|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Absolutně Absolutí vzpomínky na pražské vozy RT6N1
V souvislosti s provozem vozů RT6N1 jsme vyzpovídali pamětníka jejich nasazování a objevování se v pražských ulicích,
spolupracovníka Pražských tramvají, Absoluta.
Prototyp ev.č.0028/9051
Ještě toho pak prošla hodně, každopádně její konečná stanice byl v dubnu 2002 kovošrot Kralupy nad Vltavou.... Vozy ev.č.9101-9104Neznám přesná data dodání jednotlivých vozů... Nicméně vím...
Během roku 1997 jezdily vozy na zkušební a cvičné jízdy, osobně jsem na ně měl venku docela smůlu a první zkušební jízdu „pražské“ RT6 jsem potkal někdy na konci února 1997, všechny vozy pak postupně během jara 1997.
Září 1997: V září 1997 již byla vložená pořadí na lince 11 dvě, označená 11/420 a 11/421, avšak ne vždy se podařilo vozy vypravit. V září 1997 poprvé vyjel s cestujícími vůz 9104. Vůz 9101 byl toho času v procesu nějaké úpravy /opravy a jezdil pouze zkušební jízdy. Nicméně září 1997 bylo obdobím, kdy byly všechny 4 vozy venku (9101 zkušebně, 9102-9103 s cestujícími). Říjen 1997: Od 14. října 1997 je vložené pořadí 11/420 vyznačeno v jízdních řádech. Od 30. října 1997 jezdí vozy RT6N1 vložené rovněž na lince 4 jako 4/420 první den tam byl vůz 9103. Na 11/420 a 4/420 se střídají vozy 9102-9104, vůz 9101 stále jen zkušební. Pořadí 11/421 jsem už nezaznamenal. Listopad a prosinec 1997: Od 1. listopadu 1997 je vyznačena vložená 4/420 v jízdních řádech. Od druhé poloviny listopadu 1997 jezdily vozy méně z důvodu poruchovosti. Vůz 9101 stále nevyjel s cestujícími. Leden 1998: Vozy 9102 – 9104 stále jezdí na 4/420 a 11/420, vůz 9101 stále s cestujícími nevyjel.
Březen 1998: setrvalý stav jako v únoru 1998. Některý z vozů 9102-9104 byl jistě odstaven na úpravy v ČKD, ale nemám o tom poznámky. Naposledy viděna v provozu s cestujícími 9101. Duben 1998: drážním úřadem byl zakázán provoz s cestujícími pro nesplnění podmínek povolení zkušebního provozu s cestujícími ze srpna 1997. Vozy byly během dubna staženy z provozu na 11/420 a 11/420 a jezdí pouze bez cestujících jako zkušební Květen a červen 1998: Stále povolen provoz RT6 pouze zkušebně bez cestujících. Vůz 9102 je v ČKD Zličín na provedení úprav, jaké byly udělány na 9101 na přelomu let 1997/1998 (byl jsem tam a vůz tam viděl). Vůz 9101 opět odstaven k provedení dalších větších úprav, odvezen do ČKD.
Srpen 1998: Setrvalý stav. Září a říjen 1998: Už nejezdí všechny tři vozy, vůz 9103 nebyl viděn v provozu, vozy 9102 a 9104 ano. V říjnu 1998 častěji k vidění jen na lince 4, tedy jeden provozní vůz, nejčastěji ev.č.9102 (ale nebyl jsem moc ve městě).
