Scanjournal č.054

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Scanjournal č.054

Fotografické okénko do nedávné historie


54. převoz první soupravy metra typu M1 - 8. července 1998
Dnešní vydání Scanjournalu nás zavede úplně mimo tramvajové koleje. Budeme se pohybovat po těch železničních, ale zůstaneme v Praze. Předmětem našeho dnešního putování bude přesun první soupravy metra typu M1 z areálu ČKD Lokomotivka ve Vysočanech do depa metra na Kačerově dne 8.7.1998. Dnešní díl bude obsahovat docela hodně mašinek a tak prosím železniční šotouše o shovívavost, pokud budou některé z nich špatně označeny, protože autor se o železniční hnací vozidla nikdy nezajímal a nemá v plánu na tom něco měnit.
Najít v Lokomotivce vůz metra nebyl v roce 1998 těžký úkol – stál zde odstaven vůz typu Ečs ev.č.1020. Důvod jeho odstavení v lokomotivce mi není znám. My však hledáme nové vozy metra a tak se musíme podívat do haly. | 8.7.1998 V hale lokomotivky probíhaly různé práce pro ČKD Dopravní Systémy a tak se zde setkáváme i s tramvají T6A5 ev.č.8609, procházející náročnou opravou po těžké nehodě z loňského roku. Stále však hledáme metro... | 8.7.1998 A metro zde také nacházíme – v hale se kompletuje hned několik jednotek. Na snímku je vložený vůz jedné z prvních souprav. My však hledáme tu úplně první soupravu... | 8.7.1998 Blížící se odjezd první soupravy metra z lokomotivky naznačuje přítomnost lokomotivy T212.1612 alias 703.612-7 alias T2 z depa metra Kačerov. Lokomotiva stojí v místě dnešního kluziště O2 Arény... | 8.7.1998 Vrata haly se otevírají, lokomotiva T2 manipuluje před halou a hlavní hvězda dne vykukuje na denní světlo –první souprava metra M1 vedená vozem budoucího ev.č.4101. | 8.7.1998
1020
8.7.1998
8609
8.7.1998
M1
8.7.1998
703.612-7
8.7.1998
4101
8.7.1998
Po spřažení soupravy metra s lokomotivou byla souprava pomalu vytažena ven z haly, odkud měla její další cesta pokračovat na nádraží Praha-Libeň. Na koncích soupravy byly řazeny lokomotivy T2 a T5 DP Praha, které jsou vybaveny spřahovacím mechanismem metra i železnice. | 8.7.1998 Při přetahu po vlečce lokomotivky na nádraží Libeň byla použita lokomotiva ČD 742.269-4. Na snímku je souprava zachycena v blízkosti nadjezdu Poděbradské ulice. | 8.7.1998 Detailní pohled na soupravu metra M1 zařazenou ve vlaku na vlečce ČKD Lokomotivka. Tato vlečka dnes již neexistuje. | 8.7.1998 Pro další cestu ze stanice Praha-Libeň do stanice Praha-Krč došlo u soupravy přepravující metro ke změně hnacího vozidla. Nově byla v čele dvojice “zamračených” vedená strojem 751.157-9, na snímku souprava přijíždí do stanice Praha-Krč. | 8.7.1998 Detail řazení soupravy metra M1 ve vlaku mezi lokotraktory DP T5 a T2 na nádraží Praha-Krč. | 8.7.1998
4101
8.7.1998
742.269-4
8.7.1998
4101
8.7.1998
751.157-9
8.7.1998
M1
8.7.1998
Vlak ve složení T5+metro+T2 vyčkává ve stanici Praha-Krč na odpojení dvojice lokomotiv řady 751. | 8.7.1998 Detail spojení lokomotiv T2 a soupravy M1 ve stanici Praha-Krč. | 8.7.1998 Vlak ve složení T2+metro+T5 vyčkává ve stanici Praha-Krč na povolení k odjezdu na vlečku do depa metra Kačerov. | 8.7.1998 Vlak ve složení T2+metro+T5 vyčkává ve stanici Praha-Krč na povolení k odjezdu na vlečku do depa metra Kačerov, na návěstidle v dálce je stále signál “Stůj”. | 8.7.1998 První souprava metra typu M1 opouští v oblaku dýmu z lokomotivy T2 nádraží Praha-Krč a míří do svého budoucího působiště v depu metra na Kačerově. | 8.7.1998
M1
8.7.1998
M1
8.7.1998
M1
8.7.1998
M1
8.7.1998
M1
8.7.1998

Související články:
 Scanjournal č.076
 Scanjournal č.075
 Scanjournal č.074
 Scanjournal č.073
 Scanjournal č.072
 Scanjournal č.071
 Scanjournal č.070
 Scanjournal č.069
 Scanjournal č.068
 Scanjournal č.067
 Scanjournal č.066
 Scanjournal č.065
 Scanjournal č.064
 Scanjournal č.063
 Scanjournal č.062
 Scanjournal č.061
 Scanjournal č.060
 Scanjournal č.059
 Scanjournal č.058
 Scanjournal č.057
 Scanjournal č.056
 Scanjournal č.055
 Scanjournal č.053
 Scanjournal č.052
 Scanjournal č.051
 Scanjournal č.050
 Scanjournal č.049
 Scanjournal č.048
 Scanjournal č.047
 Scanjournal č.046
 Scanjournal č.045
 Scanjournal č.044
 Scanjournal č.043
 Scanjournal č.042
 Scanjournal č.041
 Scanjournal č.040
 Scanjournal č.039
 Scanjournal č.038
 Scanjournal č.037
 Scanjournal č.036
 Scanjournal č.035
 Scanjournal č.034
 Scanjournal č.033
 Scanjournal č.032
 Scanjournal č.031
 Scanjournal č.030
 Scanjournal č.029
 Scanjournal č.028
 Scanjournal č.027
 Scanjournal č.026
 Scanjournal č.025
 Scanjournal č.024
 Scanjournal č.023
 Scanjournal č.022
 Scanjournal č.021
 Scanjournal č.020
 Scanjournal č.019
 Scanjournal č.018
 Scanjournal č.017
 Scanjournal č.016
 Scanjournal č.015
 Scanjournal č.014
 Scanjournal č.013
 Scanjournal č.012
 Scanjournal č.011
 Scanjournal č.010
 Scanjournal č.009
 Scanjournal č.008
 Scanjournal č.007
 Scanjournal č.006
 Scanjournal č.005
 Scanjournal č.004
 Scanjournal č.003
 Scanjournal č.002
 Scanjournal č.001

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024