Když byl 26. října 1988 zprovozněn
nový traťový úsek na Sídliště Řepy,
stala se jeho součástí nová koncová smyčka s dvěma předjízdnými kolejemi a dvojicí kolejových spojek. V roce 1995
smyčka doznala drobné úpravy po zprovoznění
kusé koleje k železniční
stanici Praha-Zličín výhybkou z vnější koleje smyčky. Kusá kolej sloužila k předávání tramvají z (do) výrobního závodu ČKD.
Do zásadní rekonstrukce v roce 2010, která smyčku zásadním způsobem změnila, smyčka začínala elektromagnetickou čepovou výhybkou ev.č.071, která rozdělovala
pravými oblouky traťovou kolej na vnější a vnitřní kolej smyčky. Třebaže i vnitřní kolej byla pravidelně využívána k obracení
tramvajových linek, z prostorových důvodů nebyla opatřena nástupištěm. Na vnější koleji následovala po cca 60 metrech další
elektromagnetická čepová výhybka ev.č.077, díky níž odbočovala z vnější koleje střední kolej smyčky. Od této výhybky
pokračovaly všechny tři koleje smyčky levým obloukem. Ze střední koleje bylo prostřednictvím ručně přestavované čepové výhybky
umožněno přejetí na vnitřní kolej smyčky. Zhruba v polovině oblouku vnější koleje byla umístěna čepová
zajišťovací výhybka umožňující rozvětvení vnější koleje a odbočení na
předávací kolej k nádraží Praha - Zličín. Ještě před ukončením levého oblouku
byla na střední koleji umístěna ručně přestavovaná čepová výhybka umožňující přejetí na vnější kolej smyčky. Střední kolej
ještě před prostorem nástupních zastávek končila, sloučila se s kolejí vnitřní. Obě koleje v nástupních zastávkách byly
vybaveny nástupními ostrůvky, za nimiž se vnitřní kolej smyčky slučovala s kolejí vnitřní prostřednictvím sjezdové čepové
výhybky. I další tři sjezdové výhybky ve smyčce (na přejezdu střední - vnitřní kolej, střední - vnější kolej a na sloučení
vnitřní a střední koleje) byly čepové.
Přímé úseky smyčky byly vybudovány z
velkoplošných panelů BKV. Výhybky byly
zadlážděny žulovými dlažebními kostkami, oblouky byly klasické stavby a s výjimkou vnější koleje, která byla v oblouku
opatřena dlažbou podél kolejnic a mezi nimi asfaltovým krytem, byly dlážděny žulovými kostkami.
Zastávky umístěné v popisované smyčce:
Sídliště Řepy - výstupní zastávka, vnější kolej smyčky Sídliště Řepy, 200 metrů za křižovatkou ulic Makovského a Galandova, výstupní ostrůvek pro dva vlaky 2xT
Sídliště Řepy - výstupní zastávka bez označníku, vnitřní kolej smyčky Sídliště Řepy, 200 metrů za křižovatkou ulic Makovského a Galandova, výstup do vozovky pro dva vlaky 2xT
Sídliště Řepy - nástupní zastávka, vnější kolej smyčky Sídliště Řepy, 138 metrů před křižovatkou ulic Makovského a Galandova, nástup z chodníku pro dva vlaky 2xT
Sídliště Řepy - nástupní zastávka, vnitřní kolej smyčky Sídliště Řepy, 138 metrů před křižovatkou ulic Makovského a Galandova, nástupní ostrůvek pro jeden vlak 2xT
Provozované linky v popisované smyčce:
Od zahájení provozu smyčky byla na vnější koleji ukončena linka 9, střední kolej patřila lince 4, které od 3. května 1990 ve špičkách pracovních dnů
doplňovala linka 7 ukončená na vnitřní koleji. Od 9. listopadu 1998 linku 4 nahradila na střední koleji nově zřízená linka 10. Noční linku 58 na střední koleji
od 1. července 2004 doplnila linka 59 ukončená na koleji vnitřní. Po zprovoznění prodloužené tratě do Radlic od 4. října 2008 nahradila na vnitřní koleji linku 7
navrátivší se linka 4, tentokráte již jen v ranní přepravní špičce. Ani ta zde dlouho nevydržela. Stálé změny v linkovém vedení linku 4 odvedly od 30. listopadu 2009
na Barrandov a v Řepích se objevila v ranní špičce pro změnu linka 16.
Fotocesta po smyčce Sídliště Řepy |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|