Prosinec 1998: Viděny venku jako zkušební 9101 a 9104. Vůz 9103 neviděn ani ve vozovně. Zda jezdila 9102 ještě začátkem prosince s cestujícími na lince 7 mi není známo, neviděl jsem ji. Leden 1999: Vozy RT6N1 opět nejsou v provozu s cestujícími, avšak byly viděny jako zkušební jízda, stále na trase linky 7. Únor-březen 1999: Setrvalý stav, vozy 9101 a 9102 spatřeny jen jako zkušební jízdy, vůz 9104 nespatřen. Po další úpravě opravě je zprovozněn 9103. Duben 1999: Vozy RT6N1 se vrací do provozu s cestujícími, a to na vložené pořadí 7/421 v pracovních dnech, jezdí zde vůz ev.č.9103. Ostatní vozy jsou odstavené, případně jezdí zkušební jízdy. Jako zkušební viděna 9101. Květen 1999: Pro vůz RT6N1 ev.č.9103 je stanoveno pravidelné pořadí pro jeho provoz, jedná se o 7/404 v pracovní dny a 18/401 v sobotu a v neděli. Vůz zde jezdí. Jako zkušební se opět objevuje v ulicích vůz ev.č.9102, který má sloužit jako záložní pro případ poruchy vozu 9103. Červen 1999: Vůz 9103 stále jezdí s cestujícími na 7/404 a 18/401, vůz 9102 jezdí bez cestujících a opět bez cestujících v ulicích 9104. Vůz 9101 nespatřen. Dne 20. června 1999 došlo na trati k vážné závadě na voze 9103 a provoz vozů RT6N1 s cestujícími byl opět zastaven. Červenec 1999: Vozy 9101 a 9102 spatřeny jako zkušební jízdy.
Říjen 1999: Viděl jsem 9102, ale nemám zapsáno, zda v ulicích, nebo jen na dvoře vozovny Pankrác. Říjen - Prosinec 1999: Vozy RT6N1 jsou odstaveny, nejezdí ani zkušebně. Rok 2000: Vozy RT6N1 č. 9101 – 9103 celý rok odstaveny ve vozovně Pankrác. V roce 2000 byl vůz 9104 odvezen na rekonstrukci „technické zhodnocení“ do ČKD (respektive k jeho správci konkursní podstaty), termín odvozu neznámý, ale jistě před říjnem 2000, protože v říjnu 2000 jsem byl ve vozovně Pankrác a byly tam jen 9101 – 9103 (viděny v rámci DOD). Rok 2001: V listopadu 2001 se vrátila 9104 po opravě. Ke konci roku 2001 všechny vozy 9101-9104 odstaveny na Pankráci, ale 9104 s povolením ke zkušebnímu provozu. Leden 2002: Vůz 9104 vyjel na zkušební jízdu (viděl jsem ho). Únor 2002: Opět všechny vozy odstavené. Rok 2002 a rok 2003: Všechny vozy odstavené.
Rok 2004: Vozy 9102-9104 odstavené ve vozovně Pankrác. V létě jsem je tam fotil. Rok 2005: Vozy 9102-9104 odstavené ve vozovně Pankrác. Dne 27. září 2005 přivezena 9101 po rekonstrukci jako RT6N2, složena v Ústředních dílnách, pak 30. září 2005 přesunuta do vozovny Pankrác a 12. října 2005 zpět do Ústředních dílen. Vůz v roce 2005 pokud vím nevyjel.
Rok 2007 a 2008: Všechny vozy 9101 – 9104 odstaveny. Vůz 9104 z prostorových důvodů převezen v březnu 2007 z vozovny Pankrác do vozovny Hloubětín, následně v červnu 2008 zpět z Hloubětína na Pankrác.
Rok 2010: V roce 2010 byly vozy ev.č.9102 a 9103 odprodány firmě Modertrans z Polska. Tato společnost se zabývá výrobou a modernizacemi tramvají v Polsku a uspěla ve výběru zhotovitele modernizací tramvají RT6N1 pro město Poznaň. Tramvaje ev.č.9102 a 9103 byly zakoupeny právě pro tento modernizační program s cílem využít jejich vozové skříně. Vozy byly odvezeny do pobočky Modertransu v Biskupicích, ev.č.9102 dne 23. července 2010 a ev.č.9103 dne 8. září 2010. Rovněž během roku 2010 byla do Modertransu dodána Poznaňská RT6 ev.č.405. Zatímco vozy 9102 a 9103 hledaly využití v Polsku, tramvaje ev.č.9101 a 9104 stály celý rok bez využití v areálu DPOV Nymburk.
Související články: RT6N1 ev.č.9104 RT6N1 ev.č.9103 RT6N1 ev.č.9102 RT6N1 ev.č.9101 Konec pražských vozů RT6N1/RT6N2 RT6N2 RT6S RT6N1 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |