|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tiché panely
Netřeba připomínat, jaké problémy způsobilo pražské dopravě rozsáhlé poškození velkoplošných
tramvajových panelů v nedávné době. Není to jediný problém, který v souvislosti s nimi musejí
odborníci řešit. Dalším je hluk při jízdě tramvaje. A jak na něj?
V rámci řešení úkolu na odstranění poruch velkoplošných panelů se udělaly poloprovozní zkoušky nástřiku panelů tenkou vrstvou živice s gumovou drtí na vybraných úsecích tramvajových tratí. Například na třídě W. Piecka se nová hmota nastříkala na několik panelů a současně se použila i jako zálivka spár, na Kalininově se pro změnu gumoasfaltová hmota dala na živičný podklad a panely se do ní "vlepily". Předběžné měření, které dělali pracovníci Výzkumného ústavu železničního na obou úsecích, zatím prokázalo snížení hladiny hluku proti místům s panely uloženými běžnou metodou o zhruba 2,5 dB. Další měření a zkoušky budou letos pokračovat.
třída W. Piecka = Korunní ulice ![]() Večerní Praha; 27. ledna 1989
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2025 |