|
Z původních 59. kilometrů dlouhé rakousko-pruské spojnice mezi Tanvaldem a Hirschbergem
(dnešním polským městem Jelenia Góra) bylo ještě na počátku roku 2009 provozováno pouhých 12. kilometrů na českém území
z Tanvaldu do Harrachova...
Osudným se pro tuto trať stal rok 1945, když byl v listopadu zrušen mezinárodní železniční přechod do Polské
republiky, pak trať usnula jako Šípková Růženka. První výrazný pokus o vzkříšení původního kolejového spojení
do Polska přišel v letech 1991-92. Po sérii brigád
dobrovolníků projel 31. května 1992 z české strany opět vlak do Szklarské Poreby. Jenže i přes občasné snahy se
dalších 17. let takřka opět "nic" nedělo.
Až rok 2009 přinesl naději a nakonec i činy, když byla 8. května zahájena rekonstrukce přes půl století
neprovozované trati na polské straně a 3. července 2010 byla po více jak šesti desítkách let obnovena pravidelná
osobní doprava ze Szklarskiej Poręby do Jakuszyc. V sobotu 28. srpna 2010 pak konečně došlo i k obnovení provozu přes hranice, do Harrachova.
|
|