Již od začátku prosince 2011 na mostě probíhaly stavební úpravy, které však do běžného provozu
nijak nezasahovaly... Teprve 13. ledna 2012 začala třídenní výluka, během níž byla na jižní části mostu pro
tramvaje zřízena jednokolejka s obousměrným provozem v délce cca 400 metrů. Na jednom konci jednokolejné trati,
který je blíže k Porubě, se nachází přemístěné zastávky Svinov mosty horní zastávka, na druhém konci je jen
prosté rozvětvení jednokolejky na dvoukolejnou trať.
Vjezd do a výjezd z jednokolejného úseku je řešen pomocí samovratných výhybek bez elektrického ovládání. Celý
systém vjezdu souprav do úseku je řešen systémem BSV, kdy v kolejišti je umístěna smyčka pro příjem rádiového
signálu a jedoucí vozidlo které tento signál vysílá, se po přejetí daného místa do systému zaregistruje a dále pak
vyčkává na návěst VOLNO. Řidiči se po přejetí této indukční smyčky rozsvítí tzv.indikátor který mu sdělí, že je
přihlášen a má vyčkat. Systém pouští do jednokolejného úseku soupravy následovně: Z Poruby do centra až 3 soupravy
v opačném směru, z důvodu kapacity zastávky soupravy dvě. Maximální rychlost v daném úseku je stanovena na 30 km/h.
Vše je řešeno zvláštním předpisem D4 který řeší veškeré situace na daném úseku.
Dne 15. ledna 2012 proběhly na místě zkušební jízdy, za asistence vedoucích pracovníků DP, Drážního správního úřadu,
zaměstnanců firmy Eurovia a Trakce, a.s., která celou část technického směru pro provoz zajišťovala. Testovaly a
simulovaly se různé případy které mohou v provozu nastat. Pro zkušební jízdy byly vybrány jediné obousměrné tramvaje
v Ostravě a to vozy Vario LF3/2 ev.č.1651, 1652 a 1653 a ve večerních hodinách byla přivezena z vozovny v Porubě
i souprava T3R.P ev.č.952+974. Během zkušebních jízd bylo simulováno jednak klasické pojíždění úseku, v obou směrech,
dále jízda dvou vozů proti sobě, jízda v dopravní špičce, čili všechny tři tramvaje za sebou v jednom směru a posléze
v druhém směru a dále stav, kdy byly všechny tři vozy po protisměrné koleji převezeny až na zastávku Nová Ves vodárna
a provozním způsobem byly poslány zpět na místo. Zde se ověřovalo, jak se bude systém chovat, když za plného provozu
dojde k nahromadění tramvají z jednoho směru. Celá akce byla završená ve 3:55 kdy byl spuštěn zkušební provoz který
spočívá v plném provozním zatížení.
V rámci výluky byla zavedena autobusová linka 42 v trase Svinov nádraží – Svinov
nádraží přes zastávky Řecká, Francouzská, Poruba vozovna, Slavíkova a Třebovická.