Scanjournal č.038

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Scanjournal č.038

Fotografické okénko do nedávné historie


38. Liberec na sklonku roku 1997
Ve 38. Scanjournalu zamíříme do Liberce a v deseti snímcích si přiblížíme několik míst. Některá z nich prošla v uplynulých letech zásadními změnami, jiná se jich dočkají v nejbližších měsících. Na snímcích z prosince 1997 jsou vyfotografovány naprosto běžné provozní situace.
V Hanychovské ulici probíhala v roce 1997 intenzivní stavební činnost. Tramvajová doprava byla vedena po provizorní jednokolejné trati v boční poloze, zatímco ve středu komunikace probíhala přestavba z původní dvoukolejné trati o rozchodu 1000 mm na novou trať o normálním rozchodu 1435 mm. Na snímku jede souprava vozů T3m ev.č.65+66 ve směru do centra poblíž zastávky Krkonošská | 29.12.1997 V roce 1997 bylo v Liberci v provozu 8 vozů typu T2R odkoupených z Ostravy. Vozy jezdily ve čtyřech trvalých soupravách. Souprava vozů T2R ev.č.22+23 v nátěru k výročí 100 let elektrických drah v Liberci stanicuje v provizorní zastávce Krkonošská ve směru do Hanychova. Nástupiště zastávky je zřízeno z použitých panelů BKV pro rozchod 1000 mm | 29.12.1997 V opačném směru odjíždí z dočasné zastávky Krkonošská na lince 3 souprava vozů T3M ev.č.82+83, modernizovaná ve Škodě Plzeň z pražských tramvají T3 ev.č.6238 a 6241. Snímek dokladuje prostorovou stísněnost mezi průjezdným profilem provizorní tramvajové trati a stávající zástavbou | 29.12.1997 V zastávce Kubelíkova končila provizorní trať a byla napojena na stávající trať do Hanychova. Na snímku je rozvětvení kolejí do provizorní výhybny Kubelíkova. Vlevo je zřejmá kolej původní trati. Tato kolej byla v roce 1998 snesena a v oblasti Kubelíkovy byl vybudován vratný trojúhelník trati o rozchodu 1435 mm. Na snímku jede ve směru do Hanychova další ze souprav vozů T2R, tentokrát vozy ev.č.24+25 | 29.12.1997 Snímek provizorní výhybny Kubelíkova je pořízen ze stejného stanoviště, jako minulý obrázek. Fotograf se pouze otočil o 180 stupňů. Vlevo odjíždí do Hanychova souprava tramvají T2R a vpravo stanicuje souprava vozů T3M ev.č.82+83, se kterou se zde souprava T2R ev.č.24+25 křižovala. Zcela vpravo je zřejmý trávník, na jehož místě byla od roku 1998 nástupní zastávka trati o rozchodu 1435 mm | 29.12.1997
65+66 - 3
29.12.1997
22+23 - 3
29.12.1997
83+82 - 3
29.12.1997
24+25 - 3
29.12.1997
82+83 - 3
24+25 - 3
29.12.1997
Místo na tomto snímku bychom dnes v Liberci těžko hledali. Fotografie byla pořízena na meziměstské trati krátce po odjezdu ze zastávky Nová ruda ve směru do Liberce. Dnes se v tomto místě nachází dvoukolejná trať, po pravé straně je opěrná zeď a zeleň na levé straně je redukována. Na snímku jede do Liberce souprava vozů T3SUCS ev.č.72+73 ve slušivém reklamním nátěru propagujícím konzumaci instantních potravin | 29.12.1997 Pouze o několik metrů dále ve směru do centra Liberce byla vyfotografována souprava vozů T2R ev.č.26+27, jedoucí ve směru z Liberce do Jablonce. V tomto úseku je dnes dvoukolejná trať v zářezu a zeleň v okolí trati je rovněž redukována. V roce 1997 jsem zde pořídil pouze tuto fotografii tramvaje T2R bez celého pantografu | 29.12.1997 Rovněž trať nad zastávkou U lomu, kde byl vyfotografován vůz T3M ev.č.54, je dnes v tomto úseku již dvoukolejná. Snímek dokumentuje polohu jednokolejné trati před zahájením stavebních úprav na její zdvoukolejnění | 29.12.1997 Snímek s vozem T3M ev.č.50 na lince 11 byl pořízen v úseku mezi zastávkami U lomu a Textilana, tramvaj jede směrem do Liberce. V tomto místě ještě v roce 2010 nalezneme trať ve stejné poloze, avšak i toto místo se brzy stane historií. Tramvajová trať bude přeložena do prostoru bývalé továrny Textilana a nově bude dvoukolejná se splítkou rozchodů 1000 mm a 1435 mm | 29.12.1997 Zastávka Textilana byla mnoho let výhybnou na jednokolejné trati. Na snímku se ve výhybně křižuje souprava vozů T3SUCS ev.č.78+79 jedoucí do Liberce se sólo vozem T3M ev.č.50 ve směru do Jablonce. Po pravé straně je ještě využívaná budova továrny Textilana. V roce 2010 je zde pouze zastávka na jednokolejné trati - využívána je dřívější kolej ve směru do centra z původní výhybny a na místě druhé koleje je zřízeno nástupiště | 29.12.1997
72+73 - 11
29.12.1997
26+27 - 11
29.12.1997
54 - 11
29.12.1997
50 - 11
29.12.1997
78+79 - 11
50 - 11
29.12.1997

Související články:
 Scanjournal č.076
 Scanjournal č.075
 Scanjournal č.074
 Scanjournal č.073
 Scanjournal č.072
 Scanjournal č.071
 Scanjournal č.070
 Scanjournal č.069
 Scanjournal č.068
 Scanjournal č.067
 Scanjournal č.066
 Scanjournal č.065
 Scanjournal č.064
 Scanjournal č.063
 Scanjournal č.062
 Scanjournal č.061
 Scanjournal č.060
 Scanjournal č.059
 Scanjournal č.058
 Scanjournal č.057
 Scanjournal č.056
 Scanjournal č.055
 Scanjournal č.054
 Scanjournal č.053
 Scanjournal č.052
 Scanjournal č.051
 Scanjournal č.050
 Scanjournal č.049
 Scanjournal č.048
 Scanjournal č.047
 Scanjournal č.046
 Scanjournal č.045
 Scanjournal č.044
 Scanjournal č.043
 Scanjournal č.042
 Scanjournal č.041
 Scanjournal č.040
 Scanjournal č.039
 Scanjournal č.037
 Scanjournal č.036
 Scanjournal č.035
 Scanjournal č.034
 Scanjournal č.033
 Scanjournal č.032
 Scanjournal č.031
 Scanjournal č.030
 Scanjournal č.029
 Scanjournal č.028
 Scanjournal č.027
 Scanjournal č.026
 Scanjournal č.025
 Scanjournal č.024
 Scanjournal č.023
 Scanjournal č.022
 Scanjournal č.021
 Scanjournal č.020
 Scanjournal č.019
 Scanjournal č.018
 Scanjournal č.017
 Scanjournal č.016
 Scanjournal č.015
 Scanjournal č.014
 Scanjournal č.013
 Scanjournal č.012
 Scanjournal č.011
 Scanjournal č.010
 Scanjournal č.009
 Scanjournal č.008
 Scanjournal č.007
 Scanjournal č.006
 Scanjournal č.005
 Scanjournal č.004
 Scanjournal č.003
 Scanjournal č.002
 Scanjournal č.001

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024