|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Křižovatka Dělnická
Jedna z nejstarších projektovaných tratí Elektrických podniků po dnešní ulici Komunardů a Plynární byla pro provoz tramvají připravena již 12. května 1900.
Datum zahájení provozu však nebylo stanoveno. K němu nakonec došlo 2. července 1900. K Libeňskému mostu
se tramvaje vydaly až od 29. října 1928, kdy byla zprovozněna tramvajová trať v Dělnické ulici. Od tohoto data je tedy v daném prostoru křižovatka v provozu
kolejová křižovatka.
Křižovatka je s ohledem na postupné výměny výhybek a drobné rekonstrukce vybavena 3 rozjezdovými elektromagnetickými výhybkami s pružnými jazyky a 2 sjezdovými výhybkami s čepovými jazyky, třetí
sjezdová výhybka - směrem k Maninám - patří k vrcholu křižovatky, který prošel v roce 2002 rekonstrukcí a rozjezdová výhybka byla vybavena systémem pro její možné radiové přestavení. Rozjezdové výhybky obdržely následují evidenční čísla: 333 od Osadní, 366 od Vltavské a 550 od Libeňského mostu. Křižovatka je klasické konstrukce a její
kryt tvoří žulové dlažební kostky.
V běžném provozu jsou pojížděny všechny směry křižovatky - jak přímý mezi zastávkami Dělnická - U Průhonu tak i oblouky od Dělnické z centra i do centra směrem na Libeňský most.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |