé celovozové reklamě Allianz. | 19.8.1998 Linku 12 díky výluce vypravovala vozovna Pankrác. Tak bylo možné v tehdejší podobě smyčky Sídliště Ďáblice zachytit soupravu ev.č.6457+6439. | 13.8.1998
9047 - 35
11.8.1998
7182+7183 - 6
11.8.1998
6139+6138 - 6
19.8.1998
6600+6601 - 6
19.8.1998
6457+6439 - 12
13.8.1998
Rovněž na lince 3 se tedy v srpnu 1998 nevyskytovaly vozy T6A5 a objevovalo se zde více pankráckých souprav starších vozů T3. Tak mohla být vedle tradičních stánků na Palmovce vyfotografována souprava ev.č.6518+6519. | 11.8.1998 Další trojku z vozovny Pankrác reprezentuje souprava vozů T3 ev.č.6577+6579, zachycená na odjezdu ze zastávky Tusarova. | 11.8.1998 Přestože z minulých snímků by se mohlo zdát, že tramvaje typu T6A5 v srpnu 1998 vůbec nejezdily, nebylo tomu tak. Některé vozy T6A5 byly z Motola během výluky přemístěny do vozovny Vokovice, odkud byly vypravovány nezvykle na linku 22. Na Pohořelci byla vyfotografována souprava vozů ev.č.8667+8668. | 11.8.1998 Na lince 22 jezdila také souprava vozů T6A5 ev.č.8681+8682, čerstvě připravená na polep druhým provedením celovozové reklamy Pražský Podzim. Na snímku stanicuje v zastávce Pražský Hrad. | 11.8.1998 Kromě několika souprav vozů T6A5 jezdily na motolských pořadích linky 22 i soupravy z Pankráce, podobně jako na lince 6. Na snímku z náměstí Míru je zachycena souprava vozů T3 ev.č.6602+6608. | 20.8.1998
6518+6519 - 3
11.8.1998
6577+6579 - 3
11.8.1998
8667+8668 - 22
11.8.1998
8681+8682 - 22
11.8.1998
6602+6608 - 22
20.8.1998
Třetí pětice snímků se zabývá záběry z běžného provozu, bez ovlivnění výlukami. Na Náměstí bratří Synků byla vyfotografována souprava vozů T3 ev.č.6686+6687 na lince 11. Vůz ev.č.6686 byl jedním z nemnoha z řady 66xx, které byly vybaveny pevnou kabinou. | 19.8.1998 Vůz T3M ev.č.8030 ještě pevnou kabinu nemá a nikdy ji nedostane, zatím však může jezdit jako čelní, respektive jako sólo i se starou kabinkou. Na snímku z Masarykova nádraží jede na lince č. 5 ve směru k Vozovně Kobylisy. | 25.8.1998 Na snímku soupravy T3SUCS ev.č.7152+7153 na lince 1 je vidět nejen pozůstatek celovozové reklamy Candy, ale také část uspořádání Strossmayerova náměstí před zřízením pěší zóny u zastávky od Vltavské. | 5.8.1998 Rovněž na Letenském náměstí byla od roku 1998 zastávka ve směru z centra změněna zřízením chodníkového mysu. Na zastávce v původním stavu zastavila souprava T3SUCS ev.č.7024+T3 ev.č.6637 na lince 26. | 17.8.1998 Na dalším snímku z Letenského náměstí je vidět pouze tramvaj – souprava T3SUCS ev.č.7234+7235 v celovozové reklamě EuroTel na lince 1. | 17.8.1998
6686+6687 - 11
19.8.1998
8030 - 5
25.8.1998
7152+7153 - 1
5.8.1998
7024+6637 - 26
17.8.1998
7234+7235 - 1
17.8.1998
Celých 28 let po zrušení tramvajového provozu ještě v ulici Antala Staška leží koleje, cestující však musejí jezdit jen autobusem linky 193, lidově zvaným X13 po původní tramvajové lince. Na snímku vůz ev.č.5733 poblíž zastávky Poliklinika Budějovická. | 14.8.1998 U zastávky Ryšánka jezdily autobusy dlouhá léta kolem opuštěného vratného trojúhelníku, kterým byla ukončena tramvajová trať. Postupem let části kolejiště mizely… Na lince X13 je zachycen autobus ev.č.5750. | Třetí smutný snímek z Ryšánky v létě 1998 – přes zbytky kolejí přejíždí autobus ev.č.5845 na lince 121. | 14.8.1998 Ať dnes nekončíme tak smutně, mrkněme do obratiště Palmovka, kde se to ještě hemžilo Ikarusy. Na snímku je zachycen na lince 261 vůz ev.č.4009, zakoupený v roce 1992 jako ojetý z Pardubic. | 10.8.1998 Ikarus ev.č.4592 na lince 187 vyčkává na Palmovce na odjezd vedle operativní zálohy, na kterou byl vypraven autobus ev.č.4006, patřící rovněž do skupiny ojetých vozů z Pardubic. | 10.8.1998
5733 - 193
14.8.1998
5750 - 193
14.8.1998
5845 - 121
14.8.1998
4009 - 261
10.8.1998
4592 - 187, 4006
10.8.1998

Související články:
 Scanjournal č.076
 Scanjournal č.075
 Scanjournal č.074
 Scanjournal č.073
 Scanjournal č.072
 Scanjournal č.071
 Scanjournal č.070
 Scanjournal č.069
 Scanjournal č.068
 Scanjournal č.067
 Scanjournal č.066
 Scanjournal č.065
 Scanjournal č.064
 Scanjournal č.062
 Scanjournal č.061
 Scanjournal č.060
 Scanjournal č.059
 Scanjournal č.058
 Scanjournal č.057
 Scanjournal č.056
 Scanjournal č.055
 Scanjournal č.054
 Scanjournal č.053
 Scanjournal č.052
 Scanjournal č.051
 Scanjournal č.050
 Scanjournal č.049
 Scanjournal č.048
 Scanjournal č.047
 Scanjournal č.046
 Scanjournal č.045
 Scanjournal č.044
 Scanjournal č.043
 Scanjournal č.042
 Scanjournal č.041
 Scanjournal č.040
 Scanjournal č.039
 Scanjournal č.038
 Scanjournal č.037
 Scanjournal č.036
 Scanjournal č.035
 Scanjournal č.034
 Scanjournal č.033
 Scanjournal č.032
 Scanjournal č.031
 Scanjournal č.030
 Scanjournal č.029
 Scanjournal č.028
 Scanjournal č.027
 Scanjournal č.026
 Scanjournal č.025
 Scanjournal č.024
 Scanjournal č.023
 Scanjournal č.022
 Scanjournal č.021
 Scanjournal č.020
 Scanjournal č.019
 Scanjournal č.018
 Scanjournal č.017
 Scanjournal č.016
 Scanjournal č.015
 Scanjournal č.014
 Scanjournal č.013
 Scanjournal č.012
 Scanjournal č.011
 Scanjournal č.010
 Scanjournal č.009
 Scanjournal č.008
 Scanjournal č.007
 Scanjournal č.006
 Scanjournal č.005
 Scanjournal č.004
 Scanjournal č.003
 Scanjournal č.002
 Scanjournal č.001

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024