Vlečný vůz evidenčního čísla 990 obdržely pražské Elektrické podniky od Ringhofferových závodů v roce 1926,
společně s dalšími vlečnými vozy rozsáhlé série 905 - 1034. Vyřazen byl v roce 1966.
Svou konstrukcí vozy navazovaly na předcházející sérii dodávanou v průběhu roku 1924. Byly však o 200 mm delší (7206 mm) a těžší o 200 kg. Vozy série ev.č. 855 - 1084 měly na
střeše dva nabírací náporové větrače, umístěné nad vstupními plošinami, jeden pro každý směr jízdy. Vozy série ev.č. 900 - 909 a 940 - 1134 byly na svou dobu opatřeny progresivní
kotoučovou brzdou.
Spodek vozu byl snýtován z ocelových nosníků, kostra vozu s lisovaných tvarových sloupků a dřevěných kružin. Boční a čelní stěny byly snýtovány z ocelového plechu, střecha byla
vyrobena z dřevěných palubek. Vozy byly dodávány od roku 1924 až do roku 1931 a celkem jich bylo vyrobeno 415 kusů. Šlo o první pražské tramvajové vozy s celokovovou vozovou skříní, která jim
přinesla přezdívku Plecháče.
Vozy byly vyřazovány postupně od roku 1961 do roku 1973, vůz ev.č. 990 byl - jak již je zmíněno - vyřazen v roce 1968 a posléze sloužil jako zázemí
správce sadů Svatopluka Čecha v Praze 2 mezi ulicemi Vinohradská, Slezská a U Vodárny. Po roce 1994 se jeho stopa ztrácí...