Od poslední zveřejněné návštěvy serveru Pražské tramvaje na stavbě tramvajové trati Hlubočepy – Barrandov
uplynulo bezmála půl roku. O co méně jsme o stavbě informovali, o to více jsme stavbu navštěvovali. Je proto
na čase opět se na tuto ostře sledovanou dopravní stavbu podívat také fotograficky.
|
|
Přes velmi nepříznivé počasí zimní části roku byly ukončeny práce na hrubé stavbě důležitých a technicky velmi
náročných objektů. Stavba tak pokročila mílovými kroky kupředu. Takřka dokončené jsou obě mostní estakády, přičemž
betonáž jednotlivých lamel hlubočepské estakády nebyla dokonce přerušována ani za mrazů. Železniční stavitelství
Brno zřídilo v takzvané výrobně zateplovací zařízení umožňující betonovat nosnou konstrukci a následně beton ošetřovat
po předepsanou dobu i při teplotě dosahující –10 °C. V polovině března 2003 došlo k setkání obou částí hlubočepské
estakády, budované jak z barrandovské strany vysouváním jednotlivých dílů z výrobny u barrandovské výstupní
komunikace, tak i betonáží na podpěrné skruži od hlubočepského konce.
K závěru se blíží i práce na obou tunelových podjezdech na barrandovském sídlišti, mohutné zemní práce byly
spuštěny v okolí zastávky Chaplinovo náměstí. Na svých místech jsou v zastávkách Sídliště Barrandov, Poliklinika
Barrandov, K Barrandovu a Geologická ocelové konstrukce, které jsou součástí zastřešení těchto zastávek. V řadě úseků
trati se již rýsuje konečná poloha protihlukových stěn.
V závěru roku 2002 byly na budoucí tramvajové trati v předstihu položeny první metry kolejí v místech dvou úrovňových
přejezdů s ulicemi Sliveneckou a Do Klukovic. Tyto přejezdy, budou jako jediné v celé trase, křižovat úrovňově komunikace
s automobilovým provozem a budou řízeny světelnou signalizací s preferencí tramvají. V prvním čtvrtletí roku 2003 byly
položeny koleje v úseku od smyčky Sídliště Barrandov po úrovňový přejezd před zastávkou Poliklinika Barrandov a v úseku
mezi zastávkami K Barrandovu a Geologická.
Pro zajištění provozu je navíc důležité, že jsou v plném proudu práce na obou měnírnách, jak v Hlubočepích, tak i na
Barrandově, u vznikající smyčky se již pilně pracuje na budoucím sociálním zařízení pro řidiče tramvají.
Přes dokončení značné části prací zůstává stavba tramvajové tratě i nadále technicky náročnou a v pražských podmínkách
zcela ojedinělou dopravní stavbou. Tramvajová trať má být kromě drobných dokončovacích prací, prováděných až do poloviny
roku 2004, připravena k provozu v září letošního roku. V té době se zahájí ověřovací zkoušky jednotlivých částí a úseků
proto, aby v již prosinci mohl být spuštěn zkušební provoz s cestujícími. Do té doby však čeká zúčastněné stavební firmy
ještě hodně práce.
Smyčka Sídliště Barrandov |
|
|
Zastávka Sídliště Barrandov |
|
|
|
|
|
|
Úsek Sídliště Barrandov-Poliklinika Barrandov |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zastávka Poliklinika Barrandov |
|
|
|
|
Úsek Poliklinika Barrandov-Chaplinovo náměstí |
|
|
|
|
|
Zastávka Chaplinovo náměstí |
|
Úsek Chaplinovo náměstí-K Barrandovu |
|
|
|
Zastávka K Barrandovu |
|
Úsek K Barrandovu-Geologická |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zastávka Geologická |
|
|
Úsek Geologická-Hlubočepy |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...pokračování příště... |