V roce 2010 se stalo po dlouhé době něco výjimečného - proběhla téměř naráz obnova mnoha klíčových
kolejových konstrukcí tramvajových tratí v centrální části města. Mezi jednu z těchto významných akcí
léta 2010 patřila i rekonstrukce tramvajové trati v
Myslíkově ulici.
Předmětem stavby byly kromě samotné trati v Myslíkově ulici také rekonstrukce
křižovatky Myslíkova,
křižovatky Mánes
a navazujícího
úseku na Masarykově nábřeží v prostoru zastávek Jiráskovo náměstí.
Přestože rekonstrukce Myslíkovy ulice administrativě započala již v roce 2009, výkopem pro vodovodní řad,
samotná renovace tramvajové trati byla zahájena 24. dubna vyjmutím výměn
křižovatky Myslíkova následovaná od 4. května 2010 rekonstrukcí
spodku tramvajové tratě. Samotnou rekonstrukci doprovázela kompletní obnova inženýrských sítí,
díky kterým byla rozkopaná Myslíkova ulice skoro křížem krážem. Protože byl požadavek na zachování
automobilového provozu v Myslíkově ulici po celou dobu její rekonstrukce, byla realizace stavby rozvržena
do několika etap takovým způsobem, aby byl v co nejdelším možném termínu zabezpečen jednosměrný průjezd
ulicí Myslíkova ve směru od ulice Odborů k Masarykovu nábřeží. Z téhož důvodu byly koleje v místě výkopů
několikrát přerušeny a následně došlo k opětovnému zadláždění výkopů.
Od konce května probíhala stavební činnost v úseku ulic Spálená a Odborů, kde bylo nejprve renovováno
kolejové rozvětvení a následně se práce posunuly koncem června za křižovatku s ulicí Odborů. Současně
od 1. června došlo k přerušení provozu i na Jiráskově náměstí a stavební práce probíhaly i z opačné
strany od křižovatky Mánes, kde již 13. června byly položeny základní
prvky kolejového rozvětvení včetně oblouků s přechodnicemi až po vyústění Náplavní ulice. Jako poslední
byl rekonstruován úsek mezi ulicemi Náplavní a Na Zderaze.
V Myslíkově ulici jsou místo klasické kolejové konstrukce na betonových pražcích s krytem z velké
žulové dlažby kolejnice nově upevněny do podkladní betonové desky včetně tramvajového spodku
a odvodnění pomocí plastových podkladnic technologií W-tram. Nové zastávky Myslíkova jsou s ohledem
na šířkové uspořádání zřízeny jako zastávkové mysy. Vzhledem k vjezdům do objektů jsou nástupiště
v obou směrech mírně posunuta oproti původnímu stavu a jsou vybudována se zvýšenou nástupní hranou.
Od křižovatky Mánes po ulici Náplavní je použit klasický svršek
na betonových pražcích s dodatečnou betonáží, kolejové těleso přiléhající ke křižovatce Myslíkova je
uloženo na dřevěných pražcích s dodatečnou betonáží mezikolejnicového prostoru.
Trakční trolejové vedení bylo ponecháno stávající, jelikož prošlo renovací již v roce 2009. Při
renovaci se využily historizující prvky, čímž v Myslíkově ulici vzniklo jakési malé provozní muzeum
trakčního vedeni. Z tohoto důvodu došlo jen místně k úpravě trolejového vodiče, který byl posunut nad novou osu
kolejí.
Rekonstrukce vozovek a chodníků je realizována souběžně jako samostatná akce TSK. Chodníky tvoří
mozaiková dlažba šedá/bílá, parkovací zálivy dlažba DL 160, vjezdy do objektů dlažba DL 100
a povrch vozovek včetně tramvajové tratě asfaltový kryt. Přestože výměna chodníkových krytů měla být
dokončena do 31. srpna 2010 i na počátku září stále usilovně pokračovala.... Opětovné zprovoznění
tramvajového provozu bylo zrealizováno od 22. července 2010 obousměrně odkloněnou linkou 14, jejíž
dočasný odklon byl 1. září 2010 prohlášen trvalým.
Stavba Rekonstrukce tramvajové trati Myslíkova byla zařazena do programu Evropské unie s názvem
Operační program Praha - konkurenceschopnost, investorem je Dopravní podnik hl.m. Prahy a.s..
Zhotovitelem akce byla firma Hans Wendel s.r.o., na základě projektu Pragoprojektu a.s. a
Dipro spol.s.r.o. Celkové výdaje projektu RTT Myslíkova činily 145 mil. Kč.
Myslíkova ulice a křižovatky Myslíkova a Mánes .:::. 18. května 2010 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Myslíkova ulice a křižovatky Myslíkova a Mánes .:::. 31. května 2010 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Myslíkova ulice a křižovatky Myslíkova a Mánes .:::. 2. července 2010 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Myslíkova ulice a křižovatky Myslíkova a Mánes .:::. 6. července 2010 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Myslíkova ulice a křižovatky Myslíkova a Mánes .:::. 16. července 2010 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Myslíkova ulice a křižovatky Myslíkova a Mánes .:::. 17. července 2010 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|