Převzaté KT8D5
z Košic:
č.200 ex č.539
č.201 ex č.533
č.202 ex č.532
č.203 ex č.524
č.204 ex č.522
č.205 ex č.526
č.206 ex č.520
č.207 ex č.507
č.208 ex č.516
č.209 ex č.514
z Mostu/Litvínova:
č.210 ex č.315
č.211 ex č.320
č.212 ex č.318
č.213 ex č.322
č.214 ex č.319
č.215 ex č.321
č.216 ex č.316
č.217 ex č.317
|
Nepříliš rozsáhlá kolejová síť v maďarském Miskolci, vzniklá v roce 1897, láká české fandy zejména
díky zde provozovaným vozům. Mezi lety 1990-1992 totiž zdejší dopravce odkoupil 10 vozů KT8D5 z Košic,
v letech 1996-1997 je pak doplnily všechny mostecko-litvínovské vozy stejného typu.
Jediná tramvajová trať má počátek na smyčce u hlavního nádraží a pokračuje přes centrum, aby se
následně rozvětvila na dvě samostatné větve. Jedna z nich je ukončena úvraťově a druhá v podobě jakési
veliké blokové jednokolejné smyčky. Vozovna je umístěna poblíž hlavního nádraží.
Na úvraťově ukončenou linku 1 jsou vypravovány obousměrné vozy KT8D5, na linku 2 pak původně vídeňské
tramvaje SGP E1, výjimečně spřažené s vlečným vozem E1, kterých je k dispozici 6. Zajímavostí je
jistě to, že vozy KT8D5 na úvraťové konečné nemění pantografy podle směru jízdy, a proto v ulicích
potkáte vozy jedoucí na zadní i přední sběrač.